Visa ett inlägg
Gammal 2018-02-10, 02:26   #49
Spiritus

Reg.datum: maj 2015
Sharp$: 2747
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oggeb Visa inlägg
Det kan man garanterat göra ändå - om man på förhand vet att hästen kommer prestera som senast.

Spännande ändå att Rickard N Skoglund är favorit i loppet och att han tillsammans med Stjernström står för över 50% av insatserna. Sällan man ser sådant skräp till kuskar vara så mycket spelade. Det är tydligt att spelarna inte tagit hänsyn till ekipage utan gått rakt ut på hästarnas kapacitet.

Dock hade det varit lite paradoxalt att benämna någon annan häst än Weekend Fun som motiverad favorit. Jag är ytterst kluven!
För det första är ju Skoglund inte någon dålig kusk, tvärtom. För det andra är det ju skillnad på uppgiften som man begär att "lallarkusken" ska lösa. Att gasa till spets med en favorit kräver inte lika stora sulkykonster som att vinna en jämn final från spår 12.

Apropå det så är jag inne på att banka Erik Sting. Han står i en alldeles för låg klass, och om Olle Rols får förväntade trafikbekymmer kan Uffe styra loppet från dödens igen.

Weekend Fun var en annan som hoppade ur listan, men bike-ryktet på Minnestads Ecuador lockade till gardering. Som sagt, om det blir vanlig vagn på femman är det nog läge att hamra in spiken på Norrlands-ekipaget. Alternativet, för min del, vore att gå på Tobacco i sista, men så stora balls har man kanske inte ändå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
narmi (+9)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat