Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-23, 12:11   #42
mackpeter

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

För att formulera sig i klass med med Trav365 skulle detta inlägg göras som julklappsrim. Men det får anstå tills i natt. Som efterhandare.
Så här blev bolagssystemet.

1) 8 r2-11 (8 var inte hundra i travet senast. Men han har överlägsen kapacitet och inget motstånd. Vi inleder med en spik och gör som snickaren Josef i Betlehem. Spikar!)

2) 3,4,5,6,12 r1-9 (ni som vill vinna mycket och har mod spikar 4 till 24 % och garderar dunderfavoriterna. Elway Am är ett ämne för större uppgifter. Ny erfaren kusk som kan varenda mm av Axevallabanan. 6 forceras mot ledningen och kör så länge lampan lyser. 3 kan en 15-tid med kuskplus - sju vinster i år. 5 stort kuskplus. 12 är urstark om det blir överpace)

3) 3,4,7 r1-9 (allt tyder på att jättefavoriten 4 vinner. 7 har inte startat sedan i april och körs nu av sin ägare. Scellino är väl förberedd för vinterns lopp. 3 är långt bättre än raden)

4) 2,3,4,5,11 r8-9 (stor stalloptimism på favoriterna 2 och 5. 5 öppnar bra och var bra i finalen senast. På Erikssund tror man hårt på 3. 4 genrepade med vinst på sölig Axevallabana senast efter uppehåll. 11 kommer från tre raka vinster på Solvalla. 8 tippas av större betaltjänst men blir bara reserv. Min vinnare är 2)

5) 1,2,4,6,7 r5-10 (Stefan Söderkvist har många bra uppsittningar och blir motiverad favorit med 6. 1 måste vara med där framme tidigt i lopet, men 4 tar nog Tobbe ledningen med. 2 ståtar med många segrar och stallet har rejäl uppåtform. Kanske snor Nicklas ledningen från farsan. Det blir köra av i detta sprinterlopp. Kan skrälla)

6) 1,15 r7-6 (15 skall vara överlägsen här. Men förra veckan klappade Nurmos' två avslutande favoriter på V75 ihop. Stallet har strukit under veckan för snuva. Därför dubblar jag med 1, som har toppform. För den som vill ha en skräll kan detta vara rätt lopp att gardera ordentligt. Börja med 7 och 6)

7) 3,4,5 8 r2-7 (nöjer mig med att strecka favoriterna i sista. Det varnas för 2 - men han har dolt sin storhet för mig)

Systemet kostar prick 1500 kronor. Lycka till och God Jul!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+12), Trav365 (+5), Torstens (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat