Så här blev mitt sista bolagssystem för året. Det är mest fråga om vilka Untersteinerhästar man ska spika.
1) 2,6,12 r11-9 (6 får en smakstart från springspåret och skall slås från ledningen. 2 får smyglopp i ledarens rygg. 12 är hårdast och gynnas av strykningarna där framme. Senast var hon överlägsen mot något enklare motstånd och fick en smörlöpning. Då gynnades hon av överpace av ledarhästarna)
2) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 r12-1 (vem som helst kan vinna och jag hoppas på skräll. Ger dock toton en chans genom att rata en häst)
3) 2,5 r1-8 (det blir sannolikt SoS för Ludde. Med mitt svarta sinne mot Luddestallet dubblar jag med Örjan)
4) 2,6,10,13,14 r7-11 (pappa och son Untersteiner gör väl upp här. Uhrberg och Takter är duktiga taktiker och kan snuva favoriterna. Ingves kör med flyt och kan småskrälla)
5) 1,2,3 r4-9 (i detta sprinterlopp är favoriten 1 bäst. Här blir det körning om ledningen, som förmodligen 5 tar. 2 och 3 borde slå 5. 1 måste ta sig ut från innerspåret. 9 är hårt betrodd på sistone och tippas av en stor betaltjänst, men får inte plats i mitt system)
6) 4,5,10 r2-6 (Unterstallet är solklara på vinst med 4. Vädret och skor ro kan ställa till det. Jag tar med halvbrorsan 5 (vi har samma mamma) samt Flemmings vinststaplare 10.)
7) 10 r1-2 (det blev något av ett TV-system med spik på favoriten i sista)
Kostar 1485:-. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Torstens (+2), oggeb (+1)
|