Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-11, 12:15   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Örebro 11 jan (V64/P54)


Lurig omgång i Örebro i kväll med flera lågklassiga lopp. Snabbloppet med välkända hästar har t ex lyfts bort och ett lågklassigt spårtrappa lopp för hästar som tjänat max 62 tkr lyfts in på V64 och P54 spelet .

Skulle ljuga om jag påstod att jag hade bra koll på hästarna i det och något annat bra lopp i kväll.

Inleder slingan med att ifrågasätta favoriterna

V64-1: Mr Creation klar favorit. Vann senast ett breddlopp/P21 lopp i Karlstad vilket normalt inte är någon större merit. Ska dock ha varit rätt bra.

V64-2: klar favorit Caxie Royale från spår 14 i Örebro. Där känns det verkligen som att det var senast man skulle ta betalt. Då gick den med jänkarvagn ffg och vann till 18 ggr pengarna. Spår 14 normalt hopplöst i Örebro. Vet inte om det blir bike igen. Viktig info.

V64-3: manzano gigantisk favorit . Startsnabb. Dock inte startat sedan nov. Spikalternativ på spets och slut men Westerholm har en duglig häst emot.

V64-4: its Showtime Zaz gigantisk favorit. Barfotahäst och inte startat på över två månader. Hästarna brukar dock gå bra efter vila hos Westerholm och det är många tänkbara vinnare om man garderar.

V64-5: ingen riktig favorit här. Ingen het info heller just nu så de 4-5 mest streckade är troligen dom som gör upp.

V64-6: Firewire stor favorit. Läget klart minus i Örebro . Kusken körde in 4000 kr i fjor och vann senast ett travlopp för fem år sedan. Den tänker i alla fall inte jag spika eller ens spela som storfavorit på dom premisserna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 14:14   #2
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Man får inte vara favorit på V64 om man heter Rolf Odén.

Har man vunnit 9 lopp sedan 1995 och ett de senaste 10 åren så förtjänar man aldrig att vara favorit. Vi spelar på ekipage.

40% vilket skämt.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 16:21   #3
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ja, här spikar jag Lars D. och Global Revenue. Det är dags för den nu och motståndet
skrämmer inte, har inte ens tillägg. Bra chans! I 5:e tycker jag Magnus J:s är intressant.
Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 16:42   #4
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Jennifer Tillman spelexpert i atg live i kväll. Är väl bara att skriva av hennes tips då för hon verkar vara populär expert i tv sändningarna som jag nästan aldrig ser.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 16:44   #5
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ett litet Örebrosystem


Låg klass - försökt hitta "bästa hästen" oavsett procent...
1: 11 Claymore. Har rutin och gått mot hårdare motstånd än detta. Nack-
del; bakspår på Örebro. Jorma är kanske ingen hävert från sådana lägen?
2: 1 och 5. Tycker hästarna med framspår är bäst här. Övriga usla. Men vilka vinner? Lite blunda och peka blev det.
3: 5 Lupin Frazer. Spika en 1-procentare? Jag jag gör det på chans...Favoriten har vilat rätt länge och den går bort trots Jorma. Kanske dumt men saknar feeling för den. Kan jag få äta upp...
4: 9, 12. Åkes är rätt bra och kan komma iväg från den volten. Tar med favoriten som väl är klassen i gänget men har inte startat på ett tag. Preparé?
5: Alla hästarna.
6: 8 Global Revenue. Kan få ett bra lopp från volten och det borde vara dags
för den snart, har följt den...
44 r billigt och bra (?)
DD: Global R. spikas mot alla och extra mot 2 i första.
Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 16:48   #6
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

P54-1 1, 2, 4, 5, 9, 10, 14 -
P54-2 4 MANZANO -
P54-3 3, 9, 12, 14, 15 -
P54-4 1 OUTLAW PETE -
P54-5 3 IRIS PALEMA -

Chansar en P54 - 105 kr
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 17:06   #7
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Jari Åkerfeldt stallbacksreporter. Började väl sådär. Han sa först att det är vintriga förhållanden och att det krävs brodd i banan.

Sen första bike på en i avd 4 som startar i avd 5. Gick dessutom med svensk jänkarvagn senast enligt travfakta .
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 17:25   #8
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Kör en V64
1: 11
2: 1, 5
3: 5
4: 9, 12
5: Alla
6: 8
44 R
DD: alla mot 8 och extra 2-8
Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 17:31   #9
 
yooodas avatar
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 10
Sharp$: 742
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jari Åkerfeldt stallbacksreporter. Började väl sådär. Han sa först att det är vintriga förhållanden och att det krävs brodd i banan.

Sen första bike på en i avd 4 som startar i avd 5. Gick dessutom med svensk jänkarvagn senast enligt travfakta .
Haha, och nu svamlar han om 67% segrar för Eric Martinsson..... på 3 starter. Heja!!

Senast redigerad av yoooda den 2018-01-11 klockan 17:33.
yoooda är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 18:13   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Banan i Örebro verkar som vanligt vara allt annat än bra. Lös yta med betonghårt under. När man sett de tre ramloppen är det troligt att rätt många i kommande V64 lopp inte heller kommer kunna prestera på den. Frågan är bara vilka.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 19:10   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Banan i Örebro verkar som vanligt vara allt annat än bra. Lös yta med betonghårt under. När man sett de tre ramloppen är det troligt att rätt många i kommande V64 lopp inte heller kommer kunna prestera på den. Frågan är bara vilka.
Arnold Scoop ett säkert kort då att luta sig emot i DD-1. Har vunnit 6/8 på banan och har lopp i kroppen. Inte helt klart vilken position han trillar ner i men tror han vinner oavsett var. Det är ett skitlopp både kusk och hästmässigt.

Håller med om dissningen av Firewire, en kusk som varken kör eller vinner ska inte vara favorit. Speciellt inte med förutsättningar som volt och tillägg. Nu har ju hästen tagit några kliv i utvecklingen sen sist men faktum är ju att han kört den 8 gånger förut utan att lyckas vinna. Och nu i högre klass går det i högre farter.

Occasione Font i DD-2 kan istället vara en riktig stänkare. Tino gör sin första start på 1,5 år och vore jag han skulle jag köra för att vinna ett sånt lopp. Ett långskott men det är ett skitlopp och hästen verkar lite på gång att döma av senaste starterna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 19:18   #12
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 328
Sharp$: 3016
Standard

Härlig tråd som dissar alla favvisar, så radar dom upp sig... suck.
xanathaar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 19:24   #13
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Arnold Scoop ett säkert kort då att luta sig emot i DD-1. Har vunnit 6/8 på banan och har lopp i kroppen. Inte helt klart vilken position han trillar ner i men tror han vinner oavsett var. Det är ett skitlopp både kusk och hästmässigt.

Håller med om dissningen av Firewire, en kusk som varken kör eller vinner ska inte vara favorit. Speciellt inte med förutsättningar som volt och tillägg. Nu har ju hästen tagit några kliv i utvecklingen sen sist men faktum är ju att han kört den 8 gånger förut utan att lyckas vinna. Och nu i högre klass går det i högre farter.

Occasione Font i DD-2 kan istället vara en riktig stänkare. Tino gör sin första start på 1,5 år och vore jag han skulle jag köra för att vinna ett sånt lopp. Ett långskott men det är ett skitlopp och hästen verkar lite på gång att döma av senaste starterna.
Tre lopp. Tre favoriter. Firewire vann sist med skor men snacket då var att det skulle vara ett jätteminus. I så fall borde det gälla även idag.

Tycker också 6an är intressant på DD i ett på papperet vidöppet lopp. Får se hur oddsen ser ut dock först. 3an med bike kanske också värd att ta med. Micke J vass i volten så är väl rätt troligt att han spetsar med Iris Palema i andra. Det brukat vara värt mycket i Örebro , men Roffe kommer kanske tidigt flygande med Firewire. (Eller hamnar på vingel)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 19:25   #14
lou
 
lous avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 129
Sharp$: 255
Standard

Om ISZ förlorar detta kan man ställa av den.
lou är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-11, 19:27   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av xanathaar Visa inlägg
Härlig tråd som dissar alla favvisar, så radar dom upp sig... suck.
Jag dissade dom inte om du läser noga. Men ifrågasatte dom vilket man väl alltid bör göra som spelare. Bara FireWire med dagens kusk som det känns iskallt på.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td