Ahja börjar väl med lite info om mig, även om den här dagboken bara är för eget nöjes skull...
Hej är en killen ifrån Sveriges framsida som tyvärr börja närma mig 30strecket. Går in på sjätte år nu på universitet/högskolan vilket gör att jag tidigare har i huvudsak försörjt mig på poker de senaste åren men nu är planen att ändra på de. Planen är att fixa någon form av extrajobb som jag kan försörja mig på(har tillräckligt med studielån, så det är inget alternativ

), spara alla pokerpengar för ett framtida husköp(bor i bostadsrätt, men hus i västra gbg är DYRT så det behöves mer baht), och nu det viktiga, försöka bli en vettig oddsspelare.
Jag vet att jag tidigare har varit en vinnade odds-spelare men tror att det mest har berott på bonusar. Grejen är den att jag har varit löjligt hockeyintresserad så länge jag kommer ihåg och då framför allt internationell hockey vilket bolagen är extremt kassa på. Jag kommer under året spela på det mest skumma ligor och landskamper man kan hitta.
Saker jag måste förbättra är tilt-kontroll...vilket jag skumt nog inte har det minsta problem med när det gäller pokern.
Första matchen i den här dagboken blir träningsmatchen Almtuna -
Örebro till 3.60 på bwin.
Almtuna var ju förra årets stora positiva överraskning och som vanligt när ett mindre lag har lyckats så har man blivit totalt sönderköpta under sommaren och man har till och med förlorat den kanske viktigaste pusselbiten, nämligen tränaren Roger Rönnqvist till Luleå...och på hans plats har man satt den i mitt tycke sämsta tränaren på elitnivå(Bobo Simensen). Man kommer alltså med i ett i stort sett nytt lag med ny tränare..
Örebro å sin sida gör sin andra säsong i AS och som vanligt har man slagit på stortrumman under silly season, man har värvat poängkungen Sjödell-Wiklander ifrån Oskarshamn, målvakten Zajkowski ifrån Modo, Ahl-backen Gunderson(tror iofs inte han spelar idag), Sundsvalls bästa spelare Palmebjörk osv.
Jag tror att Bwin har bara tagit förra årets matcher och resultat utan att ha gjort sin hemläxa angående silly season. Jag ser matchen som helt vidöppen och ser värde i alla odds över 2.90-3.00...
Almtuna -Örebro 3.60
Bolag: bwin
Insats: 2u