Visa ett inlägg
Gammal 2018-03-16, 14:52   #4
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 123

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Skulle ATG införa en avgift för att få spela så är det i långa loppet som att gräva sin egen död och ge Legolas allt de önskar! All utveckling går åt andra hållet. Tycker du tänker gammalmodigt där.

Att göra något mer attraktivt är oftast mycket bättre än att göra det övriga sämre! Skulle fler bowlat idag ifall de gjorde biljard och annat som konkurrerar mindre attraktivt? Nej, folk hade gått till attrraktiva saker istället. Bowlingen utvecklade sig med poängräknare, rökmaskiner, disco och fest istället. Nu har jag inga siffror men det är känslan att de förstod vad som behövde göras.

Titta på travbanorna idag? Det är lika muntert som att besöka en gammal kyrka och tycka att nu är det fest! Ingen av mina polare har någonsin trivts på en travbana. De undrar varför i hela friden det inte händer något. Lopp i några minuter en gång i halvtimmen nästan.

Det måste vara action, det måste hända saker! Locka olika grupper och se visioner. Inget av detta finns inom travet dessvärre, det är för mycket mossa i de styrande. Konkreta förslag har jag men de tänker jag inte ens nämna utan att ta betalt

1000 kronor för att se travet på ATG? Haha, skojar du eller? Tillgänglighet öppnar upp, kostnader gör att folk flyr! Enkel matematik.

Redan idag är spelavdragen inte speciellt attraktiva. Ska vi sen betala för att få spela, och betala för att kunna se det vi spelar på? Vem skulle vilja göra det? Utan spelet existerar inte travet! Där har du matematiken! Gör det dyrare och svårare att följa det vi spelar på så lär vi inte spela och sen dör travet och vips har vi andra saker som lockar!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat