Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-16, 13:58   #41
tomtom2

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Någon som har kommentarer från Alsén om hur han tänker i det taktiska med MT Insider? Helt centralt i det loppet. Körs i spets = ok vinstchans, släpper = chanslös. På det här är ju öppningen given, men hur gör han sen när någon kommer? Jag tänker att 8 blåser förbi alla, 2 är snabb nog att hålla inne 1, 3 tar då ryggen på 2. Sen händer inte mycket kommande 800 meter och antingen håller 8 undan om farten disponeras någorlunda vettigt eller så får han ge sig för 3 som skickas hårt i sista sväng. Har varit inne på att gardera brett och utgånga här men funderar nu på att låsa med 3,8. Vad tror ni? Även om starten nog blir rätt snabb har jag svårt att se tempo nog i loppet i stort att de som sitter längre bak ska ha en vettig chans att hinna fram.

– Han känns faktiskt väldigt bra för dagen
och har nog bättre form än vad många tror.
Synd på läget, förra gången det var V75
hemma i Gävle hade han också spår åtta
men kunde vinna ändå. Jag kommer nog
att lägga på ett helstängt huvudlag nu för
att få honom på hugget från start och det
krävs en snabb häst för att ta emot
honom. Jag tycker att han är en av de som
kan vinna loppet, säger Olle Alsén.

Vad tror ni?
Jag tror det är farligt att utelämna 9 Valeur, har en rykande spurt, kanske kan följa i ryggen på 3 när Goop sänder iväg. Ok, Sandra Nordemo är väl ingen given V75 vinnare, men hon känner familjehästen väl och har ju lyckats väldigt bra med den tidigare och det underlättar givetvis att fältet är relativt litet...
tomtom2 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat