Mina tankar om de tre andra matcherna...
Bern – Malmö
Malmö är i normala fall ett lag som skall kunna spela jämt med alla lag i den här turneringen. Visst man har ett rätt ihåligt lag för den här nivån men de saknar absolut inte kvalitéer. Man har Carl Söderberg som egentligen hade kunnat ta en plats i vilken liga som helst om det inte vore för de faktum att han tjänar väldigt mycket pengar i MIF, samtidigt som han är minst sagt hemkär. Man har min personliga favorit Jan Urbas som kommer bli hur bra som helst. Eller varför inte Niklas Hardt som var bländande i vm. osv.
Men tyvärr känns det som om MIF har gett upp i förtid. Man bokade bland annat en annan träningsmatch under den här turneringens finalspel och idag så kommer man att åka buss ifrån 7 på morgon till någon gång efter midnatt. Hur bra kan man prestera då liksom?
Nej det här vinner Bern tämligen enkelt, men oddsen lockar inte alls.
Salzburg - Frölunda
Spelar nästan aldrig när det gäller Frölundas matcher. Tror det hände en gång förra året och då var oddset hylt felsatt vill jag minnas.
Givetvis så ska VF vinna en sån här match, men å andra sidan så har de tre tidigare matcherna den här säsongen varit katastrof spelmässigt. Har dessutom en känsla av att Kenta Johansson inte bryr sig om resultaten under försäsongen, vill till och med minnas att HV förlorade alla sina matcher under honom något år(?). Holmqvist var dessutom totalt urusel förra matchen...
Nej den här matchen håller jag mig långt undan ifrån.
ZSC - HV 71
Står lite i valet och kvalet i den här matchen. Känns som att 2.80 som Bwin har på hemmaseger känns rätt fint...å andra sidan så är HV ruskigt bra. Kommer nog att hopppa den här matchen...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-17 klockan 23:53.
|