Citat:
Ursprungligen postat av Smalltrader
Det var det jag menade med att matched bets är för oförutsägbart. Svårt att gissa.
Därför tänkte jag tex att man satsar på resultat 0-0 på polarens sida och bokar 0-0 eller under 0,5 på Betfair (dom brukar ligga ganska lika och är typ same same but different). Resultatet 0-0 ligger på runt 8% i snitt i 46 ligor runt om i världen. Gör man lite research så borde man kunna få ner den siffran lite (i teorin iaf, det är ju ingen exakt vetenskap). Borde man inte ha oddsen lite mer på sin sida då?
Kruxet är bara att oddset på 0-0 brukar ligga mellan drygt 8 upp till 12-13, så blir det 0-0 så blir det mycket mer pengar som man måste "vinna" tillbaka till betfair.
Det är därför jag undrar om nån har nån liknande strategi fast på en annan marknad där oddsen är lite lägre
|
Yes jag förstår vad du menar, problemet är bara att jag tolkar mellan raderna som att det enda utfall där du får ut några pengar är när alla pengar hamnar på betfair? Om så är fallet kommer din strategi inte fungera, eftersom du antingen kommer få slut på pengar att lägga motbets med/bli limiterad. Statistiskt sätt så är risken väldigt liten, men den finns och när den väl infaller så sitter du i skiten. Jag får intrycket av att du försöker tradea odds/arbitragebetta med "säkerhet" av en sida (din kompis) som du oavsett inte kommer kunna få ut pengar från? Om så är fallet kan du lika gärna enbart spela på betfair.