Örebro 11 jan (V64/P54)
Lurig omgång i Örebro i kväll med flera lågklassiga lopp. Snabbloppet med välkända hästar har t ex lyfts bort och ett lågklassigt spårtrappa lopp för hästar som tjänat max 62 tkr lyfts in på V64 och P54 spelet .
Skulle ljuga om jag påstod att jag hade bra koll på hästarna i det och något annat bra lopp i kväll.
Inleder slingan med att ifrågasätta favoriterna
V64-1: Mr Creation klar favorit. Vann senast ett breddlopp/P21 lopp i Karlstad vilket normalt inte är någon större merit. Ska dock ha varit rätt bra.
V64-2: klar favorit Caxie Royale från spår 14 i Örebro. Där känns det verkligen som att det var senast man skulle ta betalt. Då gick den med jänkarvagn ffg och vann till 18 ggr pengarna. Spår 14 normalt hopplöst i Örebro. Vet inte om det blir bike igen. Viktig info.
V64-3: manzano gigantisk favorit . Startsnabb. Dock inte startat sedan nov. Spikalternativ på spets och slut men Westerholm har en duglig häst emot.
V64-4: its Showtime Zaz gigantisk favorit. Barfotahäst och inte startat på över två månader. Hästarna brukar dock gå bra efter vila hos Westerholm och det är många tänkbara vinnare om man garderar.
V64-5: ingen riktig favorit här. Ingen het info heller just nu så de 4-5 mest streckade är troligen dom som gör upp.
V64-6: Firewire stor favorit. Läget klart minus i Örebro . Kusken körde in 4000 kr i fjor och vann senast ett travlopp för fem år sedan. Den tänker i alla fall inte jag spika eller ens spela som storfavorit på dom premisserna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|