Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
|
Mina tankar i måndags kväll jämfört med nuvarande och tillsammanssystemet som det troligen blir lagt till slut. Alltid intressant att se hur man ändrar sig över veckan.
1
Kallblodsloppet lägger jag ingen tid på, där litar jag på Månprinsen! Om det funnits några hyggliga motbud vore det något, för den glänste väl inte direkt i comebacken senast. Men den här uppgiften ser ju bara alldeles för lämplig ut, och även om den nog blir omgångens största spik tror jag inte den blir överbetrodd.
Inga ändringar här, speciellt som en strykning tillkommit. Många hänger upp sig på den knappa segern senast i årsdebuten. Närmast optimala förutsättningar och med en så travsäker individ är segerchansen sällsynt hög, en bit över 80% faktiskt. Spik!
2
Måste dra igenom lite mer lopparkiv, men spontant sett till hästar/kuskar/tränare/lägen talar allt för att 1,3,4,6,7 är ett 99%-igt lås här! Om Oskar kört Luksom hade jag väl köpt att den blir klar favorit (för det blir den väl?) men med tränaren i vagnen rankas den ner. Får Bergh iväg sin bra kan den bli att räkna med, höll hyggligt mot bästa hästen och två smygkörda senast den var ute på V75 och har därefter två oddshöjande galopper med sig hit!
"Helgardering" med 1,3,4,6,7,9 med utgång på troliga ledare nämligen 1,6. Hård körning är inte trolig och en hygglig spetshäst borde få bestämma och hålla undan pliktskyldigast. Favoritspelade My Dream Art tror jag inte kommer iväg något vidare trots springspår och blir hängande/trillar ner i 4-5 ytter.
3
Ännu ett lopp där man kan "låsa" på relativt få streck nämligen 1,3,5. Zenit blir nog favorit skulle jag tro men jag säger att Digital Ink har störst vinstchans, då de är relativt jämngoda och DI är den av dessa med bäst chans att få komma till ledningen. Cruzado Dela Noche får nog en del spel, men har inte startat på länge och även om årsdebuten ifjol var bra kan den normalt inte slå alla de tre tungviktarna i det här loppet från bakspår.
I och med det lilla fältet och att det är en del utfyllnadshästar plockas även Cruzado med, blev inte så hårt betrodd och kommer få en hygglig resa oavsett och levererar alltid. Utgång på spetskandidaterna 1,3. Viker de in årorna till slut kan Zenit ta det, men jag tycker fel häst är favorit här.
4
Ännu ett skiktat lopp med en drös amatörtränade skräphästar. Tipset till Calissa Rich som har läget och får spets om han kommer iväg hyggligt då det saknas motstånd på startvolten. Bakom 8,11 och även 12,13,15 om man ska vara helt säker (det är ju ändå ett voltlopp med ston).
Stolopp och skrällvarning! Tror man sitter hyggligt säker med streck på 6,8,11,12,13,15 i det här på pappret ojämna loppet. Utgång på outsidern och troliga ledaren 6!
5
2,3,5 känns säkert här, då har man initiala spetshästen, den som troligtvis får ta över eller kan ta det från dödens och bästa hästen. Svårbedömda Michelangelo Ås drar säkert en del streck men tränaren är rätt iskall för tillfället och jag betalar då inte för den.
Efter några strykningar är det ruggigt spelvärde på bakspårshästarna. Ännu en gång åker alla med chans med på kupongen, nämligen 2,3,5,6,9,11,12. Om det vore medeldistans kunde jag tänka mig att spika Globalsatisfaction till 44%, men på sprint är han lite sårbar och jag nöjer mig med utgång.
6
Enda loppet med riktig skrällpotential och jag har streck för alla utom nummer 11. Sir QC blir nog rätt tung favorit och med bakspår i ett halvjämnt lopp efter att ha samlat på sig en del pengar kan allt bli tufft och jag synar!
Trodde jag behövde nästan alla först, men har vaskat bort några chanslösa. 1,2,3,6,7,9,10,12 och utgång på Aramis Amok som de verkar ha fått bra snurr på efter kastration och låter väldigt uppåt på. Kanske petar med Lukas Zaz också, påställt utrustningsmässigt och kanske behövde loppet senast. Favoriten har för dåligt läge för att jag ska köpa den, tror inte han har råd med det handikappet.
7
Några utfyllnadshästar och lång distans, det luktar att någon av de bättre som dragit lägena kommer hålla undan för de minst lika hyggliga hästarna på bakspår. 1,2,3 och lägg till 7,9,10,11 om man vill ha hängslen.
Får räcka med ett lås på 1,2,3 här, de tillhör de allra bästa hästarna i loppet och har form allihopa. Tycker det ska bli svårt för övriga att klå alla tre från dåliga lägen och spår på vägen.