Ämne: Lazlo Lirar!
Visa ett inlägg
Gammal 2017-11-14, 00:04   #1143
Emanresu
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Underspelet i Bucks - Grizzlies känns bra då Grizzlies brukar döda matcher och Bucks har inte haft bra fart senaste matcherna.

Lite mer osäker kring Suns - Lakers, blev ju 262 poäng när lagen möttes för några veckor sedan men det är klart att en sådär hög lina inte tål att det blir några minuter där skotten missas så det kan ju gå vägen.

Hur ser modellen ut? Något du kan dela med dig av?
Modellen i sig är ett MatLab-program som beräknar i princip expected pace för varje lag, samt deras offensive efficiency och defensive efficiency (viktat för säsongen, senaste 3 matcherna och senaste matchen med vikterna 50%, 35% respektive 15%). Sedan beräknar den en expected pace på matchen, för att därefter räkna ut ett "Expected score" per lag.

På detta expected score kör den en PoissonRandom-fördelning som helt enkelt tilldelar varje lag ett score utefter en Poisson-fördelning och jämför dessa mot varandra 50 000 gånger, där jag kollar vilket lag som vinner varje gång samt om den går över eller under linan. Detta divideras sedan med 50 000 för att få ett procentuellt värde på HomeWin, AwayWin, Over och Under.

Koden i sig är otroligt ocharmig men vill någon ha den så kan jag lägga upp den på GitHub när jag sitter vid den datorn
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat