Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-18, 11:24   #3
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Jag tycker mig se ett klart spikvärde i Beanie M.M. idag.

Har enbart fått stryk av yttersta eliten. Fyra respektive femma i elitloppet, tvåa bakom Torvald, tvåa bakom Dust All Over (slagen på linjen och bara att glömma då DOA fick ett extremt maxlopp och Jansson körde undan för sent), tvåa bakom Lavec Kronos, oplacerad i Hugo Åbergs (inget att säga om, han fick dödens ett varv och blev sedan störd av Lugauer på upploppet, slutade ändå på linje med elithästarna Copper Beech, Premiere Steed, Commander Crowe och Russel November). Maharajah siktar på Prix d'Amerique och de kommer knappast att pressa den hästen efter långt uppehåll i ett lopp med 150k i förstapris. Se t ex debuten på Mantorp i år. Örjan hade lätt kunnat vinna det loppet om han började lägga press tidigare men ville/fick inte offra hästen en meter. Yanantin Boko var bra senast, men det var ju ett riktigt tunt lopp.

Det enda som oroar som jag ser det är den långa distansen. Beanie har hyfsat facit där, men har inte startat så på länge och det kan nog visa sig när det drar ihop sig. Kuskbytet ser jag bara som ett plus. Det kan ju vara så att Maharajah helt enkelt är bäst trots vila och passiv körning, men jag tycker nog att streckprocenten är kalas ändå!

Vad tror ni om resonemanget?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat