Ämne: Andelssystem
Visa ett inlägg
Gammal 2017-12-27, 18:48   #20
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2955
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Varför skulle det kunna bli märkligheter?

Reserver tilldelas antingen som fasta reserver eller enligt spelprocentranken vid speltillfället.

Det finns inga reserver som inte är "fasta" i någon mening.

Edit: Förtydligande: När ombudet skapar andelsspelet lämnas HELA det "första" systemet in. Det är bara när extraandelarna säljs om det läggs till t ex 1/10 i taget. Dvs om det är tiondelar så lämnas 10/10 in på en gång och kupongens reserver är antingen såna man valt själv eller blir tilldelade. Det finns ETT läge där det kan bli "märkligt" och det är när ombudet kommer upp i max antal extra-andelar. Om jag inte minns fel så är det max 399 andelar totalt. För att sälja fler måste köra ett nytt "första system" och då kan det bli andra reserver om man inte har valt egna. Men det är extremt sällsynt.
Jag köper aldrig andelar i ombudsystem så jag vet inte riktigt hur det fungerar.

Men var kommer reserverna i från på mitt " kvitto" om det kommer från spelprocentranken vid speltillfället? Det måste ju vara samma reserver även om jag köper en andel i samma system ett par timmar senare och det har börjat säljas i extra andelar. Det var min fundering!
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat