Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-13, 15:03   #8
Fox97
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 12
Sharp$: 891
Standard

10Bet's ovilja att tillmötesgå kunden


För att göra en lång historia kort.....

I början av februari gör jag en insättning på 10 000 kr med enda syfte att livebetta på NHL (det brukar titt som tätt gå att hitta lite värdelir där). Jag hade bara nån natt innan det kunnat lägga spel som vanligt för belopp i fleratusenkronorsklassen. Omgående märker jag att mitt maxtak är drygt femhundringen oavsett spel och vissa högre odds får jag inte lägga något på alls.

Personligen har jag i princip uteslutande använt s.k. "bra" bolag och är på det stora hela, branschen till trots, för det mesta ganska nöjd med det bemötande och den förståelse som jag ändå tycker kan uppvisas av support vid saker som uppstår. En förutsättning är såklart att man i grund och botten har följt rådande regler och villkor även om allt kanske inte behöver göras ordagrant.

Med tanke på att det inte är möjligt att se sin maxinsats i livebettingsektionen hade jag omöjligen kunnat förutse hur mina insatsmöjligheter där hade kunnat blivit så kraftigt begränsade inom loppet av bara nått dygn. Jag provar att begära uttag och har då möjlighet att till en avgift på 2 % få ut mina pengar, vilket kanske känns rimligt. Jag kontaktar ändå support för att addera limiteringsbiten i det hela vilket jag tänker kanske kan få dem att vara mer förstående. Ska även sägas att jag i det här läget redan är gravt limiterad i vanliga sportbooken och det är därmed inte ett alternativ att omsätta pengarna där.

Efter lite turer med support där står det ändå ganska klart att jag inte kommer kunna få ut mina pengar avgiftsfritt, trots mitt kraftigt sänkta maxtak tänker dem inte vika sig en tum vad gäller den biten. I en chatt med "Angelica" i kundtjänst den 10 februari får jag klart för mig vad som gäller om jag vill undvika avgiften vid uttag:

"17:33:35 Du: För att kunna ta ut den ospelade insättningen måste den annars omsättas en gång alltså?
17:34:05 Angelica: Precis.
17:34:54 Du: Så med mina 10 000 SEK i saldo behöver jag alltså spela igenom den summan en gång?
17:35:57 Du: Sen kan uttaget göra utan pålagda avgifter?
17:37:05 Angelica: Det är korrekt."

Då jag helst undviker att bara så där skänka pengar till bolagen följer jag Angelicas utlåtanden och väljer att under en dryg månads tid lägga 20 spel á 500 kr för att därefter kunna begära mitt avgiftsfria uttag. Väl där anländer samma mejl från betalningsavdelningen där jag återigen måste acceptera en avgift på 2 % ifall jag vill ha ut mina pengar.

Inledningsvis tänker jag att det kan handla om ett misstag och att den punkten hängt med från min tidigare uttagsbegäran. Efter otaliga chatt- och mejlkonversationer de senaste dagarna står det dock klart att insättningen ska omsättas 3X för att jag ska kunna ta ut mitt saldo utan att på köpet ge 10Bet några extra slantar.

I dessa konversationer har jag gång på gång hänvisat till chatten med Angelica och beskrivit att jag gjorde exakt det jag trodde var rätt i syfte att slippa uttagsavgiften. Detta har dock alltsomoftast nonchalerats med upprepade hänvisningar till deras regler och villkor. Noll förståelse har visats för det faktum att jag följde de anvisningar jag fick av deras egna representant, påstående som jag inte hade nån anledning att bedöma som ej trovärdiga.

Jag är fullt medveten om att detta inte på något som helst vis är ett slags skräckexempel och att många säkerligen har värre erfarenheter.
För mig är det bara fascinerande hur man kan ha en sån ovilja att tillmötesgå kunden i en situation där den rimligen inte kan ha gjort annat än det den i situationen trodde var korrekt.
Fox97 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat