Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-11, 23:28   #1
ludd3emm

ludd3emms avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Allmän filosofi om betting och var går gränsen?

Suttit och funderat ett tag på detta. Drömmen för alla i detta forum är väl ändå i grund och botten att leva på betting. De flesta som börjar med betting börjar oftast från ingenting, man har kanske någon tusenlapp kvar av lönen att undvara till betting som man hoppas på ska gå plus. Ett rimligt krav på en själv MÅSTE alltid vara att gå plus om man bettar, varför ska man annars göra det för? Spänning?

Mitt mål med mitt spelande är att en dag kunna vara fri från arbete (jag älskar att arbeta ändå) fast ha som ändamål att kunna plugga och ändå ha en bra duglig inkomst som en arbetande människa har. Är det orimligt att kräva av en själv att öka kassan med minst 50% vid varje månadsskifte?

Har man en kassa på 10 000 riksdaler sista augusti 2010 och lyckas att MINST öka kassan med 50% ska man ha 50 000 på spelkontot på nyårsafton. Då kommer den självklara frågan: När kan man anse sig själv att leva på betting? Man kan ha det som sidoinkomst om man väljer att ta ut pengar varje dag/vecka/månad om man vill.

Jag har bestämt mig att jag ska "leva" på betting senast våren nästa år genom att lyssna på en hel del klipska grabbar här på sharps och via ett system jag köpt som jag "vet" fungerar.

Hoppas flera svarar på detta med sina egna funderingar om betting samt vad ni själv tycker är rimligt att klara av och leva på. Vad krävs egentligen från en själv och det man gör?

Alles gut in Gällivare!

Tjing