Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-17, 20:03   #106
 
Geezers avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlskoga
Inlägg: 734
Sharp$: 462

Geezer NHL
Stats: 78 - 50 - 1
ROI: 121.30%
Vinstprocent: 61.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Lions vs hv71? Jag tror på målsnål och hemmaseger där. Är inte lions laget som slog Chicago? Lions är ett lag jag gjort mycket pengar på genom tiderna och ska aldrig underskattas. Å andra sidan är det en träningsmatch och allt kan hända
Hade det varit förra säsongen så hade jag varit inne på samma linje som dig, och spelat ZSC.

Men de har tappat monstercoachen Sean Simpson och två av sina top-6 forwards.
De har helt klart problem på målvaktsidan, Sulander är inte den målvakt han var under VM-98. Flueler har stor täckyta, men tycks inte lyckas blomma ut till den målvakt man hade hoppats på i Zurich..
Man är en bit ifrån det lag som vann Champions Hockey League för två år sedan..

Ny tränare och halvtaskiga resultat hittills gör att iaf inte jag vågar spela på ZSC. Samtidigt är det en sak att möta schweiziska lag i norden och en helt annan att möta dem därnere. Så jag törs inte spela Hv heller..


Kul att det börjar diskuteras mycket hockey här förresten!
__________________
"Show me more, you'll play more. I didn't see Gretzky sit on the bench."
Geezer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 20:17   #107
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Troja-ÖIK 3-3

Backar idag...
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 20:22   #108
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

hur går det för aik mot almtuna? jag kan inte finna nåt på nätet . jag är nyfiken
__________________
007 ser grönt
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 20:33   #109
 
Sandys avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 393
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

AIK verkar ha vunnit med 1-0 ... missade målet öppen kasse för 2-0, med reservation för felaktigheter
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 20:37   #110
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

AIK vann med 1-0 tror ja
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 20:41   #111
 
pankbanks avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 657
Sharp$: 0

007 ser grönt
Stats: 275 - 366 - 21
ROI: 99.43%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

tack,känns bra. får se sen. dom skriver nog på almtunas hemsida sen.

edit: japp, 1-0 blev det.
__________________
007 ser grönt

Senast redigerad av pankbank den 2010-08-18 klockan 10:19.
pankbank är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 22:47   #112
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Mina tankar om de tre andra matcherna...

Bern – Malmö
Malmö är i normala fall ett lag som skall kunna spela jämt med alla lag i den här turneringen. Visst man har ett rätt ihåligt lag för den här nivån men de saknar absolut inte kvalitéer. Man har Carl Söderberg som egentligen hade kunnat ta en plats i vilken liga som helst om det inte vore för de faktum att han tjänar väldigt mycket pengar i MIF, samtidigt som han är minst sagt hemkär. Man har min personliga favorit Jan Urbas som kommer bli hur bra som helst. Eller varför inte Niklas Hardt som var bländande i vm. osv.

Men tyvärr känns det som om MIF har gett upp i förtid. Man bokade bland annat en annan träningsmatch under den här turneringens finalspel och idag så kommer man att åka buss ifrån 7 på morgon till någon gång efter midnatt. Hur bra kan man prestera då liksom?

Nej det här vinner Bern tämligen enkelt, men oddsen lockar inte alls.

Salzburg - Frölunda
Spelar nästan aldrig när det gäller Frölundas matcher. Tror det hände en gång förra året och då var oddset hylt felsatt vill jag minnas.

Givetvis så ska VF vinna en sån här match, men å andra sidan så har de tre tidigare matcherna den här säsongen varit katastrof spelmässigt. Har dessutom en känsla av att Kenta Johansson inte bryr sig om resultaten under försäsongen, vill till och med minnas att HV förlorade alla sina matcher under honom något år(?). Holmqvist var dessutom totalt urusel förra matchen...

Nej den här matchen håller jag mig långt undan ifrån.

ZSC - HV 71
Står lite i valet och kvalet i den här matchen. Känns som att 2.80 som Bwin har på hemmaseger känns rätt fint...å andra sidan så är HV ruskigt bra. Kommer nog att hopppa den här matchen...

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-17 klockan 22:53.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 08:48   #113
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Infon ifrån lagens hemsidor. Känner mig rätt lugn i båten när det gälller LHC och är glad att jag sitter på 3.10. Alla tre artistlirarna har ju spelat i LHC tidigare vilket gör att de de kommer in i spelet utan problem. Tippar på att Hlavac/Hlinka lirar ihop med Jämtin.

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av LHCs Hemsida
Säsongsdebut för tjeckiska trion

De kommer först på artistkontrakt, men tack vare en veckas lång Europaturné så kan Josef Melichar, Jan Hlavac och Jaroslav Hlinka redan i morgon mot Eisbären Berlin, spela match med LHC.

På tisdagseftermiddagen när undertecknad når Hans Särkijärvi så hade bussen ännu inte anlänt till matchstaden Crimmitschau och hade uppskattningsvis en halvtimme kvar. Den tidiga avresan, att man är på plats över ett dygn innan nedsläpp, har sina orsaker.

- Det är en väldigt lång bussresa vi gör och nu är det möjligt för oss att hinna träna både idag och i morgon på plats innan matchstart, säger tränaren Hans Särkijärvi.

Efter två inledande förluster och endast ett gjort mål så ska man nu få fart på målskyttet i och med ankomsten av Jaroslav Hlinka och Jan Hlavac.

- Jo, men det är trevligt att få träffa och se dem spela några matcher, deras sätt och röra sig över banan och även då lära känna dem som personer lite innan de kommer i oktober.

De båda artistspelarna har tränat med Sparta Prag, men får av naturliga anledningar inte spela med föreningen i European Trophy. Dock har man spelat en annan träningsturnering där Hlavac gjorde två mål på två matcher och Hlinka ett mål och mycket talar för att de spelar tillsammans i morgon.

- Som det ser ut just nu kommer de att göra det, ja.

- Men jag har inga egentliga framtidstankar med laget utan vill få ihop det så pass bra som möjligt för studen. Vi har ingen aning om hur det ser ut med skador när de kommer i oktober, så man vet inte om de spelar tillsammans då.

Utöver Hlinka och Hlavacs ankomst så är även Josef Melichar spelklar. I övrigt är han väldigt fåordig om hur laget kommer att formera sig och menar att han vet mer efter morgondagens träning.

Motståndet då?
- Jag har egentligen ingen koll alls utan vi ska fokusera på vårt egna spel och göra en så pass bra match som möjligt. Men som många andra tyska lag så har de en del kanadensare och det brukar innebära fysiskt spel.

Här är jag betydligt mer orolig efter att han sätt laget. Två backar borta så man spelar med någon Karlsson ifrån Skåre i första backpar, är väl iofs tur att han spelar med en av Europas bästa backar just nu. Tredje backpar ser riktigt ihåligt ut...

Dessutom så tycker jag nog att de hade varit bättre att sova i Prag...men de är ju å andra sidan rätt vana att åka buss. FBK åker ju buss till många matcher i södra sverige under året. Är nervös över den här matchen...

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av FBKs hemsida
Färjestad skiftar i förstaformationen i onsdagens European Trophy-match mot Prag.
Dragan Umicevic och Pelle Prestberg byter plats.
- Vi hoppas fortsätta lika bra som vi startat turneringen, säger Tommy Samuelsson från träningslägret i Berlin där Färjestad har sin bas under Tysklandsturnén.


Färjestad landade i Berlin vid midnatt till måndag och har tränat två pass både måndag och tisdag. På onsdag går bussen tur och retur Prag där Färjestad möter Sparta som inlett med två segrar på sina tre inledande matcher i turneringen.


Efter tisdagens sena träning i Eisbärens gamla arena Sportforum beslutade coacherna att låta Christopher Nihlstorp fortsätta i kassen efter sin fina – bara två insläppta mål på 120 minuters spel – start i turneringen.


- Salak kommer att få sin chans under veckan men ligger ungefär en och en halv vecka efter och det vore inte riktigt rätt att kasta in honom för tidigt, säger Samuelsson som så här långt är strålande nöjd med Nihlstorps spel.


Färjestad saknar fyra spelare i onsdagskvällens match; Jonas Frögren, Sanny Lindström, Emil Kåberg och Marcus Paulsson. De tre sistnämnda är sannolikt spelbara redan till veckoslutets matcher. För Frögren kommer det att ta ytterligare lite tid att rehabilitera sin knäskada.


Backtalangen Jonas Brodin gör säsongsdebut i par med succébacken Anton Grundel. Brodin, som spelat med landslaget i Bratislava den senaste veckan hämtades upp av Färjestad under nerresan till Berlin.


Färjestad åker Prag tur och retur och tränar i Berlin under torsdagen. På fredag väntar match mot Eisbären i mäktiga O2 Arena i Berlin. Intresset för den matchen har varit stort bland Eisbären-fansen.


Direkt efter matchen börjar FBK resan mot Mannheim, övernattar halvvägs och spelar sedan lördag eftermiddag mot det tyska topplaget. Direkt efter matchen väntar en 20-timmars nonstopresa i buss hem till Karlstad.

Laget

Nihlstorp (Salak)


Berglund-Wallin-Umicevic
Junland-Karlsson


Lundh-Sjögren-Åslund
K Berglund-Sevc


Axelsson-Johansson-Prestberg
Grundel-Brodin


Holtet-Bastiansen-Björklund


Sterner
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 08:57   #114
 
yertles avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 482
Sharp$: 1177

yertle - Hockey 12/13 Pres
Stats: 115 - 125 - 1
ROI: 99.54%
Vinstprocent: 47.92%

Standard

Citat:
Här är jag betydligt mer orolig efter att han sätt laget. Två backar borta så man spelar med någon Karlsson ifrån Skåre i första backpar, är väl iofs tur att han spelar med en av Europas bästa backar just nu. Tredje backpar ser riktigt ihåligt ut...
Karlsson lirade hela försäsongen med färjestad ifjol och var mestadels under säsongen utlånad till Bofors och Leksand.

När det gäller Grundel och Brodin behöver du inte vara orolig, de kommer att göra bra ifrån sig. Grundel har varit riktigt bra de inledande matcherna och Brodin, som är ett riktigt framtidslöfte, visade de matcherna han lirade i ES förra året att han definitivt klarar av det. De matcherna han lirade(en handfull) var han bäste back enligt Sanny Lindtsröm.
yertle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 09:23   #115
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yertle Visa inlägg
Karlsson lirade hela försäsongen med färjestad ifjol och var mestadels under säsongen utlånad till Bofors och Leksand.

När det gäller Grundel och Brodin behöver du inte vara orolig, de kommer att göra bra ifrån sig. Grundel har varit riktigt bra de inledande matcherna och Brodin, som är ett riktigt framtidslöfte, visade de matcherna han lirade i ES förra året att han definitivt klarar av det. De matcherna han lirade(en handfull) var han bäste back enligt Sanny Lindtsröm.
Tackar, de om försäsongen på Karlsson visste jag inte. Tredje känns ju sådär när det är en 17åring som lirar ihop med 20åring. Men, men...

Babelfish på Berlins sida(Mannheim handlade bara om Djurgården)
Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Berlin
After the three away games in Finland and Norway this week three home games stand against Swedish Topteams on the European Trophy program for the polar bears. On tomorrow's Wednesday they receive the last year half finalists of the Swedish Elitserien Linköpings HC (19,30 o'clock) in the Crimmitschauer seeing park. Afterwards digibet summer Hockeyfest in the CO2 World with the portions follows against Färjestads UC (Friday, 19,30 o'clock) and Djurgardens the IF (Saturday, 14 o'clock, Live on Sport1). Against Linköping Chefcoach Don Jackson must on the injured Stefan Ustorf (back) and Richie rainhonour (brain vibration) to do without. Besides also Rückkehrer Denis Pederson and Goalie Kevin Nastiuk in Crimmitschau thereby will not be. First must up-get still another little ice training arrears, the latters approximately six week because of an interior volume incipient crack in the knee will fail. The portion of polar bears against Linköping is offered for all home-remained also as Livestream in the Internet. One finds these on the homepage of the Eispiraten Crimmitschau under Eispiraten Crimmitschau GmbH - Eishockey 2.Bundesliga -. For 5,50 € one can pursue the complete match, which is taken up by the Saxonia television and commentated at the same time, live. Before however a registration is presupposed. First is the Stream on 300 persons is limited.


Att de saknar en målvakt skall inte påverka någonting alls(iaf inte i den här matchen), men där i mot så är Pederson ett rejält avbräck. Känns som sagt bra.

Försökte hitta något på spartas sida, men det jag hitta var bara de här...
Spoiler:
The first of three Swedish teams, who will visit during the European Trophy in Holešovice Tesla Arena is Färjestad BK. Eightfold champion of the Swedish Elitserien, which did not work the playoffs last year's top competition in the Swedish capital reveals 18th August at 18 o'clock.

The rivals
Sweden's second most successful team in terms of number of titles located in the town of Karlstad, the capital of the province of Värmland. Currently, there live 58 544 inhabitants. The city lies at the mouth of the river Klarälven the largest Swedish lake Vänern. Domestic hall named Löfbergs Lila Arena can seat up to 8600 spectators for the 2009/2010 season and has undergone renovation. The club was founded in 1932, but the first title of the fans had to wait until 1981. Taken together, the club has on its winning 8 titles, from 1981, 1986, 1988, 1997, 1998, 2002, 2006, 2009. The official emblem is a shield with the letters FBK greenish finish. Team colors are black, white, green and gold. The main rivals are the teams in Elitserien Djurgården, Frölunda, HV71 and Linköping.
Season 2009/2010
Last season the team Färjestadu power failed. In the final billing finished in fifth place after the basic part. In the quarter came in Skellefteå AIK team player. This series was very balanced and he had to decide to seventh game, after which it passed Färjestadu opponent. The winner in the playoffs has become one of the rivals and the team FBK HV71. In this season, even individuals failed to significantly promote.
Star opponent: Rickard Wallin
This nifty striker was drafted in 1998 by a team of NHL Phoenix Coyotes. There can never be hot, before moving to the most famous hockey league was traded to the Minnesota Wild. The first attempt to establish themselves in the NHL came in 2002 when after winning the Swedish Elitserien with Färjestadem signed with the Wild. During the three years he played only 19 games in the first team and scored six goals and four assists. In 2005 he went back to Sweden Färjestadu and now the team won its second title. He spent another year in Lugano, Switzerland. Last season, the Wallin tried to impose in the NHL again in the colors of the Toronto Maple Leafs. But after 60 matches had odehranýcg account for only 9 points. Perhaps it's worth going back to FBK. And so you see the fans in Prague.

Och här gav jag upp...
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 09:29   #116
 
Forshems avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Götene
Inlägg: 187
Sharp$: 1564


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yertle Visa inlägg
Karlsson lirade hela försäsongen med färjestad ifjol och var mestadels under säsongen utlånad till Bofors och Leksand.

När det gäller Grundel och Brodin behöver du inte vara orolig, de kommer att göra bra ifrån sig. Grundel har varit riktigt bra de inledande matcherna och Brodin, som är ett riktigt framtidslöfte, visade de matcherna han lirade i ES förra året att han definitivt klarar av det. De matcherna han lirade(en handfull) var han bäste back enligt Sanny Lindtsröm.
Exakt min åsikt, både Grundel och Brodin är riktigt stora framtidslöften och fick vara med o känna på det förra året.
Forshem är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 10:16   #117
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 97
Sharp$: 28
Standard

Luleå idag 1.70 @ Betsafe
-1 ger 2.23

Luleå ska vara näst in till ordinarie

LIRAS

EDIT: Bwin 1.75
Jeezay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 10:21   #118
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jeezay Visa inlägg
Luleå idag 1.70 @ Betsafe
-1 ger 2.23

Luleå ska vara näst in till ordinarie

LIRAS
Vi snackade i chatten och jag tar den med. Till och med så mycket så att jag är maxad

Finns 1.75 för den raka tvåan på bwin också...skynda att fynda igen
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 12:38   #119
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 702
Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Vi snackade i chatten och jag tar den med. Till och med så mycket så att jag är maxad

Finns 1.75 för den raka tvåan på bwin också...skynda att fynda igen

fan också att man sover så länge, det där är ju ett kanonspel.
hittar -1 till 2,03 och som bäst 1,58 på den raka tvåan.

Någon som vet någon fler sida än bwin och betsafe som erbjuder denna match?
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 12:55   #120
 
apekatt66s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 543
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av oscar4122 Visa inlägg
fan också att man sover så länge, det där är ju ett kanonspel.
hittar -1 till 2,03 och som bäst 1,58 på den raka tvåan.

Någon som vet någon fler sida än bwin och betsafe som erbjuder denna match?
Digibet har 2.03. Gillar annars -1 spelet skarpt...

EDIT: Mande så klart inte att de hade 2.03 på digibet. Tror de var 1.70. nu har de iaf 1.60

Senast redigerad av apekatt66 den 2010-08-18 klockan 13:18.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td