Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-18, 15:54   #1
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 198
Sharp$: 15232
Standard

Allt om 10bet 2018: bonus, bonuskod, odds, uttag, regler, villkor, problem mm




Uppdaterad januari 2019

Läs mer om 10bet i vår recension.


Kontakt: https://se.10bet.com/contactus/
Regler och villkor: https://se.10bet.com/help/terms-and-conditions/

I den här tråden kan ni komma med klagomål/beröm och frågor till/om 10Bet.
admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 10:26   #2
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 89
Sharp$: 726
Standard

Någon som kan uppdatera om hur 10bets bonus är just nu? Får man bonusen även om man vinner första betet?
pagluca1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-06, 11:25   #3
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pagluca1 Visa inlägg
Någon som kan uppdatera om hur 10bets bonus är just nu? Får man bonusen även om man vinner första betet?
Ja det får man.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 18:40   #4
 
Reg.datum: sep 2017
Inlägg: 7
Sharp$: 10
Standard

Funder på regga mig här också pga bonus Är dom seriösa?
Steken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 20:32   #5
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Steken Visa inlägg
Funder på regga mig här också pga bonus Är dom seriösa?
Jag har inte haft några problem med 10Bet.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-09-18, 21:45   #6
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inga problem, har hyggliga bonuserbjudanden efter välkomstbonusen också. Dock ganska taskiga odds.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-23, 16:39   #7
 
Anonyms avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 225
Sharp$: 28334
Standard

Maxtak på livebetting


Någon med koll på maxinsatsen på livebets på 10Bet och även andra sidor med SBTech som oddsleverantör (Comeon, Bethard m.fl.)?
De få livespel jag har placerat har utan problem gått igenom, för belopp som utan tvivel hade överskridit min maxinsats på samma spel pre-match.

Är det bara en tidsfråga innan maxtaket på även livebets sänks till ett lägre default belopp eller är livesektionen förskonad från limiteringar?

Vore intressant att höra andras erfarenheter av detta, har som sagt väldigt lite underlag av livebetting på sidor med leverantören ifråga så svårt att dra några slutsatser av det.
Anonym är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 15:03   #8
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 12
Sharp$: 891
Standard

10Bet's ovilja att tillmötesgå kunden


För att göra en lång historia kort.....

I början av februari gör jag en insättning på 10 000 kr med enda syfte att livebetta på NHL (det brukar titt som tätt gå att hitta lite värdelir där). Jag hade bara nån natt innan det kunnat lägga spel som vanligt för belopp i fleratusenkronorsklassen. Omgående märker jag att mitt maxtak är drygt femhundringen oavsett spel och vissa högre odds får jag inte lägga något på alls.

Personligen har jag i princip uteslutande använt s.k. "bra" bolag och är på det stora hela, branschen till trots, för det mesta ganska nöjd med det bemötande och den förståelse som jag ändå tycker kan uppvisas av support vid saker som uppstår. En förutsättning är såklart att man i grund och botten har följt rådande regler och villkor även om allt kanske inte behöver göras ordagrant.

Med tanke på att det inte är möjligt att se sin maxinsats i livebettingsektionen hade jag omöjligen kunnat förutse hur mina insatsmöjligheter där hade kunnat blivit så kraftigt begränsade inom loppet av bara nått dygn. Jag provar att begära uttag och har då möjlighet att till en avgift på 2 % få ut mina pengar, vilket kanske känns rimligt. Jag kontaktar ändå support för att addera limiteringsbiten i det hela vilket jag tänker kanske kan få dem att vara mer förstående. Ska även sägas att jag i det här läget redan är gravt limiterad i vanliga sportbooken och det är därmed inte ett alternativ att omsätta pengarna där.

Efter lite turer med support där står det ändå ganska klart att jag inte kommer kunna få ut mina pengar avgiftsfritt, trots mitt kraftigt sänkta maxtak tänker dem inte vika sig en tum vad gäller den biten. I en chatt med "Angelica" i kundtjänst den 10 februari får jag klart för mig vad som gäller om jag vill undvika avgiften vid uttag:

"17:33:35 Du: För att kunna ta ut den ospelade insättningen måste den annars omsättas en gång alltså?
17:34:05 Angelica: Precis.
17:34:54 Du: Så med mina 10 000 SEK i saldo behöver jag alltså spela igenom den summan en gång?
17:35:57 Du: Sen kan uttaget göra utan pålagda avgifter?
17:37:05 Angelica: Det är korrekt."

Då jag helst undviker att bara så där skänka pengar till bolagen följer jag Angelicas utlåtanden och väljer att under en dryg månads tid lägga 20 spel á 500 kr för att därefter kunna begära mitt avgiftsfria uttag. Väl där anländer samma mejl från betalningsavdelningen där jag återigen måste acceptera en avgift på 2 % ifall jag vill ha ut mina pengar.

Inledningsvis tänker jag att det kan handla om ett misstag och att den punkten hängt med från min tidigare uttagsbegäran. Efter otaliga chatt- och mejlkonversationer de senaste dagarna står det dock klart att insättningen ska omsättas 3X för att jag ska kunna ta ut mitt saldo utan att på köpet ge 10Bet några extra slantar.

I dessa konversationer har jag gång på gång hänvisat till chatten med Angelica och beskrivit att jag gjorde exakt det jag trodde var rätt i syfte att slippa uttagsavgiften. Detta har dock alltsomoftast nonchalerats med upprepade hänvisningar till deras regler och villkor. Noll förståelse har visats för det faktum att jag följde de anvisningar jag fick av deras egna representant, påstående som jag inte hade nån anledning att bedöma som ej trovärdiga.

Jag är fullt medveten om att detta inte på något som helst vis är ett slags skräckexempel och att många säkerligen har värre erfarenheter.
För mig är det bara fascinerande hur man kan ha en sån ovilja att tillmötesgå kunden i en situation där den rimligen inte kan ha gjort annat än det den i situationen trodde var korrekt.
Fox97 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-13, 16:02   #9
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fox97 Visa inlägg
För att göra en lång historia kort.....
Har liknande erfarenheter. Gnäll om affelänkar, support som beter sig märkligt och inte har någon koll, limmad till larviga belopp med en miljard kvar i omsättning osv. Inget som är utanför deras regler men som du säger är viljan att lösa problem (som andra bolag löser med glädje) obefintlig.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-27, 14:23   #10
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 57
Sharp$: 471
Standard

Funkar uttag till Trustly hos dem? Hur lång tid brukar det ta för dem att skicka pengarna?
Burre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-29, 05:47   #11
 
Reg.datum: dec 2017
Inlägg: 113
Sharp$: 1449
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Burre Visa inlägg
Funkar uttag till Trustly hos dem? Hur lång tid brukar det ta för dem att skicka pengarna?
Du kan tyvärr inte använda Trustly för uttag men de har talat om att fixa det framöver. Du får använda bank transfer och då kan det iallafall ta 5-7 bankdagar vissa gånger.

Senast redigerad av Graal den 2018-04-29 klockan 06:01.
Graal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td