Så här ser jag på omgången:
1) Lurigt lopp där tre hästar höjer sig: Han Herred, Lincoln Lawyer och Valeur. Tror att jag får nöja mig med dem och enbart köra med två spikar den här rätt knepiga omgången.
2) Omgångens på förhand svåraste lopp och det är bara att strecka på efter plånbok. Vill inte nämna någon före nån annan.
3) Zenit Brick eller Digital Ink är frågan. Såväl Bergh som Goop säger Zenit. Bästa formen har nog Zenit, men bästa hästen i grunden är ändå Digital Ink. Kanske Bergh vill behålla spelvärdet genom att nämna Björns uppsittning som första häst i loppet. Jag är inne på att spika en av dem. Kanske blir det Zenit. Digital har vunnit ett par lätta lopp, men blivit oplacerad i sina två gulddivisionslopp efter frånvaron. Är han verkligen på topp?
4) Mycket snack om Storsjarmören, men den känns lite överstreckad nu som andrahandsfavorit, så jag gör nog sparlopp mellan Månprinsen och den som förhoppningsvis vinner loppet: Odin Tabac.
5) Ett lopp där det kan skrälla. Jag ser bara ut att få råd med fyra hästar och i så fall blir det de givna: 1,3,6 och 8. Det borde i alla fall vara 60-70 % chans att klara sig med dessa.
6) Sunwapta Goj spikade jag förra gången och det var ju ett bra val. Den här gången känns det lite hårdare emot. Virunga från ledningen kan bli svårslagen, men jag hoppas på lite körning om positionerna där framme och singlar Romance Amok.
7) Araw Hoss är en topptravare. Jag tänker dock inte torska i sista loppet om jag har chans på sju rätt och garderar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: SO (+5), Wenkatesch (+5)
Senast redigerad av Shooter den 2017-12-16 klockan 11:56.
|