Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-22, 21:14   #1
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Sverigekronan - ett bedrägligt, ohederligt och avskyvärt bolag


Skapar nytt konto på Sverigekronan. Sätter in för att spela några spel. Får in 1553.69 på ett objekt till oddset 2x innan insatserna börjar gå till trader- Får in 900 på ett annat spel innan även det börjar gå till trader. Sedan är kontot limiterat och allt går direkt till trader, även insatser på 200kr. Tog givetvis ingen bonus då jag vet att SBTech-skins oftast bara låter en spela en mycket kort stund.
Spoiler:
Jag har inte ett enda olimmat konto på ett SBTech-bolag, vilket är provocerande när man hör folk i bonustradingtråden tala om problem med att sälja ut spel därifrån utan att bränna av för mycket. Jag vill ha ett jävla konto där i brukssyfte.


Jaha, det var ju tråkigt, tänkte jag. Då ser jag snart att det första spelet på totalt 1553.69 på Weirather mot Stuhec i super G h2h sett över hela säsongen, har voidats!!! Till att börja med så tar SBTech sina odds på vintermarknaderna från Bet365(likt bland annat Pinnacle och SBO) men de kör ofta med lite högre payout, dvs 1.86 - 1.86 istället för 1.83 - 1.83 som 365 har på matchups.

Alla bolag har haft ungefär samma grundvärdering och Weirather har stått i 2x en längre tid på Bet365, inget är konstigt med själva grundvärderingen och inget misstag har ägt rum.

Alla bolag skall hedra spel i de fall där drastisk information har ändrat ett på förhand korrekt odds. Nyheten om att Stuhec missar i alla fall delar av vinterns säsong slog nyligen ned, varpå oddsen på hennes motpart i säsongsmatchups slashades hårt.

Alla seriösa bolag hedrar som sagt var spel där de gått bort sig på grund av det faktumet att de har varit långsamma på att reagera på information och det är just en av anledningarna till att de har så låga limits på mindre marknader till att börja med. Bolag som i grunden är ganska ohederliga låter vaden stå i fall likt dessa. Detta är i sak samma sak som om någon hinner spela ett fotbollslag vars motståndare råkat ut för skador, innan nyheten når spelbolagen som sedermera sänker oddset kraftigt.

Det här är bland det mest sviniga ett bolag har utsatt mig för och då har jag spelat i snart ett decennium och på ett femtiotal olika sidor. Man är dessutom helt jävla rättslös. Om Sharps inte tar bort detta oseriösa skitbolag från sin lista av bolag så tappar jag ytterligare respekt för detta sjunkande skepp. Om man väljer att inte avsluta samarbetet så vill jag gärna ha en förklaring från ledningen till varför man samarbetar med rena jävla bedragare. Kan Sharps ledning stå bakom detta agerande?


Se spoiler för en ointressant chatt då inga vettiga förklaringar till agerandet kan ges:

Spoiler:

Slurf
Hej
Ni har annulerat spel
Calle kom in i chatten

Slurf
# Datum Typ Status Belopp
915715495 17:07 Spela Slutförd 1 000.00kr
915715479 17:07 Spela Slutförd 500.00kr
915715463 17:07 Spela Slutförd 53.90kr

Calle
Tjena Slurf!
Låt mig kika på detta

Slurf
Det var inte felsatt, bara för att ni inte reagerar på information är det inte felsatt.
Det här är fan det värsta bemötandet jag fått ifrån ett spelbolag

Calle
Vad menar du?

Slurf
Varför har spelen avbrutits?

Calle
Jag kikar på detta just nu, om du dröjer lite så ska du få ett svar av mig.

Slurf
Blir förvirrad av er spelhistorisk men gäller spelen på super G Weirather - Stuhec
3st på 1553.90 totalt
till oddset 2x

Calle
Jag kan inte se att du har lagt några spel på detta event, däremot kan jag se att du har 2 spel på Ilka Stuhec vs Federica Brignone.

Slurf
Ja, för de har försvunnit
Ni har annullerat dem
Det var de första spelen jag lade på kontot
915698997 16:55 Spela Slutförd -1 000.00kr
915698995 16:55 Återbetalning Slutförd 1 000.00kr
915698965 16:55 Reserverat bet Återbetald -500.00kr
915698784 16:55 Reserverat bet Återbetald -1 000.00kr
hur det där nu fungerar
spelen var gröna och låg i listan
ID för vad 636442884391491825
Datum för köp 22/10/2017 19:00:37
Evenemangsdatum 28/10/2017 10:00
Odds Vintersporter
Liga Alpine Women Super G World Cup
Evenemang Ilka Stuhec vs. Tina Weirather
Typ av vad Man-mot-man Fulltid
Ditt spel Tina Weirather
Odds 2.00
Insats 53.90
Belopp att återbetala 53.90
Status Avbruten

Calle
915715495 17:07 Spela Slutförd 1 000.00kr
915715479 17:07 Spela Slutförd 500.00kr
915715463 17:07 Spela Slutförd 53.90kr

Dessa spel blev avbrutna på grund av ett skrivfel på sportsidan. Därför så har din insatts blivit återbetald.

Slurf
NEJ
Det var inget skrivfel
det var 2x på bet365 också, där ni tar era odds ifrån
ni insåg i efterhand att Sthuec skadat sig
det är inget skrivfel
Plus att jag numera inte över huvud taget kan använda mitt konto här till någonting
Spelen skall hedras

Calle
Enligt vår sportleverantör så borde oddsen varit -270 igentligen, detta är anledningen till varför ditt spel annulerades.

Slurf
Jag kommer att gå vidare i detta ärende
Låt mig till att börja med göra ett uttag på hela summan jag har satt in
Eller ja, det jag vinner på cashouten från de andra spelen
Jag kan omöjligen omsätta någonting
Jag har spelat i många år men aldrig varit med om något liknande

Calle
Vänligen se nedan från våra regler och vilkor:

5.9 Bethard tar ej ansvar för felskrivningar, överförings- och/eller bedömningsfel. Framförallt ger företaget sig rätten att justera uppenbara misstag, även i efterhand med utgivna odds och/eller bedömning av spelresultat (t.ex. odds-relaterade, lag-relaterade, händelse-relaterade fel) eller förklara påverkade spel ogiltiga. Bethard tar heller inget ansvar för korrekthet, fullständighet eller att den information som ges är uppdaterad. Till exempel resultatuppdateringar eller resultatservice som skickas till spelarens e-mail. Insatsen är uteslutande den summa som bekräftats och registrerats av Bethard. I fall en match/evenemang ställs in är alla spel ogiltiga och betalas som vinst med oddset 1.0.

Vi förbehåller oss rätten att justera uppenbara fel i vår sportsbook.

Slurf
Det är ingen felskrivning. Det som har hänt är att ni har lagt ut ett odds som givet förutsättningarna vid tillfället var helt korrekt, sedan är ni snabba med att reagera på information.
Det är samma sak som att ni lägger ut Chelsea - Man C varpå magsjuka bryter ut hos Man C och oddset på Chelsea rasar från 2.50 till 1.50. Det är inget felsatt odds då oddset 2.50 var rätt givet utgångsförutsättningarna.

Calle
Detta är den information som jag fått från vår sportavdelning, mycket mer info än så kan jag inte ge dig.



Ber om ursäkt för dåliga formuleringar och allmänt halvtaskig språklig nivå då jag är rätt så irriterad.

Senast redigerad av Slurf den 2017-10-22 klockan 21:25.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 00:32   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 64
Sharp$: 1015
Standard

Spelbolagen kommer undan med sjuka bedrägerier, det är tragiskt. Har extremt dåliga erfarenheter av SBTech bolagen. CherryCasino tog tillbaka vinster på nästan 800000SEK utan att ens skriva ett mail varför dem gjort det. Sen har dem vägrat svara på enkla frågor och IBAS kan inte göra något då Cherry inte är registrerade hos dem. Har mailat MGA för ett par dagar sedan men inte hört något av dem ännu.

Hopplösheten man känner är total. Att prata med supporten är som att prata med en vägg, samma intetsägande robotsvar varje gång. Att inte ha problem med att ljuga och vara otrevlig måste vara kriterier för att få jobb i sportsbooksupport.

Lider med dig och hoppas att vi båda kan få upprättelse. Det är fan dags att bolagen får stå till svars för sin dynga.
Davebarbaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 06:14   #3
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Davebarbaren Visa inlägg
Spelbolagen kommer undan med sjuka bedrägerier, det är tragiskt. Har extremt dåliga erfarenheter av SBTech bolagen. CherryCasino tog tillbaka vinster på nästan 800000SEK utan att ens skriva ett mail varför dem gjort det. Sen har dem vägrat svara på enkla frågor och IBAS kan inte göra något då Cherry inte är registrerade hos dem. Har mailat MGA för ett par dagar sedan men inte hört något av dem ännu.

Hopplösheten man känner är total. Att prata med supporten är som att prata med en vägg, samma intetsägande robotsvar varje gång. Att inte ha problem med att ljuga och vara otrevlig måste vara kriterier för att få jobb i sportsbooksupport.

Lider med dig och hoppas att vi båda kan få upprättelse. Det är fan dags att bolagen får stå till svars för sin dynga.
Oj, jag har väl inte räknat med någon upprättelse och jag har inte tänkt jämföra det med dina 800k. Jag är mer upprörd över deras agerande än den ekonomiska påverkan som kommer av att få spelet annullerat.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 08:38   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 64
Sharp$: 1015
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Oj, jag har väl inte räknat med någon upprättelse och jag har inte tänkt jämföra det med dina 800k. Jag är mer upprörd över deras agerande än den ekonomiska påverkan som kommer av att få spelet annullerat.
Blir förbannad över att läsa skit som bolagen pysslar med. I många fall är det ju "krona så vinner jag, klave så förlorar du" i deras "regler och villkor". Borde vara olagligt så det sjunger om det. Antar att lagstiftningen på Malta är svag när det handlar om detta..
Davebarbaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 18:52   #5
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag förstår din frustration Slurf, vi är många som varit i den hjälplösa situationen tidigare och det är tyvärr bara att bita i det sura äpplet och gå vidare.

Tråkigt nog så är bolagens regler väldigt orättvisa och har du inte fått erfara det förrän nu trots ett decennium i branschen på ett femtiotal sidor så ska man väl snarare gratulera.

Nu när ruset kanske lagt sig en aning så hoppas jag att du själv var medveten om att den här risken finns och om inte så var det väl på tiden med en reality check. Risken ökar ju sedan markant när man spelar på mindre marknader som super g.

99.99% av alla som arbetar på spelbolag har ingen som helst koll på super g och det är ju just därför dom har sina regler.

Bolagen vill inte lägga sin tid, energi eller pengar på att hålla koll på alla sina marknader så därför lägger dom ju in en paragraf som innebär att dom kan annullera spelen när dom vill egentligen.

Du talar om att bolagen ska hedra sina odds och liknande men det kan du väl knappast inte tro på själv när det gäller såna här marknader?

Givetvis hade det ju för oss spelare varit att föredra att bolagen hedrar sina odds men så fungerar det ju inte i verkligheten så det är bara att gilla läget eller låta bli att spela.

Vill man minska risken att råka ut för något sånt här så får man väl endast spela hos svenska spel även om det även där finns en risk att få sina spel annullerade.

Svenska spel har ju sina för- och nackdelar precis som EU-bolagen och väljer man då att spela hos EU-bolagen så accepterar man också deras regler. Man blir också än mer utsatt när man spelar på ovanliga och små marknader.

I slutändan så är väl oftast den högre risken hos EU-bolagen värt det eftersom dom erbjuder bättre odds. Därför så chansar man med att spela på dessa bolagen med "generösa" odds. Ibland går det vägen och någon gång så åker man på att spelet blir annullerat för att bolaget hade för dålig koll men det är väl en del av spelet och i längden blir det nog lönsamt iaf.

Jag håller givetvis med om att reglerna borde vara mer rättvisa men det är mest ett önsketänkande. Vill du förändra sättet bolagen arbetar på så är det ju bara du jobbar för det i framtiden så hoppas vi alla spelare att du lyckas. Att kasta skit på oss på sharps är knappast rätt väg att gå.

Jag förstår dock inte alls varför du väljer att rikta din frustration mot oss på sharps och kallar oss för "skitsida" och "sjunkande skepp" när vi inte har något som helst ansvar för var du väljer att satsa dina pengar eller hur bolagen agerar.

Är det så att du önskar hjälp av oss i ärendet så bör du nog verkligen fundera på om det här var rätt approach att ha.

Varför vi har affiliateavtal med just Sverigekronan kan tyvärr inte jag svara på eftersom bolagssamarbeten är inte något som jag ansvarar för.

Lycka till i kampen mot orättvisorna, vi är många som kämpar med dig men som tur är kan dom flesta andra rikta sin ilska rätt.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 21:30   #6
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Jag förstår din frustration Slurf, vi är många som varit i den hjälplösa situationen tidigare och det är tyvärr bara att bita i det sura äpplet och gå vidare.

Tråkigt nog så är bolagens regler väldigt orättvisa och har du inte fått erfara det förrän nu trots ett decennium i branschen på ett femtiotal sidor så ska man väl snarare gratulera.

Nu när ruset kanske lagt sig en aning så hoppas jag att du själv var medveten om att den här risken finns och om inte så var det väl på tiden med en reality check. Risken ökar ju sedan markant när man spelar på mindre marknader som super g.

99.99% av alla som arbetar på spelbolag har ingen som helst koll på super g och det är ju just därför dom har sina regler.

Bolagen vill inte lägga sin tid, energi eller pengar på att hålla koll på alla sina marknader så därför lägger dom ju in en paragraf som innebär att dom kan annullera spelen när dom vill egentligen.

Du talar om att bolagen ska hedra sina odds och liknande men det kan du väl knappast inte tro på själv när det gäller såna här marknader?

Givetvis hade det ju för oss spelare varit att föredra att bolagen hedrar sina odds men så fungerar det ju inte i verkligheten så det är bara att gilla läget eller låta bli att spela.

Vill man minska risken att råka ut för något sånt här så får man väl endast spela hos svenska spel även om det även där finns en risk att få sina spel annullerade.

Svenska spel har ju sina för- och nackdelar precis som EU-bolagen och väljer man då att spela hos EU-bolagen så accepterar man också deras regler. Man blir också än mer utsatt när man spelar på ovanliga och små marknader.

I slutändan så är väl oftast den högre risken hos EU-bolagen värt det eftersom dom erbjuder bättre odds. Därför så chansar man med att spela på dessa bolagen med "generösa" odds. Ibland går det vägen och någon gång så åker man på att spelet blir annullerat för att bolaget hade för dålig koll men det är väl en del av spelet och i längden blir det nog lönsamt iaf.

Jag håller givetvis med om att reglerna borde vara mer rättvisa men det är mest ett önsketänkande. Vill du förändra sättet bolagen arbetar på så är det ju bara du jobbar för det i framtiden så hoppas vi alla spelare att du lyckas. Att kasta skit på oss på sharps är knappast rätt väg att gå.

Jag förstår dock inte alls varför du väljer att rikta din frustration mot oss på sharps och kallar oss för "skitsida" och "sjunkande skepp" när vi inte har något som helst ansvar för var du väljer att satsa dina pengar eller hur bolagen agerar.

Är det så att du önskar hjälp av oss i ärendet så bör du nog verkligen fundera på om det här var rätt approach att ha.

Varför vi har affiliateavtal med just Sverigekronan kan tyvärr inte jag svara på eftersom bolagssamarbeten är inte något som jag ansvarar för.

Lycka till i kampen mot orättvisorna, vi är många som kämpar med dig men som tur är kan dom flesta andra rikta sin ilska rätt.
Tack för svar och ber om ursäkt för tonen, har en dålig ovana av att sprida negativ energi i onödan. Jag framstår ofta som mer irriterad och otrevlig än vad jag är när jag skriver, särskilt om det är nära inpå i tiden.

Nä, det var onödigt att gå till attack mot Sharps. Däremot står jag fast vid att ni borde ta bort en del bolag från listan. Det är förståeligt att stora bolag felar ibland med tanke på hur otroligt många objekt som ligger ute, men rent bedrägliga bolag borde rensas bort.

Du har en poäng i mycket av det du skriver angående marknadens storlek, men det rättfärdigar samtidigt inte agerandet. Man är skyldig att ha grundläggande koll på de marknader man lägger ut för att kunna hantera uppkomna ärenden korrekt. Jag kan inte starta ett bolag och lägga ut marknader som jag närmast rättar efter eget godtycke.

Det är mycket illa när bolag kopierar odds från andra sidor som de sedan inte står för i de fall där spelare hinner agera på information snabbt.

Ett antal bolag har rättat spel fel ibland, men det har alltid gått att lösa genom att prata med supporten. Det blir genast problem med bolag som inte själva har någon egen kompetens inom sporterna. Hade ett rätt så lustigt ärende med Pinnacle i våras där de rörde ihop två stycken olika kombinationstävlingar för samma helg och rättade ett spel fel. Var redan duktigt uppretad när konversationen inleddes då det inte var första gången jag kontaktade dem i frågan och gillar inte riktigt att de slängde in "as a one time exception" med fetad text i det sista svaret - vilket indikerar att det skulle röra sig om någon form av goodwill - trots att de uppenbarligen måste ha insett sitt misstag:


Spoiler:

Dear Client,

Please be advised that we made an adjustment on your account as a one time exception.

The risk amount of 1,493.06 SEK for ticket #697246983-1 was credited to your account.

Best regards,
Customer Service Department / Pinnacle,
[email protected]
www.pinnacle.com

--


On Sun, 26 Feb at 7:27 AM , Slurf <[email protected]> wrote:
Oh my god, of course I know that I cannot ask to have wagers cancelled just because I feel like cancelling them. You have settled wagers which was clearly on the event on friday after the outcome in the other event on sunday. If this was any other sport you would not have made this error.

Mikaela Shiffrin did not start the race on friday, hence my wager should be cancelled. The other wager on Michelle Gisin against Wendy Holdener should still be settled as a loss.

Results from the event on friday : http://medias4.fis-ski.com/pdf/2017/...2017AL5045.pdf

Results from the other event today(sunday): http://medias4.fis-ski.com/pdf/2017/...2017AL5215.pdf

THESE ARE DIFFERENT COMPETITIONS AND NOT PART OF THE SAME EVENT.

It is very common that there are two races of the same kind in the same weekned in alpine skiing, there were for example two different mens downhill races in Kvifjell this weekend. I have never before had this issue with Pinnacle. You have made an error and now please correct it.

This is completely absurd. How on earth could a customer not expect that a selection released on thursday for an alpine combined race, which is being run on friday, to not pertain to the race on friday. Nowhere was it specified in the event description and it would never have been, because they were obviously ment for the event on friday, THE CLOSING TIME OF THE WAGERING HAD THE EXACT SAME TIME AS THE START OF THE EVENT ON FRIDAY.

You have changed the time of the event afterwards, because you have made some form of internal error with the selections.

--

Från: Mariusz <[email protected]>
Skickat: den 26 februari 2017 16:01
Till: [email protected]
Ämne: Re: [#522196] Wagers

Dear Client,

Your request to cancel a bet was received, however as per section # 11.5 of our Terms and Conditions we are not able to honor requests to cancel wagers.

As previously stated, your wagers were placed for event on 02/26/2017.

Customers are solely responsible for their own Account transactions. Please be sure to review your bets for any mistakes before placing them. Once a transaction is complete, it cannot be changed. We do not take responsibility for missing or duplicate wagers made by the Customer and will not entertain discrepancy requests because a play is missing or duplicated. Customers may review their transactions in the My Account section of the site after each session to ensure all requested wagers were accepted.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Customer Service Department / Pinnacle,
[email protected]
www.pinnacle.com

--

On Sun, 26 Feb at 6:40 AM , Slurf <[email protected]> wrote:

Yes, but you put them up on thursday, when the alpine combined race was on friday. If you had ment the race on sunday you would have put "EVENT II" in the description of events. You closed all wagering at the start of the race on friday, HOW CAN YOU THEN SETTLE THEM AFTER THE RACE TODAY!? Anyone will think that the selection applies to the race on friday, I've been wagering on winter sports for several years with Pinnacle and have never had this issue before. It is obviously an error from your side.

When you put up selections for events that are months ahead in time you change the date later, so that does not really matter. They were listed under wagers for friday in my statement until you settled them after todays race.

There's obviously a huge lack of competence from your side, you frequently put out the wrong start time of events but this is a new low even with your standards. You take the odds off Bet365 and obviously have no own knowledge of this sport so it's apparently very hard to keep the different races apart. The odds you copied of Bet365 and posted on thursday was for the race on friday, the first alpine combine event.

If this is not resolved I will have lost a lot of confidence of Pinnacle as a bookmaker.

--

Från: Kiatisak <[email protected]>
Skickat: den 26 februari 2017 15:19
Till: [email protected]
Ämne: Re: [#522196] Wagers

Dear Client,

The date of your wagers is for today (26 February)

image
image

Best regards,
Customer Service Department / Pinnacle,
[email protected]
www.pinnacle.com


--

On Sun, 26 Feb at 5:37 AM , Slurf <[email protected]> wrote:
Hello,

Your behaviour here is insane. I've never had this happen before. If you put up a market on thursday for the combination which is run on friday the 24th, one believes the wagers will be based on that race. Now whenever there are two events in a discipline over a weekend I can't wager with you because you can make the decision after the events if you will settle the wagers based on the results from friday or today. Shameful.

697248114
Alpine Skiing
2/23/2017
19:33
Michelle Gisin (SUI)
Matchups - Money Line
Wendy Holdener (SUI) -vs- Michelle Gisin (SUI)
League #198638 @ 2/26/2017 1:30
2.480
D
898.82
1,330.25
-898.82
Lose
77.218.247.120

FT 1:0
18
697246983
Alpine Skiing
2/23/2017
19:29
The Field
Matchups - Money Line
Mikaela Shiffrin (USA) -vs- The Field
League #198638 @ 2/26/2017 1:30
1.602
D
1,493.06
898.82
-1,493.06
Lose
77.218.247.120

FT 1:0




Det är väldigt svårt att förklara det tydligt när olika personer svarar på meddelandena varje gång och det verkar som att detta problem även förekommer kring e-sport, där bolagen rör ihop olika rundor och banor.

Senast redigerad av Slurf den 2017-10-24 klockan 21:53.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 23:18   #7
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 49
Sharp$: 100
Standard

Jag är ännu inte limiterad hos någon av SBTech bolagen men är "mycket försiktig" med mina insatser för annars är det antagligen en tidsfråga innan jag blir det. Om jag vill göra ett större spel så sprider jag ut insatserna över SBTech bolagen även om det tar lite "extra tid" att satsa (om oddsen är lika). 10Bet och dom från Bethard-gruppen tillhör dom SBTech bolag som har högst odds. Sedan kan jag lägga in en brasklapp att ScandiBet har f.n. Neteller och Skrill som betalmetod vilket inte Bethard har så därför spelar jag hos ScandiBet istället för Bethard.

Senast redigerad av progambler345 den 2017-10-24 klockan 23:27.
progambler345 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-24, 23:44   #8
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Tack för svar och ber om ursäkt för tonen, har en dålig ovana av att sprida negativ energi i onödan. Jag framstår ofta som mer irriterad och otrevlig än vad jag är när jag skriver, särskilt om det är nära inpå i tiden.

Nä, det var onödigt att gå till attack mot Sharps. Däremot står jag fast vid att ni borde ta bort en del bolag från listan. Det är förståeligt att stora bolag felar ibland med tanke på hur otroligt många objekt som ligger ute, men rent bedrägliga bolag borde rensas bort.

Du har en poäng i mycket av det du skriver angående marknadens storlek, men det rättfärdigar samtidigt inte agerandet. Man är skyldig att ha grundläggande koll på de marknader man lägger ut för att kunna hantera uppkomna ärenden korrekt. Jag kan inte starta ett bolag och lägga ut marknader som jag närmast rättar efter eget godtycke.

Det är mycket illa när bolag kopierar odds från andra sidor som de sedan inte står för i de fall där spelare hinner agera på information snabbt.

Ett antal bolag har rättat spel fel ibland, men det har alltid gått att lösa genom att prata med supporten. Det blir genast problem med bolag som inte själva har någon egen kompetens inom sporterna. Hade ett rätt så lustigt ärende med Pinnacle i våras där de rörde ihop två stycken olika kombinationstävlingar för samma helg och rättade ett spel fel. Var redan duktigt uppretad när konversationen inleddes då det inte var första gången jag kontaktade dem i frågan och gillar inte riktigt att de slängde in "as a one time exception" med fetad text i det sista svaret - vilket indikerar att det skulle röra sig om någon form av goodwill - trots att de uppenbarligen måste ha insett sitt misstag:


Spoiler:

Dear Client,

Please be advised that we made an adjustment on your account as a one time exception.

The risk amount of 1,493.06 SEK for ticket #697246983-1 was credited to your account.

Best regards,
Customer Service Department / Pinnacle,
[email protected]
www.pinnacle.com

--


On Sun, 26 Feb at 7:27 AM , Slurf <[email protected]> wrote:
Oh my god, of course I know that I cannot ask to have wagers cancelled just because I feel like cancelling them. You have settled wagers which was clearly on the event on friday after the outcome in the other event on sunday. If this was any other sport you would not have made this error.

Mikaela Shiffrin did not start the race on friday, hence my wager should be cancelled. The other wager on Michelle Gisin against Wendy Holdener should still be settled as a loss.

Results from the event on friday : http://medias4.fis-ski.com/pdf/2017/...2017AL5045.pdf

Results from the other event today(sunday): http://medias4.fis-ski.com/pdf/2017/...2017AL5215.pdf

THESE ARE DIFFERENT COMPETITIONS AND NOT PART OF THE SAME EVENT.

It is very common that there are two races of the same kind in the same weekned in alpine skiing, there were for example two different mens downhill races in Kvifjell this weekend. I have never before had this issue with Pinnacle. You have made an error and now please correct it.

This is completely absurd. How on earth could a customer not expect that a selection released on thursday for an alpine combined race, which is being run on friday, to not pertain to the race on friday. Nowhere was it specified in the event description and it would never have been, because they were obviously ment for the event on friday, THE CLOSING TIME OF THE WAGERING HAD THE EXACT SAME TIME AS THE START OF THE EVENT ON FRIDAY.

You have changed the time of the event afterwards, because you have made some form of internal error with the selections.

--

Från: Mariusz <[email protected]>
Skickat: den 26 februari 2017 16:01
Till: [email protected]
Ämne: Re: [#522196] Wagers

Dear Client,

Your request to cancel a bet was received, however as per section # 11.5 of our Terms and Conditions we are not able to honor requests to cancel wagers.

As previously stated, your wagers were placed for event on 02/26/2017.

Customers are solely responsible for their own Account transactions. Please be sure to review your bets for any mistakes before placing them. Once a transaction is complete, it cannot be changed. We do not take responsibility for missing or duplicate wagers made by the Customer and will not entertain discrepancy requests because a play is missing or duplicated. Customers may review their transactions in the My Account section of the site after each session to ensure all requested wagers were accepted.

Thank you for your understanding.

Best regards,
Customer Service Department / Pinnacle,
[email protected]
www.pinnacle.com

--

On Sun, 26 Feb at 6:40 AM , Slurf <[email protected]> wrote:

Yes, but you put them up on thursday, when the alpine combined race was on friday. If you had ment the race on sunday you would have put "EVENT II" in the description of events. You closed all wagering at the start of the race on friday, HOW CAN YOU THEN SETTLE THEM AFTER THE RACE TODAY!? Anyone will think that the selection applies to the race on friday, I've been wagering on winter sports for several years with Pinnacle and have never had this issue before. It is obviously an error from your side.

When you put up selections for events that are months ahead in time you change the date later, so that does not really matter. They were listed under wagers for friday in my statement until you settled them after todays race.

There's obviously a huge lack of competence from your side, you frequently put out the wrong start time of events but this is a new low even with your standards. You take the odds off Bet365 and obviously have no own knowledge of this sport so it's apparently very hard to keep the different races apart. The odds you copied of Bet365 and posted on thursday was for the race on friday, the first alpine combine event.

If this is not resolved I will have lost a lot of confidence of Pinnacle as a bookmaker.

--

Från: Kiatisak <[email protected]>
Skickat: den 26 februari 2017 15:19
Till: [email protected]
Ämne: Re: [#522196] Wagers

Dear Client,

The date of your wagers is for today (26 February)

image
image

Best regards,
Customer Service Department / Pinnacle,
[email protected]
www.pinnacle.com


--

On Sun, 26 Feb at 5:37 AM , Slurf <[email protected]> wrote:
Hello,

Your behaviour here is insane. I've never had this happen before. If you put up a market on thursday for the combination which is run on friday the 24th, one believes the wagers will be based on that race. Now whenever there are two events in a discipline over a weekend I can't wager with you because you can make the decision after the events if you will settle the wagers based on the results from friday or today. Shameful.

697248114
Alpine Skiing
2/23/2017
19:33
Michelle Gisin (SUI)
Matchups - Money Line
Wendy Holdener (SUI) -vs- Michelle Gisin (SUI)
League #198638 @ 2/26/2017 1:30
2.480
D
898.82
1,330.25
-898.82
Lose
77.218.247.120

FT 1:0
18
697246983
Alpine Skiing
2/23/2017
19:29
The Field
Matchups - Money Line
Mikaela Shiffrin (USA) -vs- The Field
League #198638 @ 2/26/2017 1:30
1.602
D
1,493.06
898.82
-1,493.06
Lose
77.218.247.120

FT 1:0




Det är väldigt svårt att förklara det tydligt när olika personer svarar på meddelandena varje gång och det verkar som att detta problem även förekommer kring e-sport, där bolagen rör ihop olika rundor och banor.
Tack för din förståelse och bra att du har insett att det hela kanske blev lite fel vinklat.

Som sagt så är vi väl alla ganska överens om hur det borde fungera men tyvärr så är inte verkligheten så och det finns inte så mycket man kan göra åt det.

Jag skulle knappast rättfärdiga bolagets agerande utan i mitt tycke så borde som stå för oddsen som dom publicerar eller inte publicera oddsen alls. Tyvärr så styr inte min eller din åsikt bolagens agerande och man står ganska hjälplös när det väl blir en dispyt efter att man accepterat dom reglerna som finns hos bolagen.

Med den explosionsartade utvecklingen på antal spelbolag som poppar upp senaste åren så pressas ju också gränsen för vad som är möjligt för bolagen.

Numera är det ju hög risk att man aldrig ser röken av sina pengar hos ett nytt bolag så att få ett spel annullerat är långt ifrån worst case scenario tyvärr.

Visst kan man anse att vissa bolag borde plockas bort från sharps men då blir ju också frågan var den gränsen ska dras. Ska vi ta bort alla bolag som inte kan "hedra" sina odds så kommer det inte finnas ett bolag kvar. Eller ska gränsen dras vid alla bolag som just du haft problem med? Det blir en ganska komplex situation där det inte finns någon glasklar gräns att följa.

Sverigekronan som är på tal här är väl medlem i Bethardgruppen om jag förstått det hela rätt och jag har på senare tid blivit väldigt förvånad över vilka odds som erbjuds från Bethardgruppen då det många gånger kan vara 100% återbetalning på matcher från stora marknader vilket till och med är bättre än pinnacle.

Sen kanske limiten är klen men dom få gångerna jag märkte det så har det varit skyhög limit. Sen kan man ju såklart som bolag erbjuda höga odds om man sen inte behöver "hedra" dom, , men det är inte såna grejer som varit i dom fallen jag sett iaf.

Som sagt så är det inte jag som bestämmer eller ansvarar för vilka bolag som finns med på sharps och vi får väl se om sånt här agerande resulterar i att vi inte vill samarbeta med Sverigekronan, jag kan tyvärr inte svara på det.

Givetvis så uppskattar vi alla att såna här saker tas fram och belyses, även om det såklart är tråkigt och väldigt onödigt att vi på sharps som inte alls varit inblandade eller kan påverka ärendet fick oss en känga på köpet.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 05:43   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

"Hej XXXXXXXXXX!

Hoppas allt är bra med dig.

Jag skriver till dig för att informera om att vi inte kunde godkänna ditt uttag. Anledningen till detta är för att vi har upptäckt att du använder VPN-tjänster på vår hemsida.

Detta kan vi inte tillåta då detta strider mot våra regler och villkor. Vi varnar dig från att i framtiden fortsätta använda VPN i samband med vår hemsida. Om detta skulle fortsätta så kan vi tvingas att stänga ditt konto hos oss.

Vänligen logga ut från ditt konto, stäng ner din VPN-tjänst och logga sedan in på ditt konto igen om du vill göra ett nytt uttag.

Tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar
Calle
Customer support"

Den här har jag aldrig fått tidigare
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 06:31   #10
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Står tydligt i villkoren

Citat:
3.15 Det är inte tillåtet att använda sig av VPN/Proxy när man loggar in på hemsidan för att dölja sin identitet samt var man kopplar upp ifrån. SverigeKronan förbehåller sig rätten att avbryta alla bonusar och bonusvinster som man fått under användning av VPN/Proxy. Om detta inte följs kan det resultera i att spelkontot stängs ner.
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-11-01, 07:54   #11
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Står tydligt i villkoren
Sett den tidigare men aldrig trott att det var en regel som åberopades. My bad
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-13, 13:06   #12
 
Reg.datum: jun 2022
Inlägg: 7
Sharp$: 20
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Davebarbaren Visa inlägg
Spelbolagen kommer undan med sjuka bedrägerier, det är tragiskt. Har extremt dåliga erfarenheter av SBTech bolagen. CherryCasino tog tillbaka vinster på nästan 800000SEK utan att ens skriva ett mail varför dem gjort det. Sen har dem vägrat svara på enkla frågor och IBAS kan inte göra något då Cherry inte är registrerade hos dem. Har mailat MGA för ett par dagar sedan men inte hört något av dem ännu.

Hopplösheten man känner är total. Att prata med supporten är som att prata med en vägg, samma intetsägande robotsvar varje gång. Att inte ha problem med att ljuga och vara otrevlig måste vara kriterier för att få jobb i sportsbooksupport.

Lider med dig och hoppas att vi båda kan få upprättelse. Det är fan dags att bolagen får stå till svars för sin dynga.
Hej, hade du någon lösning på det här problemet? Jag är nu i en liknande situation som dig flera år senare.

Jag söker alla som har tidigare eller pågående problem med att hålla inne pengar från spelbolag
Brooke81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-13, 13:40   #13
 
Reg.datum: jun 2022
Inlägg: 7
Sharp$: 20
Standard

https://www.grupptalanatg.com


Det här är min hemsida. Ta en titt och kontakta mig om detta låter bekant för dig.
Brooke81 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td