Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-12-16, 05:24   #31
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var en intressant reportage i fredagens travronden om det där med hovbeslag. Läser man den förstår man att det spelmässigt inte är så enkelt som att antingen tävlar hästarna med eller utan skor. Finns väldigt många varianter av skor. Igår på Åby var det rena sommarbanan och de hästar som brukar tävla barfota gick troligen med superlätta skor. På lördag i Gävle blir det troligen broddbana , och då pratar vi skillnader i hovbeslag där det mest dramatiska blir när barfotahästar ska tävla med broddskor, men även för hästarna som tävlat med lätta skor kan brodd bli en väldig skillnad . Det har bevisats många gånger att sådan balansförändring kan göra enorm skillnad prestationsmässigt.

Ser ut som en omgång som kan generera ny femrättsjackpot.

Månprinsen troligen mest troliga vinnaren. Blir gigantisk favorit. Främsta motbudet Odin Tabac en riktig barfotahäst. Brodd troligen jätteminus.

Guld står helt mellan Digital Ink och Zenit Brick. Båda funkar bra med skor.

Brons ser också ut som ett rent tvåhästarslopp. Arraw Hoss eller National Prince.

Silver inte fullt ens. Valeur borde ha bra chans om brodd funkar. Går alltid med skor. Motbud Victor AU om spetsläge.

När det gäller klass 1;2 samt treårsloppet måste jag kolla hur hästarna brukar gå balanserade innan jag uttalar mig. Dessa loppen ser något mindre ojämna ut på papperet. Ser dock ut som Titan Brodde kan vara spiken i klass 1. Den såg otroligt fin ut senast och vann hur lätt som helst.

Jackpot kommer ge omgången extra intresse och omsättning. Men ny femrättsjackpot och återbetalningen till spelarna blir ännu lägre än en icke jackpotomgång (hög omsättning och 20 procent från igår konfiskerat till nyår betydligt mindre än vad atg flyttar vidare om femmorna inte ger något på lördag heller). Broddbana /svår bana kan dock innebära att betrodda hästar inte funkar.

Odin Tabac har väl nästan gått bättre med skor än utan när Håkan W tränade hästen.Har väl tänt till på det hos Jörgen så det där köper jag inte fullt ut att det är en barfotahäst.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
pojmonen (+5), SO (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 10:25   #32
Lotus
Guest
 
Inlägg: n/a
Sharp$:
Standard

Spikar Månprinsen (grymt bra sist, krossar förhoppningsvis). Sunwapta Goj (bra spår, vass kusk och i form), Araw Hoss (Nurmos riktigt uppåt, Jorma segerlysten och vill bevisa efter tappet av Readly Express.

Heltäckt i första, tror det kan storskrälla där.

God tur!

Senast redigerad av Lotus den 2017-12-16 klockan 10:32.
  Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 10:33   #33
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Spik på Månprinsen och tvåhästarslås bör ge 4-5 rätt idag. Jag väljer dock, att gardera Månprinsen ordentligt och spika Nurmos hästar på slutet. Därmed blev det utrymme för en hel del garderingar. Mitt bolagssystem:

1) 1,3,7,8,9 r5-2 (8 blixtrar till ledningen och favoriten 1 blir kvar på innern. 9 är bästa hästen och kusken Sandra Nordemo har visat att hon är en riktig hästkarl. 3 har siktat på detta lopp och är kraftigt kuskförstärkt med Björn. 7 har dåligt spår och kan komma på vingel)

2) 2,3,7,9,10,11,12 r1-6 (långt lopp med låg klass. Garderas)

3) 4,8,9 r1-3 (här kan vem som helst vinna. Björn spikar sig med 8. Bergh kan ha fått fart på 9. 4 är värd en vinst till 7 %)

4) 3,4,5,7,8,9,12 r10-6 (jag räknar med att dunderfavoriten blir kvar på innern och får backa sig sist. Då måste han runda alla sista 700 i ytterspåren och har 60-70 m till täten. Tufft för världens bästa kallblod att hinna fram på Gävles korta upplopp. Gardera rejält eller spika)

5) 1,3,6,8 r7-10 (inget lätt lopp, som bör streckas så långt plånboken räcker)

6) 10 r1-4 (herregud vilket preparélopp 10 fick senast. Björn upp ffg. Stenklar. För den som vill gardera streckas 1 och 4)

7) 9 r4-8 (9 är nu skadefri. Han ägs och tränas av Nurmos och har fått all tid att återkomma. Unghäststjärna på väg till stjärnorna. Spikas. 4 tränar bra och forceras till ledningen. 5 har matchats för detta lopp. 8 vinner ofta. Men 9 har stjärnkapacitet)

Kostar 1470:-. Hoppas någon/några på Sharps tar jackpot idag. Jag unnar inga sömmerskor/HarryBoyare att vinna våra hopspelade insatser.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 10:55   #34
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Så här ser jag på omgången:

1) Lurigt lopp där tre hästar höjer sig: Han Herred, Lincoln Lawyer och Valeur. Tror att jag får nöja mig med dem och enbart köra med två spikar den här rätt knepiga omgången.

2) Omgångens på förhand svåraste lopp och det är bara att strecka på efter plånbok. Vill inte nämna någon före nån annan.

3) Zenit Brick eller Digital Ink är frågan. Såväl Bergh som Goop säger Zenit. Bästa formen har nog Zenit, men bästa hästen i grunden är ändå Digital Ink. Kanske Bergh vill behålla spelvärdet genom att nämna Björns uppsittning som första häst i loppet. Jag är inne på att spika en av dem. Kanske blir det Zenit. Digital har vunnit ett par lätta lopp, men blivit oplacerad i sina två gulddivisionslopp efter frånvaron. Är han verkligen på topp?

4) Mycket snack om Storsjarmören, men den känns lite överstreckad nu som andrahandsfavorit, så jag gör nog sparlopp mellan Månprinsen och den som förhoppningsvis vinner loppet: Odin Tabac.

5) Ett lopp där det kan skrälla. Jag ser bara ut att få råd med fyra hästar och i så fall blir det de givna: 1,3,6 och 8. Det borde i alla fall vara 60-70 % chans att klara sig med dessa.

6) Sunwapta Goj spikade jag förra gången och det var ju ett bra val. Den här gången känns det lite hårdare emot. Virunga från ledningen kan bli svårslagen, men jag hoppas på lite körning om positionerna där framme och singlar Romance Amok.

7) Araw Hoss är en topptravare. Jag tänker dock inte torska i sista loppet om jag har chans på sju rätt och garderar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5), Wenkatesch (+5)

Senast redigerad av Shooter den 2017-12-16 klockan 10:56.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 11:05   #35
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4265
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Spik på Månprinsen och tvåhästarslås bör ge 4-5 rätt idag. Jag väljer dock, att gardera Månprinsen ordentligt och spika Nurmos hästar på slutet. Därmed blev det utrymme för en hel del garderingar. Mitt bolagssystem:

1) 1,3,7,8,9 r5-2 (8 blixtrar till ledningen och favoriten 1 blir kvar på innern. 9 är bästa hästen och kusken Sandra Nordemo har visat att hon är en riktig hästkarl. 3 har siktat på detta lopp och är kraftigt kuskförstärkt med Björn. 7 har dåligt spår och kan komma på vingel)

2) 2,3,7,9,10,11,12 r1-6 (långt lopp med låg klass. Garderas)

3) 4,8,9 r1-3 (här kan vem som helst vinna. Björn spikar sig med 8. Bergh kan ha fått fart på 9. 4 är värd en vinst till 7 %)

4) 3,4,5,7,8,9,12 r10-6 (jag räknar med att dunderfavoriten blir kvar på innern och får backa sig sist. Då måste han runda alla sista 700 i ytterspåren och har 60-70 m till täten. Tufft för världens bästa kallblod att hinna fram på Gävles korta upplopp. Gardera rejält eller spika)

5) 1,3,6,8 r7-10 (inget lätt lopp, som bör streckas så långt plånboken räcker)

6) 10 r1-4 (herregud vilket preparélopp 10 fick senast. Björn upp ffg. Stenklar. För den som vill gardera streckas 1 och 4)

7) 9 r4-8 (9 är nu skadefri. Han ägs och tränas av Nurmos och har fått all tid att återkomma. Unghäststjärna på väg till stjärnorna. Spikas. 4 tränar bra och forceras till ledningen. 5 har matchats för detta lopp. 8 vinner ofta. Men 9 har stjärnkapacitet)

Kostar 1470:-. Hoppas någon/några på Sharps tar jackpot idag. Jag unnar inga sömmerskor/HarryBoyare att vinna våra hopspelade insatser.
Inne på samma spikar, vilket med stor sannolikhet betyder att ditt system faller på målsnöret som i princip alla mina spel sista månaden gjort. Fick iofs in raka DD'n igår vilket kan tyda på ett trendbrott. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:00   #36
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Inne på samma spikar, vilket med stor sannolikhet betyder att ditt system faller på målsnöret som i princip alla mina spel sista månaden gjort. Fick iofs in raka DD'n igår vilket kan tyda på ett trendbrott. Lycka till!
Nejnejnejnej! Jag satte också en rak dubbel igår till 20 gånger fläsket. Det blev speldeg till dagens V75. Det är bättre att spika 10 - 9 på jackpoten än att lira rak DD till 9 gånger idag. Du ser väl att turen står på vår sida
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:28   #37
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Halmstad
Inlägg: 19
Sharp$: 971
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Så här ser jag på omgången:



4) Mycket snack om Storsjarmören, men den känns lite överstreckad nu som andrahandsfavorit, så jag gör nog sparlopp mellan Månprinsen och den som förhoppningsvis vinner loppet: Odin Tabac.
Tycker likadant, det är en sak om man skall hålla undan för en bra häst på tilläggen, när det är ett helt lass med bra där bak brukar de hinna ifatt då någon kommer få ett bra lopp/bli framdragen.
Att den är mer spelad är Odin Tabac är lite bisarrt, trots dojorna på den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
Wenkatesch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:35   #38
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nejnejnejnej! Jag satte också en rak dubbel igår till 20 gånger fläsket. Det blev speldeg till dagens V75. Det är bättre att spika 10 - 9 på jackpoten än att lira rak DD till 9 gånger idag. Du ser väl att turen står på vår sida
Körde samma spikar... borde vi dunkat andelsspel istället ju ????
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:38   #39
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Desto mer Månprinsens spelprocent sjunker, desto mer sugen blir man på och spika.
Kan vi komma ner till 50% månntro? I så fall blir det spikbyte för min del!
__________________
Article 34:
Bro's cannot make eye contact during a devil's threeway
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:42   #40
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Någon som har kommentarer från Alsén om hur han tänker i det taktiska med MT Insider? Helt centralt i det loppet. Körs i spets = ok vinstchans, släpper = chanslös. På det här är ju öppningen given, men hur gör han sen när någon kommer? Jag tänker att 8 blåser förbi alla, 2 är snabb nog att hålla inne 1, 3 tar då ryggen på 2. Sen händer inte mycket kommande 800 meter och antingen håller 8 undan om farten disponeras någorlunda vettigt eller så får han ge sig för 3 som skickas hårt i sista sväng. Har varit inne på att gardera brett och utgånga här men funderar nu på att låsa med 3,8. Vad tror ni? Även om starten nog blir rätt snabb har jag svårt att se tempo nog i loppet i stort att de som sitter längre bak ska ha en vettig chans att hinna fram.

– Han känns faktiskt väldigt bra för dagen
och har nog bättre form än vad många tror.
Synd på läget, förra gången det var V75
hemma i Gävle hade han också spår åtta
men kunde vinna ändå. Jag kommer nog
att lägga på ett helstängt huvudlag nu för
att få honom på hugget från start och det
krävs en snabb häst för att ta emot
honom. Jag tycker att han är en av de som
kan vinna loppet, säger Olle Alsén.


Vad tror ni?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 12:58   #41
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 670
Sharp$: 2635
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Någon som har kommentarer från Alsén om hur han tänker i det taktiska med MT Insider? Helt centralt i det loppet. Körs i spets = ok vinstchans, släpper = chanslös. På det här är ju öppningen given, men hur gör han sen när någon kommer? Jag tänker att 8 blåser förbi alla, 2 är snabb nog att hålla inne 1, 3 tar då ryggen på 2. Sen händer inte mycket kommande 800 meter och antingen håller 8 undan om farten disponeras någorlunda vettigt eller så får han ge sig för 3 som skickas hårt i sista sväng. Har varit inne på att gardera brett och utgånga här men funderar nu på att låsa med 3,8. Vad tror ni? Även om starten nog blir rätt snabb har jag svårt att se tempo nog i loppet i stort att de som sitter längre bak ska ha en vettig chans att hinna fram.

– Han känns faktiskt väldigt bra för dagen
och har nog bättre form än vad många tror.
Synd på läget, förra gången det var V75
hemma i Gävle hade han också spår åtta
men kunde vinna ändå. Jag kommer nog
att lägga på ett helstängt huvudlag nu för
att få honom på hugget från start och det
krävs en snabb häst för att ta emot
honom. Jag tycker att han är en av de som
kan vinna loppet, säger Olle Alsén.


Vad tror ni?
Jag tror det är farligt att utelämna 9 Valeur, har en rykande spurt, kanske kan följa i ryggen på 3 när Goop sänder iväg. Ok, Sandra Nordemo är väl ingen given V75 vinnare, men hon känner familjehästen väl och har ju lyckats väldigt bra med den tidigare och det underlättar givetvis att fältet är relativt litet...
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:00   #42
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 294
Sharp$: 1089
Standard

Må spelgudarna vara med oss. Storsjarmören har stigit i procent men jag provar ändå.

V75
Inlämnat: 2017-12-16, 13:57
Gävle
Lördag 2017-12-16
Start: 16:20
Kostnad: 270,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 5, 7, 8, 9 (1, 2)
2: 3, 7, 12 (10, 2)
3: 4, 5, 8 (2, 3)
4: 3 Storsjarmören (8, 4)
5: 3, 5, 10 (8, 1)
6: 1 Virunga (3, 4)
7: 4, 8, 9, 11 (5, 1)

5x3x3x1x3x1x4 = 540 rader.
540 x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr.
Totalt: 270,00 kr.

Senast redigerad av trance_error den 2017-12-16 klockan 13:07.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:12   #43
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tomtom2 Visa inlägg
Jag tror det är farligt att utelämna 9 Valeur, har en rykande spurt, kanske kan följa i ryggen på 3 när Goop sänder iväg. Ok, Sandra Nordemo är väl ingen given V75 vinnare, men hon känner familjehästen väl och har ju lyckats väldigt bra med den tidigare och det underlättar givetvis att fältet är relativt litet...
Ja det är ju helt klart tredjehästen (och förmodligen bästa hästen). Men som sagt det känns inte som att det blir tillräckligt med tempo på loppet att man vinner om man inte sitter som en av de 4-5 första hästarna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:33   #44
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Jag fattar för mitt liv inte att Han Herred är favorit?? Absolut inte med på mina 4 streck iaf..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-12-16, 13:34   #45
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 149
Sharp$: 9326
Standard

Någon som lyssnat på vad Krukan har att säga om Normans hästar idag? Dom är ju bra polers så han borde ha lite koll.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td