Spik på Månprinsen och tvåhästarslås bör ge 4-5 rätt idag. Jag väljer dock, att gardera Månprinsen ordentligt och spika Nurmos hästar på slutet. Därmed blev det utrymme för en hel del garderingar. Mitt bolagssystem:
1) 1,3,7,8,9 r5-2 (8 blixtrar till ledningen och favoriten 1 blir kvar på innern. 9 är bästa hästen och kusken Sandra Nordemo har visat att hon är en riktig hästkarl. 3 har siktat på detta lopp och är kraftigt kuskförstärkt med Björn. 7 har dåligt spår och kan komma på vingel)
2) 2,3,7,9,10,11,12 r1-6 (långt lopp med låg klass. Garderas)
3) 4,8,9 r1-3 (här kan vem som helst vinna. Björn spikar sig med 8. Bergh kan ha fått fart på 9. 4 är värd en vinst till 7 %)
4) 3,4,5,7,8,9,12 r10-6 (jag räknar med att dunderfavoriten blir kvar på innern och får backa sig sist. Då måste han runda alla sista 700 i ytterspåren och har 60-70 m till täten. Tufft för världens bästa kallblod att hinna fram på Gävles korta upplopp. Gardera rejält eller spika)
5) 1,3,6,8 r7-10 (inget lätt lopp, som bör streckas så långt plånboken räcker)
6) 10 r1-4 (herregud vilket preparélopp 10 fick senast. Björn upp ffg. Stenklar. För den som vill gardera streckas 1 och 4)
7) 9 r4-8 (9 är nu skadefri. Han ägs och tränas av Nurmos och har fått all tid att återkomma. Unghäststjärna på väg till stjärnorna. Spikas. 4 tränar bra och forceras till ledningen. 5 har matchats för detta lopp. 8 vinner ofta. Men 9 har stjärnkapacitet)
Kostar 1470:-. Hoppas någon/några på Sharps tar jackpot idag. Jag unnar inga sömmerskor/HarryBoyare att vinna våra hopspelade insatser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: eveton (+5)
|