Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-10, 15:17   #72
Sprite

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8427
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Idén i sig är inte fel. Däremot har du helt missuppfattat vad boots är
Dessutom måste det också bötfällas om man ändrar från bfro till skor på alla 4.
Ja, jag har inte stenkoll på alla olika sorters specialbalanser

Som jag skrev så var det bara exempel på några olika ändringar för att framföra hur jag tänkte. Givetvis ska det finnas en tabell med alla möjliga kombinationsändringar så varje tränare och bana bara kan läsa av vad ändringen kostar.

Citat:
Ursprungligen postat av Shizznit Visa inlägg
Så fort du inför en avgift eller ett straff så blir det ett "pris" för en möjlighet på marknaden, och kommer användas kontinuerligt. Det legitimeras, liksom. Det skulle vara ytterst problematiskt när det sedan handlar om att en tränare börjar joddla med hästägarnas potentiella pengar... Bort med händerna från den syltburken (gissa om exempelvis Bergh skulle komma på sätt att kapitalisera på detta direkt?).

Förklara gärna hur du menar här. Jag skriver ju att ändringar får ske om banförutsättningarna ändras. Man chansar ju då inte och skriver barfota runt om på en väldigt hård bana där hovarna slits rejält vid barfotakörning om tanken är att köra skor runt om.

HUR skulle någon tränare kunna profitera på detta? Det är precis tvärtom att hästägare blir riktigt lacka på tränaren om tränaren chansar och inte står för chansningen när det inte blir bra och ändrar till det mest fördelaktiga för hästen. Lite flyttar mellan olika tränare är bara bra för sporten

Senast redigerad av Sprite den 2018-03-10 klockan 15:19.
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat