Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-11, 22:28   #1
 
ludd3emms avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 233
Sharp$: 118

Gällivares Guldgruva
Stats: 56 - 0 - 0
ROI: 101.60%
Vinstprocent: 100.00%

Standard

Allmän filosofi om betting och var går gränsen?


Suttit och funderat ett tag på detta. Drömmen för alla i detta forum är väl ändå i grund och botten att leva på betting. De flesta som börjar med betting börjar oftast från ingenting, man har kanske någon tusenlapp kvar av lönen att undvara till betting som man hoppas på ska gå plus. Ett rimligt krav på en själv MÅSTE alltid vara att gå plus om man bettar, varför ska man annars göra det för? Spänning?

Mitt mål med mitt spelande är att en dag kunna vara fri från arbete (jag älskar att arbeta ändå) fast ha som ändamål att kunna plugga och ändå ha en bra duglig inkomst som en arbetande människa har. Är det orimligt att kräva av en själv att öka kassan med minst 50% vid varje månadsskifte?

Har man en kassa på 10 000 riksdaler sista augusti 2010 och lyckas att MINST öka kassan med 50% ska man ha 50 000 på spelkontot på nyårsafton. Då kommer den självklara frågan: När kan man anse sig själv att leva på betting? Man kan ha det som sidoinkomst om man väljer att ta ut pengar varje dag/vecka/månad om man vill.

Jag har bestämt mig att jag ska "leva" på betting senast våren nästa år genom att lyssna på en hel del klipska grabbar här på sharps och via ett system jag köpt som jag "vet" fungerar.


Hoppas flera svarar på detta med sina egna funderingar om betting samt vad ni själv tycker är rimligt att klara av och leva på. Vad krävs egentligen från en själv och det man gör?

Alles gut in Gällivare!

Tjing
__________________
Gällivare
ludd3emm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 22:39   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Har ingen erfarenhet av att leva på betting men jag måste säga att jag tror att det är svårt att öka kassan med 50% varje månadsskifte.

10.000 i startkassa och du ska öka den med 5000 kr.

Jag vet inte hur andra spelar, men säg att 3 spel om dagen är ett bra räkneexempel. Det bli 90 spel (inte exakt, men vi säger så).

90 spel ska generera 5000 i överskott på flatbets av säg 2.5% till snittoddset 2.00.

Har du en träff% på 52% så har du en total insats på 22.500 sek och en total vinst på 23.500. Dvs 1000 sek i överskott och en ROI på 104.44.

Om jag inte räknar som en sopa så illustrerar ovan nämnda siffror lite av hur pass mycket som krävs för att öka med 50% varje månadsskifte (dvs bra mycket mer än såhär).

Inget är omöjligt så kör hårt
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-11, 22:51   #3
 
Sl4mp4s avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 95
Sharp$: 87

sl4mp4 ryggar vidare
Stats: 136 - 193 - 9
ROI: 84.73%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Jag snittar över 10 spel om dagen, alldeles för många, och "tillväxten" är allt ifrån stadig. Du kan kolla spreaden till höger i min signatur. Försöker dra ned på antal spel om dagen men hittar för många rekar på sharps som låter bra började med 750kr i slutet av april, har legat som mest på 8500. Mitt mål är att ha fått ihop extra pengar till januari nästa år som ska gå till studier i Japan.
Hade jag lagt samma tid på vanligt arbete istället hade jag fått ihop mer, men det hade inte varit lika roligt
__________________
"Captain Jean-Luc Picard, of the USS Enterprise." -Cpt. Jean-Luc Picard. USS Enterprise.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Sl4mp4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 00:30   #4
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Det enklaste sättet att leva på betting är att ha en rejäl kassa, då kan det räcka med en ROI på 105 % och ändå tjäna pengar som kan "leva" på...

Att tro att du ska öka din kassa med 50% varje månadsskifte är enligt mig ett väldigt orimligt mål, det kan gå någon månad då och då men att hålla den takten i det långa loppet är i stort sett omöjligt och att ha det som mål kommer bara driva dig åt fel håll...

Att leva på betting som du frågar är väl helt enkelt att du inte har någon annan inkomst än den du får från ditt spelande och ändå så minskar inte pengarna på banken varje månad. Svårare än så är det väl inte...

Det bästa är ju att kunna så pass mycket och ha bra info i någon eller några sporter själv så man kan vinna kontinuerligt på den eftersom att du själv alltid får del av de bästa oddsen och inte riskerar att något odds ska ha slashats. Det enklast är ju dock att ha någon man kan följa som man litar på och vet att den vinner i längden, kan ju dock vara svårt att hitta någon som är gratis eftersom de duktiga grabbarna gärna tar betalt för sina spel men i de allra flesta fallen så är det värt att betala en liten slant för spelen eftersom du kommer vinna betydligt mer på spelen än du betalat för dem...

Men som sagt det finns ingen som ökar sin kassa med 50% varje månad och den målsättningen är inte bra att ha! Det krävs några års erfarenhet innan man har förstått sig på hela den här branschen och det är tufft att tro att man ska leva på bettingen om man är "rookie" även om det som du säger är drömmen för alla! Du får skynda långsamt eller skaffa fram en kassa på 500 k så det räcker med en ROI på 105% för att leva på spelvinsterna
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 08:33   #5
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Det enklaste sättet att leva på betting är att ha en rejäl kassa
Du gör då allt för att muntra upp grabbarna.

Men det ligger mycket i det du säger. Med 500 spänn får man helt enkelt slugga sig fram. Finns INGEN som lever på sportspel som börjat med småsmulor och slagit sig upp med 1-2 % flatbet. Problemet är bara att köttbenen som tidigare fanns är avgnagda sen lång tid tillbaka. Se sista stycket.

Citat:
Att leva på betting som du frågar är väl helt enkelt att du inte har någon annan inkomst än den du får från ditt spelande och ändå så minskar inte pengarna på banken varje månad. Svårare än så är det väl inte...
Avkastning på kapital som man tillskansat sig genom betting vill jag lägga till där. Finns väl ingen som förvarar överskottet i en skokartong i garderoben längre?

Citat:
Det bästa är ju att kunna så pass mycket och ha bra info i någon eller några sporter själv så man kan vinna kontinuerligt på den eftersom att du själv alltid får del av de bästa oddsen och inte riskerar att något odds ska ha slashats.
Fast då brukar det oftast handla om lite udda sporter = låga insatser och snabba limiteringar. Där man får satsa närmast obegränsat så vill man inte och där man vill satsa hårt får man inte. Så kan man sammanfatta det hela.

Men sammantaget är det djävligt svårt att nu börja leva på liret. När jag började kunna lägga på hög var klimatet ett helt annat. Då fanns det så kallade utstick, värdeodds, Wagnervärde kalla det vad du vill. Då behövde man ens inte kunna se skillnad på puck och en boll. Man jämförde odds och ingenting annat. Hitta man 2.50 och Unibet (som var ett pålitligt riktmärke på den tiden) hade 2 ggr så spelade man. Var det "bara" 2.40 så hoppa man den matchen. Det fanns så mycket spelvärden och objekt att välja på så man kunde ha denna enorma säkerhetsmarginal.

Men dom tiderna är förbi och kommer aldrig åter. Så nu är det bara hårt och idogt arbete som gäller för att lyckas. Skönt att man föddes i tid så man slapp den biten.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 08:34   #6
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo tyvärr är det ju lite så Lazlo är inne på, it takes money to make money om man ska kunna leva på ens spelande.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 08:54   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Du gör då allt för att muntra upp grabbarna.

Men det ligger mycket i det du säger. Med 500 spänn får man helt enkelt slugga sig fram. Finns INGEN som lever på sportspel som börjat med småsmulor och slagit sig upp med 1-2 % flatbet. Problemet är bara att köttbenen som tidigare fanns är avgnagda sen lång tid tillbaka. Se sista stycket.



Avkastning på kapital som man tillskansat sig genom betting vill jag lägga till där. Finns väl ingen som förvarar överskottet i en skokartong i garderoben längre?



Fast då brukar det oftast handla om lite udda sporter = låga insatser och snabba limiteringar. Där man får satsa närmast obegränsat så vill man inte och där man vill satsa hårt får man inte. Så kan man sammanfatta det hela.

Men sammantaget är det djävligt svårt att nu börja leva på liret. När jag började kunna lägga på hög var klimatet ett helt annat. Då fanns det så kallade utstick, värdeodds, Wagnervärde kalla det vad du vill. Då behövde man ens inte kunna se skillnad på puck och en boll. Man jämförde odds och ingenting annat. Hitta man 2.50 och Unibet (som var ett pålitligt riktmärke på den tiden) hade 2 ggr så spelade man. Var det "bara" 2.40 så hoppa man den matchen. Det fanns så mycket spelvärden och objekt att välja på så man kunde ha denna enorma säkerhetsmarginal.

Men dom tiderna är förbi och kommer aldrig åter. Så nu är det bara hårt och idogt arbete som gäller för att lyckas. Skönt att man föddes i tid så man slapp den biten.
Det stämmer inte riktigt Wagner, finns flera på forumet som lyckas ha 107 och mera i Roi på att spela droppodds. Limiteringarna begränsar kanske men det går fortfarande för vissa! Jag har dock inte fått det att fungera...
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 09:06   #8
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

107 i roi säger inte mycket om man inte vet antal spel och hur stora insatser som tillåts. En länk kanske du kan bidra med?

När jag boka på Betfair hade jag en roi på underkant 101. Men tack vare mängden och volymen räckte det gott. Enbart roi säger ingenting om hur spelet går. Hög roi och få spel & blygsamma insatser går påfallande ofta hand i hand.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 09:27   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
107 i roi säger inte mycket om man inte vet antal spel och hur stora insatser som tillåts. En länk kanske du kan bidra med?

När jag boka på Betfair hade jag en roi på underkant 101. Men tack vare mängden och volymen räckte det gott. Enbart roi säger ingenting om hur spelet går. Hög roi och få spel & blygsamma insatser går påfallande ofta hand i hand.
Boored har drygt 3800 spel och sorten har drygt 800.

Boored och 1676 som ändelse för deras sheets, orkar inte lämna via luren.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:38   #10
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Vi kan ju ta 107 i roi och se vad det ger i reda pengar. Vi räknar på 5 spel om dagen året runt och med 1000 kr i insats. Dom flesta förstår nog svårigheten med att hitta så många spel. Som dessutom ska generera hög avkastning och hos bolag som tillåter 1000 kr. Men en lax är inte mycket säger ni. Jo det är mycket för dom flesta bolag om kunden är vinnande.

Blir då 1825 spel om året och lyckas du med bedriften så belönas du årligen med 127 750 kr. En dryg tia i månaden funkar väl så länge man bor hemma hos morsan. Har man mera högtflygande planer i livet så får man allt lägga i en växel till.

Det här var bara ett exempel. Ville bara visa på hur mycket som krävs för att uppnå det lilla.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 11:58   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Vi kan ju ta 107 i roi och se vad det ger i reda pengar. Vi räknar på 5 spel om dagen året runt och med 1000 kr i insats. Dom flesta förstår nog svårigheten med att hitta så många spel. Som dessutom ska generera hög avkastning och hos bolag som tillåter 1000 kr. Men en lax är inte mycket säger ni. Jo det är mycket för dom flesta bolag om kunden är vinnande.

Blir då 1825 spel om året och lyckas du med bedriften så belönas du årligen med 127 750 kr. En dryg tia i månaden funkar väl så länge man bor hemma hos morsan. Har man mera högtflygande planer i livet så får man allt lägga i en växel till.

Det här var bara ett exempel. Ville bara visa på hur mycket som krävs för att uppnå det lilla.
Japp, mycket svårare än vad man tror. Men man får hanka sig fram helt enkelt
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 12:45   #12
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag har bestämt mig att jag ska "leva" på betting senast våren nästa år genom att lyssna på en hel del klipska grabbar här på sharps och via ett system jag köpt som jag "vet" fungerar.

Ta det lugnt med det där systemet som du "vet" fungerar.
Jag har en mapp på datorn med hundratals sådana bettingsystem som sägs fungera och göra dig rik.
Det finns inga sådana system. Tyvärr.
bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 12:50   #13
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

ROI: 107.14% 3819 spel


Spelar du med 1000 kronor som medelinsats har du alltså omsatt tre miljoner åttahundranittontuen eller 3 819.000 kr vilket ger en total avkastning på 272676.6 kr. Så rygga boored förfan
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 15:21   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
ROI: 107.14% 3819 spel


Spelar du med 1000 kronor som medelinsats har du alltså omsatt tre miljoner åttahundranittontuen eller 3 819.000 kr vilket ger en total avkastning på 272676.6 kr. Så rygga boored förfan
Ja det är imponerande.

Nu vet jag inte riktigt vilka bolag han spelar hos och framförallt kan han väl inte ha hunnit med 3819 spel här på forumet? På 147 inlägg dessutom.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 15:28   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Ja det är imponerande.

Nu vet jag inte riktigt vilka bolag han spelar hos och framförallt kan han väl inte ha hunnit med 3819 spel här på forumet? På 147 inlägg dessutom.
Nu låter det som jag har järnkoll på boored och det har jag inte men vad jag vet så spelar han hos de flesta seriösa bolagen.

Alla spel i detta sheet är från tiden här på sharps, dock så rekar han ju inte dessa. Bara bokför i sheetet och slöar i chatten.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td