Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-17, 13:53   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Extra V75 Solvalla 18/8


Ja, då var det dags för extra V75 med ett gäng millar extra i sjurättspotten!

Försökte mig på att göra ett preliminärt ramsystem igår, men gick fullständigt bet där. Spikförslag är mycket välkomna, jag är lite inne på Hepburn Broline och Nu Pagadi på slutet. Det borde väl gå ganska lätt att vaska fram vinnaren i "guldloppet" också.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-17, 23:14   #2
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Boxen
Inlägg: 582
Sharp$: 4126


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hepburn mötte väl ändå bara löss senast. Visst lopp i kroppen och hyfsat läge. Är dock bara ok ut så hon kan bli hängande en bit nu.

Spikat Mathilde 2ggr nu så den går vi ifrån nu. Tror det blir lus-tempo, då jag inte kan hitta någon som ska dra upp tempot (idell speedhästar)

Mitt senario i loppet är rockad på 1 och 2.


Bortglömd är Victoria Sisu men åttonde (suck Valla ta bort spår 6-8).
Stall 4 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 10:24   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag tycker mig se ett klart spikvärde i Beanie M.M. idag.

Har enbart fått stryk av yttersta eliten. Fyra respektive femma i elitloppet, tvåa bakom Torvald, tvåa bakom Dust All Over (slagen på linjen och bara att glömma då DOA fick ett extremt maxlopp och Jansson körde undan för sent), tvåa bakom Lavec Kronos, oplacerad i Hugo Åbergs (inget att säga om, han fick dödens ett varv och blev sedan störd av Lugauer på upploppet, slutade ändå på linje med elithästarna Copper Beech, Premiere Steed, Commander Crowe och Russel November). Maharajah siktar på Prix d'Amerique och de kommer knappast att pressa den hästen efter långt uppehåll i ett lopp med 150k i förstapris. Se t ex debuten på Mantorp i år. Örjan hade lätt kunnat vinna det loppet om han började lägga press tidigare men ville/fick inte offra hästen en meter. Yanantin Boko var bra senast, men det var ju ett riktigt tunt lopp.

Det enda som oroar som jag ser det är den långa distansen. Beanie har hyfsat facit där, men har inte startat så på länge och det kan nog visa sig när det drar ihop sig. Kuskbytet ser jag bara som ett plus. Det kan ju vara så att Maharajah helt enkelt är bäst trots vila och passiv körning, men jag tycker nog att streckprocenten är kalas ändå!

Vad tror ni om resonemanget?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 10:30   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stall 4 Visa inlägg
Hepburn mötte väl ändå bara löss senast. Visst lopp i kroppen och hyfsat läge. Är dock bara ok ut så hon kan bli hängande en bit nu.

Spikat Mathilde 2ggr nu så den går vi ifrån nu. Tror det blir lus-tempo, då jag inte kan hitta någon som ska dra upp tempot (idell speedhästar)

Mitt senario i loppet är rockad på 1 och 2.


Bortglömd är Victoria Sisu men åttonde (suck Valla ta bort spår 6-8).
Mathilde T är nog ändå bästa hästen och har ju inte så tokig rygg faktiskt. Men jag tycker nog också att det är läge för någon annan här, kanske Swept To Victory som jag trott på länge nu, är det spets för Calamara och släpp till Swept som du menar med rockad? Sen tycker jag det är fint streckvärde på Hepburn och Target Hoss. Scully är faktiskt lite understreckad den här gången, kan nog vara första gången någonsin.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 11:22   #5
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag tycker mig se ett klart spikvärde i Beanie M.M. idag.

Har enbart fått stryk av yttersta eliten. Fyra respektive femma i elitloppet, tvåa bakom Torvald, tvåa bakom Dust All Over (slagen på linjen och bara att glömma då DOA fick ett extremt maxlopp och Jansson körde undan för sent), tvåa bakom Lavec Kronos, oplacerad i Hugo Åbergs (inget att säga om, han fick dödens ett varv och blev sedan störd av Lugauer på upploppet, slutade ändå på linje med elithästarna Copper Beech, Premiere Steed, Commander Crowe och Russel November). Maharajah siktar på Prix d'Amerique och de kommer knappast att pressa den hästen efter långt uppehåll i ett lopp med 150k i förstapris. Se t ex debuten på Mantorp i år. Örjan hade lätt kunnat vinna det loppet om han började lägga press tidigare men ville/fick inte offra hästen en meter. Yanantin Boko var bra senast, men det var ju ett riktigt tunt lopp.

Det enda som oroar som jag ser det är den långa distansen. Beanie har hyfsat facit där, men har inte startat så på länge och det kan nog visa sig när det drar ihop sig. Kuskbytet ser jag bara som ett plus. Det kan ju vara så att Maharajah helt enkelt är bäst trots vila och passiv körning, men jag tycker nog att streckprocenten är kalas ändå!

Vad tror ni om resonemanget?
Håller inte med, beanie har endast vunnit 1/9 på distansen. Maharaja 5/5
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 12:22   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

I guld känns Infatti N som ett bud,
även om Maharaja är första, och Beanie andrahandare.

Melton K var ju mycket stark sist,
men har för dålig koll på PJ's för att lämna den utanför.

I tredje tror ju Ludde mkt på Nadir,
Norsk treåring i Sverige låter som dålig spik!
Ta flera!

Fjärde: Skit svårt!

Femte: vinnaren står väl på tillägg, men vilken?
Berghan får mitt första tipps, men många.

Lopp sex: två låst 7, 9

Avslutningen: Yield vinner väl, men glöm inte Nora & Lisa!

All tur, och viss kunskap :-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 12:27   #7
 
bftraders avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 638
Sharp$: 1996


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ogiltigt spel-ID: 63773


Ogiltigt spel-ID: 63765


Ogiltigt spel-ID: 63760

bftrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 13:10   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av qwerta Visa inlägg
I guld känns Infatti N som ett bud,
även om Maharaja är första, och Beanie andrahandare.

Melton K var ju mycket stark sist,
men har för dålig koll på PJ's för att lämna den utanför.

I tredje tror ju Ludde mkt på Nadir,
Norsk treåring i Sverige låter som dålig spik!
Ta flera!

Fjärde: Skit svårt!

Femte: vinnaren står väl på tillägg, men vilken?
Berghan får mitt första tipps, men många.

Lopp sex: två låst 7, 9

Avslutningen: Yield vinner väl, men glöm inte Nora & Lisa!

All tur, och viss kunskap :-)
Hoppar nog Lisa, och ökar till tre i Sjätte (Hepburn) :-)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 14:49   #9
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 245
Standard

Yield?


Vinner väl yield?! Såg du hur nu pagadi krossade den förra hösten?
E Nu Pagadi bara i närheten av form så slår han Yield boko alla dar i veckan från dödens!
jakobt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 14:52   #10
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 245
Standard

Bästa spiken E DON'T WEAR PJS!!!
jakobt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 15:04   #11
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Sthlm
Inlägg: 24
Sharp$: 339
Standard

Observera att don't wear pjs endast vunnit stolopp på sistone. Här blir det för tufft o jag tycker hästen är väldigt överstreckad.
Qwerty är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 15:37   #12
 
CaptHowdys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 2333
Standard

Många verkar tycka att 9 Mathilde Tröjborg (V75-6) är en bra spik, är den verkligen det?
CaptHowdy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 16:10   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Sjuk omgång, största favoriten är streckad på 55%. Känns som att det finns alla möjligheter att få fin utdelning på en inte så svår rad.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 16:48   #14
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Understreckade

V75-1: Beanie M.M. 24%
Oftast väldigt hårt betrodd och van hårdare motstånd undantaget Maharajah. Kuskplus idag, men lite frågetecken för distansen.

V75-2: 5 Viduka Boko 17%
Har sett toppfin ut senaste två segrarna. Blev utmanad på linjen senast, men det berodde mer på att Åke körde undan för sent än att det var slutsålt i mål. Fina träningsrapporter.

V75-3: 5 Partout Simoni 13%
Har vunnit många lopp trots mindre begåvad kusk, enormt kuskplus idag med Erik. Vann lopp med över 300k i förstapris i Tyskland förra starten, vet inte hur motståndet såg ut men det bör ha varit ganska hårt!

V75-4: 10 Having Said That 27%
Åke öser beröm över hästen. Går barfota runt om direkt och "Svanstedt-effekten" är oftast som mest märkbar i första starten!

V75-5: 14 Merriment 5%
Har placerat sig bra i alla felfria starter, väldigt dåligt utgångsläge idag men plus på kusken.

V75-6: 1 Swept To Victory 10%
Har mött jättetufft motstånd i alla sina starter (ofta även hingstar) och står minst sagt på tur för seger. 4 Hepburn Broline 14% och 5 Target Hoss 12% har form.

V75-7: 6 Noras Bean 8%
Svek senast när de ströp tempot i spets. Berodde nog mer på att hästen gillar att gå bakifrån i hårdare tempo än något annat. Var fin tvåa på Bjerke i maj bakom Nu Pagadi. 8 Marshland 9% är en kanonhäst som fått stå i skuggan av stallkamraten Maharajah.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-18, 16:49   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vem fan ska man spika...?
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td