Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-25, 00:44   #8
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25126

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Tack för svar och ber om ursäkt för tonen, har en dålig ovana av att sprida negativ energi i onödan. Jag framstår ofta som mer irriterad och otrevlig än vad jag är när jag skriver, särskilt om det är nära inpå i tiden.

Nä, det var onödigt att gå till attack mot Sharps. Däremot står jag fast vid att ni borde ta bort en del bolag från listan. Det är förståeligt att stora bolag felar ibland med tanke på hur otroligt många objekt som ligger ute, men rent bedrägliga bolag borde rensas bort.

Du har en poäng i mycket av det du skriver angående marknadens storlek, men det rättfärdigar samtidigt inte agerandet. Man är skyldig att ha grundläggande koll på de marknader man lägger ut för att kunna hantera uppkomna ärenden korrekt. Jag kan inte starta ett bolag och lägga ut marknader som jag närmast rättar efter eget godtycke.

Det är mycket illa när bolag kopierar odds från andra sidor som de sedan inte står för i de fall där spelare hinner agera på information snabbt.

Ett antal bolag har rättat spel fel ibland, men det har alltid gått att lösa genom att prata med supporten. Det blir genast problem med bolag som inte själva har någon egen kompetens inom sporterna. Hade ett rätt så lustigt ärende med Pinnacle i våras där de rörde ihop två stycken olika kombinationstävlingar för samma helg och rättade ett spel fel. Var redan duktigt uppretad när konversationen inleddes då det inte var första gången jag kontaktade dem i frågan och gillar inte riktigt att de slängde in "as a one time exception" med fetad text i det sista svaret - vilket indikerar att det skulle röra sig om någon form av goodwill - trots att de uppenbarligen måste ha insett sitt misstag:

Spoiler:

Dear Client,

Please be advised that we made an adjustment on your account as a one time exception.

The risk amount of 1,493.06 SEK for ticket #697246983-1 was credited to your account.

Best regards,
Customer Service Department / Pinnacle,
[email protected]
www.pinnacle.com

--

On Sun, 26 Feb at 7:27 AM , Slurf <[email protected]> wrote:
Oh my god, of course I know that I cannot ask to have wagers cancelled just because I feel like cancelling them. You have settled wagers which was clearly on the event on friday after the outcome in the other event on sunday. If this was any other sport you would not have made this error.

Mikaela Shiffrin did not start the race on friday, hence my wager should be cancelled. The other wager on Michelle Gisin against Wendy Holdener should still be settled as a loss.

Results from the event on friday : http://medias4.fis-ski.com/pdf/2017/...2017AL5045.pdf

Results from the other event today(sunday): http://medias4.fis-ski.com/pdf/2017/...2017AL5215.pdf

THESE ARE DIFFERENT COMPETITIONS AND NOT PART OF THE SAME EVENT.

It is very common that there are two races of the same kind in the same weekned in alpine skiing, there were for example two different mens downhill races in Kvifjell this weekend. I have never before had this issue with Pinnacle. You have made an error and now please correct it.

This is completely absurd. How on earth could a customer not expect that a selection released on thursday for an alpine combined race, which is being run on friday, to not pertain to the race on friday. Nowhere was it specified in the event description and it would never have been, because they were obviously ment for the event on friday, THE CLOSING TIME OF THE WAGERING HAD THE EXACT SAME TIME AS THE START OF THE EVENT ON FRIDAY.

You have changed the time of the event afterwards, because you have made some form of internal error with the selections.

--

Från: Mariusz <[email protected]>
Skickat: den 26 februari 2017 16:01
Till: [email protected]
Ämne: Re: [#522196] Wagers

Dear Client,

Your request to cancel a bet was received, however as per section # 11.5 of our Terms and Conditions we are not able to honor requests to cancel wagers.

As previously stated, your wagers were placed for event on 02/26/2017.

Customers are solely responsible for their own Account transactions. Please be sure to review your bets for any mistakes before placing them. Once a transaction is complete, it cannot be changed. We do not take responsibility for missing or duplicate wagers made by the Customer and will not entertain discrepancy requests because a play is missing or duplicated. Customers may review their transactions in the My Account section of the site after each session to ensure all requested wagers were accepted.

Thank you for your understanding.

Best regards,
[email protected]
www.pinnacle.com

--

On Sun, 26 Feb at 6:40 AM , Slurf <[email protected]> wrote:

Yes, but you put them up on thursday, when the alpine combined race was on friday. If you had ment the race on sunday you would have put "EVENT II" in the description of events. You closed all wagering at the start of the race on friday, HOW CAN YOU THEN SETTLE THEM AFTER THE RACE TODAY!? Anyone will think that the selection applies to the race on friday, I've been wagering on winter sports for several years with Pinnacle and have never had this issue before. It is obviously an error from your side.

When you put up selections for events that are months ahead in time you change the date later, so that does not really matter. They were listed under wagers for friday in my statement until you settled them after todays race.

There's obviously a huge lack of competence from your side, you frequently put out the wrong start time of events but this is a new low even with your standards. You take the odds off Bet365 and obviously have no own knowledge of this sport so it's apparently very hard to keep the different races apart. The odds you copied of Bet365 and posted on thursday was for the race on friday, the first alpine combine event.

If this is not resolved I will have lost a lot of confidence of Pinnacle as a bookmaker.

--

Från: Kiatisak <[email protected]>
Skickat: den 26 februari 2017 15:19
Till: [email protected]
Ämne: Re: [#522196] Wagers

Dear Client,

The date of your wagers is for today (26 February)

image
image

Best regards,
[email protected]
www.pinnacle.com

--

On Sun, 26 Feb at 5:37 AM , Slurf <[email protected]> wrote:
Hello,

Your behaviour here is insane. I've never had this happen before. If you put up a market on thursday for the combination which is run on friday the 24th, one believes the wagers will be based on that race. Now whenever there are two events in a discipline over a weekend I can't wager with you because you can make the decision after the events if you will settle the wagers based on the results from friday or today. Shameful.

697248114
Alpine Skiing
2/23/2017
19:33
Michelle Gisin (SUI)
Matchups - Money Line
Wendy Holdener (SUI) -vs- Michelle Gisin (SUI)
League #198638 @ 2/26/2017 1:30
2.480
D
898.82
1,330.25
-898.82
Lose
77.218.247.120

FT 1:0
18
697246983
Alpine Skiing
2/23/2017
19:29
The Field
Matchups - Money Line
Mikaela Shiffrin (USA) -vs- The Field
League #198638 @ 2/26/2017 1:30
1.602
D
1,493.06
898.82
-1,493.06
Lose
77.218.247.120

FT 1:0

Det är väldigt svårt att förklara det tydligt när olika personer svarar på meddelandena varje gång och det verkar som att detta problem även förekommer kring e-sport, där bolagen rör ihop olika rundor och banor.
Tack för din förståelse och bra att du har insett att det hela kanske blev lite fel vinklat.

Som sagt så är vi väl alla ganska överens om hur det borde fungera men tyvärr så är inte verkligheten så och det finns inte så mycket man kan göra åt det.

Jag skulle knappast rättfärdiga bolagets agerande utan i mitt tycke så borde som stå för oddsen som dom publicerar eller inte publicera oddsen alls. Tyvärr så styr inte min eller din åsikt bolagens agerande och man står ganska hjälplös när det väl blir en dispyt efter att man accepterat dom reglerna som finns hos bolagen.

Med den explosionsartade utvecklingen på antal spelbolag som poppar upp senaste åren så pressas ju också gränsen för vad som är möjligt för bolagen.

Numera är det ju hög risk att man aldrig ser röken av sina pengar hos ett nytt bolag så att få ett spel annullerat är långt ifrån worst case scenario tyvärr.

Visst kan man anse att vissa bolag borde plockas bort från sharps men då blir ju också frågan var den gränsen ska dras. Ska vi ta bort alla bolag som inte kan "hedra" sina odds så kommer det inte finnas ett bolag kvar. Eller ska gränsen dras vid alla bolag som just du haft problem med? Det blir en ganska komplex situation där det inte finns någon glasklar gräns att följa.

Sverigekronan som är på tal här är väl medlem i Bethardgruppen om jag förstått det hela rätt och jag har på senare tid blivit väldigt förvånad över vilka odds som erbjuds från Bethardgruppen då det många gånger kan vara 100% återbetalning på matcher från stora marknader vilket till och med är bättre än pinnacle.

Sen kanske limiten är klen men dom få gångerna jag märkte det så har det varit skyhög limit. Sen kan man ju såklart som bolag erbjuda höga odds om man sen inte behöver "hedra" dom, , men det är inte såna grejer som varit i dom fallen jag sett iaf.

Som sagt så är det inte jag som bestämmer eller ansvarar för vilka bolag som finns med på sharps och vi får väl se om sånt här agerande resulterar i att vi inte vill samarbeta med Sverigekronan, jag kan tyvärr inte svara på det.

Givetvis så uppskattar vi alla att såna här saker tas fram och belyses, även om det såklart är tråkigt och väldigt onödigt att vi på sharps som inte alls varit inblandade eller kan påverka ärendet fick oss en känga på köpet.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat