Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-04-01, 11:11   #76
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

Strykningen i första avd vem gynnar den mest eldvin lättare till spets eller månprinsen mindre fält att runda.
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 11:12   #77
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Usla kuskar som Gunnar Melander alltid en riskfaktor, men läste att hästen har vunnit 13 ggr på 14 försök med dagens förutsättningar, att den har väldigt bra statistik på just Romme osv. Nu är ettan struken och svårt att veta vad det innebär. Blir i alla fall en annan spetshäst då.

Är surt att åka i första en sådan här omgång där det bara handlar om att få sju rätt så någon form av gardering är nog inte fel. Speciellt om man är ute efter lite större pengar. Jättejackpoten idag kommer ju inte innebära hög utdelning om Månprinsen inleder och sen skrällarna uteblir i resten av loppen.
Eldvin hade nog körts till spets även utan strykningen, men med bara åtta motståndare så bör Månprinsen ha toppchans oavsett. Det blir inte så många ekipage att runda under slutvarvet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 11:22   #78
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travhuliganen Visa inlägg
INTERVJUERNA
Vart kommer de där ifrån?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 11:44   #79
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: Örebro
Inlägg: 8
Sharp$: 155
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Vart kommer de där ifrån?
Blandat xpressen och aftonblasket
Travhuliganen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 11:45   #80
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag undrar verkligen på spetskörningen i guld alltså...de är ungefär jämnsnabba och hade Takter suttit bakom Piraten vore valet självklart. Men med Strömberg mot Bergh är det något annat. Hästen där emellan lär inte vara ivägen, tippar på att Inken tar ledningen och leder hela vägen! Har svårt att se Zenit eller Cruzado plocka ner en bra ledare här och fattar faktiskt inte att Zenit är klar favorit.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 11:53   #81
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag undrar verkligen på spetskörningen i guld alltså...de är ungefär jämnsnabba och hade Takter suttit bakom Piraten vore valet självklart. Men med Strömberg mot Bergh är det något annat. Hästen där emellan lär inte vara ivägen, tippar på att Inken tar ledningen och leder hela vägen! Har svårt att se Zenit eller Cruzado plocka ner en bra ledare här och fattar faktiskt inte att Zenit är klar favorit.
Jag tror piraten håller upp
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 11:54   #82
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1093
Standard

Någon som har tillgång till spelvärdes spets analyz i avdelning 5 och som kan inboxa mig? Vore snällt
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:03   #83
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travhuliganen Visa inlägg
Blandat xpressen och aftonblasket
Hade absolut tänkt spela i dag men mycket i påsk och störtförkyld sedan i går; inte läst på. Därför tacksam för intervjuerna. Kanske gör ett försök rätt ut i det blå...

Lycka till!
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:03   #84
 
Reg.datum: apr 2013
Inlägg: 1 207
Sharp$: 3271
Standard

Jag lämna in tidigt för att inte påverkas av yttreomstädigheter brukar ju krångla med insättning med mera vid sånna här tillfällen. Blev två spikar som inledning. Lycka till alla
Oblix är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:04   #85
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Jag tror piraten håller upp
Ja det hänger helt och hållet på kuskarna, om båda kör järnet ska väl Piraten hålla upp. Kör utgång på båda och sätter ramen på de 4 med chans. Känns som en omgång man har råd med lite extra säkerhet, men vill inte gambla bort sin del av jackpotten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:17   #86
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 1 935
Sharp$: 2269
Standard

Citat:
Vart kommer de där ifrån?
och
Citat:
Blandat xpressen och aftonblasket
Bra info såklart ! för att spara allas scrollhjul så är det bättre att göra så här=
infon finns på http://http://www.ebbes-travstudio.se/ -inför V75-intervjuer (så kan man göra) eller =
Spoiler:
STALLINTERVJUER/KOMMENTARER V75-ROMME 1 APRIL

V75-1, Kallblod, 2 140 m, volt

1 Vassbö Fakse (Carl Johan Jepson) är en fin travare som gjorde det bra senast. Nu möter han troligen några som är för bra men kan han vara trea-fyra så får vi nog vara ­nöjda. Jag körde i ryggar senast men jag har inte bestämt än hur jag lägger upp det den här gången, säger Carl Johan Jepson.

2 160 meter:

2 Snygg (Stig Jarle Röste) har fått ett bra spår och borde kunna tävla barfota nu ­vilket är en stor fördel för honom. Lopp i kroppen och jag hoppas på en peng, säger Stig ­Jarle Röste.

3 Junifaks (Örjan Kihlström) fattades det ­lite för senast i comebacken men han gick väl ganska hyggligt. Har tagit det loppet på rätt vis och nu står han ju 20 meter bättre till och jag hoppas att han kan vara trea-fyra den här gången, säger Jan-Olov Persson.

4 Eldvin (Jörgen Westholm) gjorde sitt livs lopp hittills senast och att göra en sådan prestation två gånger i rad kanske är tufft att begära men det känns som formen ­håller i sig. Gör han något liknande så får de vara bra där bak för att slå honom. Vi har en out­sider i loppet, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm.

5 Alfie (Lars-Erik Karlsson) har gått rid­träning de sista dagarna och ska trimmas ­lite extra under fredagen. Har tänkt köra med plastskor nu och det ger en växel till. Det är tuffa hästar med men vi har inte gett upp och jag försöker få ryggen på Eldvin, säger Lars-Erik Karlsson.

2 180 meter:

6 Månprinsen A.M. (Gunnar Melander) var duktig i årsdebuten och känns väldigt fin efter det. Förhoppningsvis ska han ha gått framåt med det loppet i kroppen och jag tror att han kommer göra ett bra lopp. Inner­spåret var väl inte optimalt och det är många tuffa emot så det är ingen lätt uppgift, men med den här hästen tror man alltid på chans. Det kan bli sommarbalans den här gången men han klarar av att gå på alla underlag, säger Gunnar Melander.

7 Tangen Haap (Björn Karlsson) hade en liten spricka i karleden inför en tilltänkt start så vi strök som en säkerhetsåtgärd. Han har tränat på och känns pigg och fin men behöver nog några lopp till innan riktiga formen sitter där. Vi måste så klart ändå prova och det blir barfota runt om och custom jänkarvagn, säger Björn Karlsson.

8 Myr Faksen (Kristine Kvasnes) blev det ­lite för många omstarter för senast och han galopperade. Jag fick med honom hem efter det loppet och det är en trevlig häst som visar fin form, så vi får prova här. Det blir svårt att slå Månprinsen A.M. men får han ett bra rygglopp så ska han kunna fälla de andra och garderar man är han tidig. Han kommer gå utrustad på samma vis som tidigare, säger Kristine Kvasnes.

9 Smedheim Solan (Ulf Ohlsson) var det ­nära att han höll undan före Månprinsen A.M. senast i första starten för mig. Det här är en jättefin häst som jag hoppas vi ska få i stridsdugligt skick, då blir han ett tillskott i snabbloppen. Det är alltid tufft att fälla Månprinsen men vi får göra ett försök i alla fall, säger Jan-Olov Persson.

10 Art Kjarvald (Ulf Eriksson) har toppform och gjorde en riktigt stark avslutning även senast också. Får han bara en vettig ­position från det här läget så ska han ­kunna ­vara med bland de främsta, säger Stig ­Jarle Röste.

Rank och V75-procent

RANK ATG

6 Månprinsen A.M. 74

4 Eldvin 8

9 Smedheim Solan 8

10 Art Kjarvald 2

3 Junifaks 1

7 Tangen Haap 2

5 Alfie 1

8 Myr Faksen 3

1 Vassbö Fakse 1

2 Snygg 0



V75-2, Klass II, 2 640 m, volt
1 Luksom (Jörgen Westholm) uppträder lite trögt men när det väl ska avgörs så kämpar han fint och han vann säkert till slut senast. Vi kör med samma utrustning igen och helst vill vi se honom i ledningen, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm.

2 Västerbo Pay Me (Carl Johan Jepson) har varit ute i monté på slutet men är minst ­lika bra för sulky. Formen är bra och i öppet lopp kan man plocka med honom om man ­streckar fyra-fem stycken. Distansen är ett plus för honom, säger Kristofer Jansson.

3 Entertainment Ås (Björn Goop) vann väldigt lätt senast men det är tuffare motstånd nu och hon måste höja sig för att vinna V75 mot hingstar och valacker. Håller fin form och jag tror hon gör en fin prestation, eventuellt barfota fram, säger Anton Sverre hos Björn Goop.

4 Djorkaeff Sisu (Erik Adielsson) tycker jag var helt okej på Momarken och formen ska vara så gott som på topp nu. Tror han ska klara spåret och distansen är till hans fördel. Tar man några stycken ska han med, säger Viktor Lyck hos Svante Båth.

5 Rim Perfect (Hans R Strömberg) är en bra häst som trivs bra över distansen. Är en­taktad och lite dålig från start så femte­spåret är inte optimalt. Det blir nog en tappstart och får då svårt att räcka till, annars är hon väldigt bra i ordning, säger Hans R.

6 Vikens Easy (Robert Bergh) har strulat två gånger, men jag gillar det jag ser i träning nu jämfört med för en månad sedan. Jag har förväntningar att han ska göra ett bra lopp. Frågetecken för distansen. Barfota runt om vid möjligheter till det, säger Robert Bergh.

7 My Dream Art (Nicklas Westerholm) verkar det bra med och han har mindre ­pengar på sig än han borde. Han är lite knepig i voltstart och inte helt enkel, men spåret är okej och går han iväg så öppnar han bra. Jag tycker alltid att han har segerchans när han ­startar, säger Marcus Lilius hos Nicklas.

8 Captain Sisu (Simon Persson) var fullt godkänd senast men det är en svår uppgift här och det är pengar som gäller. Jag försöker hålla ryggen på Luksom, säger Simon.

9 Fux de Luxe (Thomas Dalborg) hade vi förväntat oss lite bättre av senast men han hade lite bekymmer med banan och fick det inte helt att flyta, han behöver bra ­fäste. Är lite trevande i voltstart så bakspår är ­ingen nackdel och distansen gynnar honom. Känns inte som det är riktigt lika bra ­kvalité på fältet som senast heller, säger ­Thomas Dalborg.

10 Newflowers King (Magnus Jakobsson) var inte trött i mål senast och jag har varit väldigt nöjd med honom i jobb efter. Vi åker långt och får han ett bra rygglopp så tror jag han kan vara bland de tre, så pass bra tycker vi att han är. Planen är att köra barfota fram och utan skydd, säger Malin Nyblom.

11 Johannes Sisu (Kajsa Frick) gjorde ett ruggigt bra lopp senast och allt verkar bara bra efteråt. Det blev ett lite dåligt läge nu och han behöver tur härifrån. Ingen ändring är planerad, säger Anna Andersson.

12 Ramon Dekkers (Oskar J Andersson) hade varit lite sjuk efter segern på Solvalla och det fattades nog lite i kroppen senast. Han borde gått framåt med det loppet men härifrån får han jaga fina pengar i första hand, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm.

Rank och V75-procent
RANK ATG

6 Vikens Easy 13

7 My Dream Art 18

1 Luksom 18

3 Entertainment Ås 13

4 Djorkaeff Sisu 12

9 Fux de Luxe 7

5 Rim Perfect 9

10 Newflowers King 3

2 Västerbo Pay Me 3

8 Captain Sisu 1

11 Johannes Sisu 2

12 Ramon Dekkers 2



V75-3, Guld, 2 140 m, auto
1 On Track Piraten (Hans R Strömberg) känns fin i träningen och formen ska fortsatt vara bra. Tanken är att försöka hålla upp ledningen från innerspåret och det är vinnaren som går till final i Olympiatravet, så det är segern som räknas här. Barfota runt om senast och siktar på samma nu, säger Hans R.

2 Conrads Fredrik (Jorma Kontio) ­klappade igenom senast och var dålig i halsen och han har även haft lite problem med blod­värdena. Han känns fräsch och fin för dagen men det fattas ju lite i kroppen och han är en bit ifrån formen. Eventuellt blir det ett helstängt huvudlag som han inte haft på länge och även barfota fram, säger Zandra Vidén.

3 Digital Ink (Robert Bergh) ser det fantastiskt bra ut för. Han fick träna i två månader och såg jättefin ut i comebacken senast och han känns bättre nu än i vintras. Jag tycker han startar med chans här men det är små marginaler och vi måste ha lite flyt, då ska det nog gå bra. Han kör likadant som i års­debuten med vanlig vagn, skor och öppet huvudlag, säger Robert Bergh.

4 Undine (Fredrik Linder) finns det inga lopp för i hennes klass och hon har också dåligt med startpoäng så hon får gå ut här i brist på andra lopp. Får försöka söka sargen och får vi med oss pengar är det en bonus. Jag hoppas att hon kommer vara lite piggare än i senaste starten, säger Fredrik Linder.

5 Zenit Brick (Björn Goop) gick ett dödens-lopp senast men var nära att vinna, fick stryk på de sista meterna. Tycker han gjorde ett fantastiskt lopp. Har visat fin form
hela tiden och gick ett normaljobb här hemma under tisdagen. Jag är mycket nöjd med hästen och det ska bli spännande. Det är självklart bra hästar med och allt måste klaffa, men det är en bra chans. Om det blir sommarbana, som senast, så går han likadant som då, säger Timo Nurmos.

6 Beau Mec (Carl Johan Jepson) ser det ­bara bra ut med. Det är ju lite tuffare emot den här gången men han är bra själv också. Jag får se hur banan är på söndag innan jag bestämmer balansen men det vore en fördel för honom om det gick att köra barfota runt om, säger Lars Wikström.

7 Sceicco (Örjan Kihlström) är en kapabel häst som haft skadebekymmer i hela sitt liv. Gjorde några ruggiga säsonger som två- och treåring. Jag blev ruggigt imponerad hur han travade i lopp för mig senast. Det optimala vore att köra barfota och ta av alla skydd, då gör han ett bra lopp. Snällt upplägg, säger Daniel Redén.

8 Cool Keeper (Leif Witasp) är spåret en klar nackdel för så klart. Jag hoppas vi ska kunna köra barfota den här gången och det kan nog höja honom ett snäpp. Kan han ­vara fyra-femma så får man vara väldigt nöjd och det lutar åt att det blir en lugn avgång från start, men skulle banan vara jättefin så får vi se hur man gör, det är ju även vinklad startbilsvinge, säger Leif Witasp.

9 Cruzado Dela Noche (Ulf Ohlsson) har ­tränat starkt hela vintern men är inte så hårt vässad och möter nog några som kommer med lite bättre form. Blir det överpace så är ju hästen i grund och botten riktigt bra så han kan inte räknas bort helt, säger Marcus Sundberg hos Stefan Melander.

Rank och V75-procent
RANK ATG

5 Zenit Brick 39

1 On Track Piraten 25

3 Digital Ink 15

9 Cruzado Dela Noche 14

7 Sceicco 1

6 Beau Mec 5

8 Cool Keeper 1

2 Conrads Fredrik 0

4 Undine 0



V75-4, Stolopp, 2 140 m, volt
1 Superinga (Björn Karlsson) har ett bra spår och får hon tredje invändigt kan hon
tjäna fina pengar, men det blir svårt att ­vinna. Barfota runt om och eventuellt norskt huvudlag för första gången, säger Björn.

2 Shakira Gel (Tomas Pettersson) var jätte­bra senast och gick i mål med alla krafter kvar. Hoppas hon kan lifta med och med lite flyt vara bland de tre, säger Arne Ramberg.

3 Melizza Girl (Carl Johan Jepson) tycker jag var anständig senast och det är väl ­inte ­tuffare emot den här gången. Jag hoppas hon kan rycka upp sig lite till och vara trea-fyra, säger Fredrik Jonsson hos Amanda Löfqwist.

4 Blabar (Lars-Åke Söderholm) känns dunder­fin. Otur med spåret så det gäller att få iväg henne felfritt. Trampar hon iväg har han kapacitet för platsstriden. Går ­tillbaka till vanlig vagn, skor fram och kanske ett norskt huvudlag, säger Söderholm.

5 Xanthis Amber (Jörgen S Eriksson) var jag nöjd med senast och hon höjer sig barfota. Hade även tagit bort käken och skydden och så fortsätter vi. Är hon trea-fyra är jag supernöjd, säger Jörgen S Eriksson.

6 Calissa Rich (Per Lennartsson) har ­varit positiv på slutet och det känns som hon kommer mer och mer. Kan nog utnyttja spåret rätt så bra och hon ska kunna räcka ganska långt, säger Jimmy Dahlman hos Per.

7 Princess Time (Kaj Widell) är pigg i ­jobben och var bra senast. Hoppas kunna vara bland de tre och vi kanske rycker skorna runt om, säger Karin Eriksson.

8 Ile Saint Louis (Jorma Kontio) gjorde sitt bästa lopp i livet senast. Jag körde jobb under tisdagen och tycker hästen känns bra. Står bra inne i loppet och går barfota men tyvärr fick hon på förhand sämsta spåret, säger Timo Nurmos.

9 Chicago Tindra (Nathalie Blom) blir det svårt för och får hon en matlapp är jag jätte­nöjd. Funderar på att köra med helstängt och barfota runt om, säger Bengt Modig.

10 White Witch Doc (Mads H Nielsen) har tränat lugn efter senast där hon blev lite stressad av omstarten. Svårt att se henne vinna på V75 och tjänar hon pengar är jag nöjd. Barfota fram, säger Henrik Larsson.

2 160 meter:

11 Well Done la Marc (Björn Goop) var jättebra senast på en besvärlig bana. Det får inte strula för mycket härifrån men kommer hon ut så tar hon många under slutvarvet då hon är stark och rejäl, säger Anton Sverre hos Björn Goop.

12 Diamond of’em (Torbjörn Jansson) vann senast jag körde och hon var ju jättebra då. Hon spurtade kanonbra och det här är en rätt så fin häst. Lite dålig koll på dagsformen men är hon som på Bollnäs så ska hon absolut streckas, säger Torbjörn Jansson.

13 Quebec C.D. (Peter G Norman) är i rätt klass nu och hon gjorde det okej senast. Hon kan dyka upp långt fram den här gången och jag tror på en bra insats, säger Norman.

14 Bella on Tour (Mats E Djuse) ­får hon ­lite hjälp med rätta ­ryggar så ska hon kunna springa förbi många till slut, säger Fredrik Jonsson hos Amanda Löfqwist.

15 Qatrine Gel (Örjan Kihlström) tror jag kommer göra ett gediget lopp. Det är många på start och ett lite chansartat läge, någon krona in bör det bli, säger Gunnar Lassis.

Rank och V75-procent

RANK ATG

13 Quebec C.D. 8

11 Well Done la Marc 44

6 Calissa Rich 11

8 Ile Saint Louis 16

15 Qatrine Gel 8

3 Melizza Girl 2

1 Superinga 1

12 Diamond of’em 3

7 Princess Time 2

5 Xanthis Amber 1

2 Shakira Gel 2

4 Blabar 0

10 White Witch Doc 0

9 Chicago Tindra 0

14 Bella on Tour 0



V75-5, Silver, 1 640 m, auto
1 Time Machine (Jörgen Westholm) har gått ett banjobb på 1.19 full väg och det känns som att han travade fint och gått framåt med loppet. Fint spår nu och det blir barfota runt om nu, säger Oskar J Andersson hos Jörgen Westholm.

2 Victor A.U. (Torbjörn Jansson) är pigg och alert i träningen och jag tycker att han borde vara med och göra upp om segern här. Han vann på ett väldigt fint sätt senast och det blir skor igen, säger Torbjörn Jansson.

3 Furious Francis (Björn Goop) har ett kanon­läge nu och det blir barfota runt om. Hästen är tuff och tål att gå i ett jämnt tempo. Kommer han till ledningen är mycket vunnet och borde vara hästen att slå. Det känns som han står på tur, säger Anton Sverre hos Björn Goop.

4 Super Zantos (Ante Lisell) var ute i ett taktiklopp senast och det är bara att glömma. Jag tycker han fick ett bra spår nu och det blir spännande att se om vi får en bra rygg i hårt tempo, vilket vi skulle gynnas av. I så fall springer de inte ifrån honom, säger Ante Lisell.

5 GlobalSatisfaction (Ulf Ohlsson) har ­varit jättefin och vann från dödens senast och känns normal här hemma i träningen. Det är en bra chans och en bra häst. Gick med skor bak senast, kan bli samma, alternativt barfota runt om nu, säger Timo Nurmos.

6 Michelangelo Ås (Örjan Kihlström) gjorde ett jäkla bra lopp senast på opassande distans och på bana med snäva kurvor. Han är på gång. Fått träna lite i min sand nu också och han känns riktigt bra. Han är dock inte vässad. Barfota om det går och vanlig vagn, han är för grov för att gå i jänkarvagn. Norskt huvudlag, säger Daniel Redén.

7 Erica (Kaj Widell) STARTAR EJ

8 Mr Pellegrino (Per Lennartsson) är ute över helt rätt distans, och gynnad av att bli nedstruken. Dock väldigt snabba hästar invändigt som han inte tar sig förbi av egen maskin. Antingen tuff inledning i spåren – eller backa sig ner sist i fältet. Båda uppläggen känns hopplösa. Inget för vinnarspelarna den här gången. Ska ha ledningen eller rygg på ledaren för att räcka i såna här gäng.

9 King City (Kenneth Haugstad) tycker jag gjorde en bra årsdebut. Gick en 16-tid på varvet men det var ändå svårt att ta något till slut. Hästen känns bara fin efter det loppet. Bakspår är ju alltid bakspår men han har tidigare visat att han duger i silverdivisionen. Är han på sitt bästa humör så är han bland de tre-fyra främsta i det här loppet. Eventuellt barfota, säger Kenneth Haugstad hos Roger Walmann.

10 Ajlexes Cubano (Tomas Pettersson) är i god form och han gick bra senast. Nu möter han GlobalSatisfaction igen och fick dessutom ett bakspår så är han trea-fyra så får jag vara jättenöjd. Han är inkvalad till V75-finalerna så det kan bli att vi sparar bakhovarna och kör med skor bak, säger Anders Jonsson.

11 Above All Ås (Carl Johan Jepson) fick en häst i knäet senast och galopperade. Han känns bra i jobben och är fint i ordning. Härifrån är han beroende av vad de andra hittar på och från ett bättre läge hade jag trott på chans, säger Lars Wikström.

12 Ready for More (Ulf Eriksson) tycker jag gjorde det bra senast i årsdebuten och han ska ha gått framåt väldigt mycket med det loppet, men det blev tufft nu med ett bakspår över kort distans. Han kommer gå med samma utrustning som han gjorde senast, säger Caroline Holm.

Rank och V75-procent

RANK ATG

9 King City 7

5 GlobalSatisfaction 47

2 Victor A.U. 13

3 Furious Francis 11

6 Michelangelo Ås 14

12 Ready for More 3

1 Time Machine 1

10 Ajlexes Cubano 2

11 Above All Ås 1

4 Super Zantos 0

8 Mr Pellegrino 1



V75-6, Klass I, 2 140 m, auto
1 Jordan Lee G.L. (Ulf Eriksson) fick ­godkänt senast, det var ett tufft klass I-försök. Det är ett lite billigare försök nu och han fick ju ett bra spår. Täta starter har varit positivt ­tidigare och jag ser honom gärna i ledningen då han höjer sig där, sen får det ju inte kosta för mycket. Vi rycker skorna runt om och målar man på lite är han värd ett streck, säger Mattias Hansson hos Håkan Wallberg.

2 Dust Collector (Mattias Djuse) har gjort fina lopp och formen är fortsatt bra. Det är alltid bra hästar med på V75 men han är bra själv och nu när han fick ett fint läge så ­måste jag tro att han kan vara bland de tre om det klaffar lite. Det kan bli barfota fram, säger Mattias Djuse.

3 Lukas Zaz (Nicklas Westerholm) var klart godkänd senast och vi drog inga växlar av den starten. Nu blir det barfota runt om och ryckhuva samt halvstängt huvudlag. Måste tro på chans och skulle han komma till ledningen är det ett stort plus, säger Marcus Lilius hos Nicklas Westerholm.

4 Neverendingdream (Joakim Eskilsson) verkar ruskigt laddad och fin i jobben. Jag kör från start för att försöka komma till ledningen och sedan släppa till någon bra då jag tycker han är bäst i ryggar. Förhoppningsvis kan jag köra honom barfota runt om den här gången och han duger i klassen, säger Joakim Eskilsson.

5 Qamaro C.D. (Hans R Strömberg) gjorde det bra som trea bakom Digital Ink och Sir Henry P.Hill senast och han avslutade 11,5 sista 500 meterna, så formen verkar bra. Distansen kanske är lite för kort och det blir svårt att vinna, säger Hans R Strömberg.

6 Aramis Amok (Robert Bergh) gjorde en härlig comeback. Han var lite ojämn och stressad i fjol men kastrerades och ställdes av. Sett fin ut i vinter och det är kul att det blev samma resultat på tävlingsbanan. Han gör ett bra lopp och tycker han har kapacitet att vinna. Jag gillar i alla fall det jag ser. Samma balans som senast, säger Bergh.

7 Smokey Herman (Carl Johan Jepson) var med i en tuff öppning senast och gick otroligt bra, han hade varit tvåa utan galoppen. Han är ganska startsnabb och är klart bäst när han är med i främre träffen så vi får testa framåt. Har inte bestämt balansen än, säger Ulf Stenströmer.

8 Sir Henry P.Hill (Jörgen Westholm) är bra för klassen och har kommit tillbaka bra under senare delen av vintern. Löser det sig härifrån ska han räknas med segerchans, säger Oskar J Andersson hos Westholm.

9 Gravity Falls (Örjan Kihlström) var lite seg i lördags men vi hittar inget fel på honom så vi provar igen och hoppas det blir lite ­bättre med tätare starter. Jag tror det blir svårt att vinna men är inte helt borta med en peng som trea-fyra. Inga ändringar, säger Kenneth Haugstad hos Roger Walmann.

10 Sir Q.C. (Ulf Ohlsson) ser bara bättre och bättre ut och bakspår gör nog inte så mycket då han ändå inte är någon startraket. Löser det sig tror vi på bra segerchans, säger Marcus Sundberg hos Catarina Lundström.

11 Vikens Beer Hunter (Noralf Braekken) har tränat på bra, men det är hårt emot här och vi får hoppas det blir tempo. Har gjort tre fina lopp för mig och han blir bättre och bättre. Lättas i balansen nu och det kan bli barfota bak, säger Noralf Braekken.

12 Glenn Boko (Björn Goop) har årsdebuten avklarad så formen kommer allt mer. Han får smyga med härifrån så får vi se hur långt det räcker, säger Anton Sverre hos Björn.

Rank och V75-procent

RANK ATG

6 Aramis Amok 18

10 Sir Q.C. 37

3 Lukas Zaz 18

8 Sir Henry P.Hill 8

2 Dust Collector 3

1 Jordan Lee G.L. 2

7 Smokey Herman 3

12 Glenn Boko 8

5 Qamaro C.D. 1

11 Vikens Beer Hunter 1

9 Gravity Falls 3

4 Neverendingdream 0



V75-7, Brons, 2 640 m, auto
1 Pampalo (Björn Goop) är en av de bättre chanserna för oss på V75 på söndag. Han har bra form och om han löser innerspåret är han tidig här, säger Anton Sverre hos Björn Goop.

2 Knifetown Winner (Nicklas Westerholm) är vår klart bästa chans på V75. Vi rycker skorna för första gången i år och tar även bort murphybländaren och sätter på ett halvstängt huvudlag. Han gick jobb i måndags och kändes väldigt bra, säger Marcus Lilius hos Nicklas Westerholm.

3 Jaques Noir (Erik Adielsson) tränar mycket bra men tyvärr hoppade han senast, men jag tycker han är i form i alla fall. Erik var mycket nöjd med hur han kändes då. En outsider, säger Timo Nurmos.

4 Zeus Karsk (Peter G Norman) kändes riktigt fin senast och han hade inte startat på ett tag innan det. Fick en bra genomkörare inför det här loppet och han bör göra ett bra lopp så får vi se hur långt det räcker. Eventuellt barfota om banan tillåter, säger Peter G Norman.

5 Overtimeosåfin (Ulf Ohlsson) har gått bra och gjort fyra starter efter uppehåll. Han har fått lite opassande lopp men ändå ­hållit bra. Är lite orolig att det blir vingel härifrån men kommer han ner på innerspår så kan han vara bland de tre. Det kan bli barfota fram om banan tillåter, säger Lars-Göran Söderberg.

6 Taffy (Oskar J Andersson) var godkänd senast och gynnas av tätare starter nu. Tror på en bra insats och eventuellt blir det barfota runt om, det känns som att han är mogen för det och distansen är ingen nackdel, säger Fredrik Wallin.

7 Valley Brodde (Örjan Kihlström) var jättefin i årsdebuten och borde gått framåt med det loppet i kroppen. Står fint inne i klassen men fick ett lite tråkigt läge men är ändå så pass bra i ordning att jag tycker han ska räknas, säger Kenneth Haugstad hos Roger Walmann.

8 Let it Happen (Torbjörn Jansson) var det ett tag sedan jag körde men han har bra kapacitet och är nog riktigt bra i ordning då man åker hit. Läget drar ner förväntningarna, säger Torbjörn Jansson.

9 Handsome Brad (Carl Johan Jepson) förstår jag inte riktigt hur han förlorade senast, han avslutade bra men hann inte fram. Jag hoppas vi kan köra barfota och med jänkarvagn den här gången och det är en jättefin häst som har mycket pengar att tjäna i år. Han ska vara med och hugga om segern, säger Ulf Stenströmer.

10 Rafiki Fri (Anna Isabelle Karlsson) ­gjorde det jättebra senast och han joggade runt ­utan att behöva anstränga sig så mycket så det blev en bra egoboost för honom. Tycker det ser ut som ett passande lopp nu och han ska kunna vara med där framme, säger Anna Isabelle Karlsson.

11 Aileron (Robert Bergh) har tävlat lite sämre från de här lägena tidigare som gör att jag får ligga lite lågt, men jag tror han går mot en intressant säsong. Vi ska testa ­lite nytt i utrustningsväg för att han ska ­agera mer rakt bakom bilen och följa med hästarna, men det är inte bestämt ännu vad det blir, säger Robert Bergh.

12 Guinea Boko (Lars-Göran Söderberg) är stark och rejäl men härifrån mot hingstar så får vi hoppas de kör hårt där framme. Det känns som en lite sämre chans än min ­andra häst på grund av läget, säger Lars-Göran Söderberg.

Rank och V75-procent
RANK ATG

9 Handsome Brad 17

2 Knifetown Winner 22

1 Pampalo 16

10 Rafiki Fri 6

7 Valley Brodde 13

3 Jaques Noir 11

11 Aileron 7

4 Zeus Karsk 1

5 Overtimeosåfin 2

8 Let it Happen 3

12 Guinea Boko 1

6 Taffy 1

Hästarna i fet stil ingår i bolagssystemet som är på 4 320 rader/2 160 kronor. ATG = V75-procent.

Erik Petterssons V75-tips:

Snabbanalysen
On Track Piraten, Digital Ink eller Cruzado Dela Noche? Nej. Zenit Brick vinner! Multijackpott på ”skrällbanan” Romme och över 70 miljoner kronor i sjurättspotten. Kittlande – minst sagt. Mycket av utdelningen avgörs i V75-1, där jag väljer att gå emot storfavoriten Månprinsen A.M. Är Eldvin lika bra som senast, och får gå i ledningen får ”Prinsen” skynda sig. Melanders springare lär få göra grovjobbet och det finns några andra motbud också. Vi beställer skräll direkt!

I gulddivisionen, V75-3, tror jag att 1 On Track Piraten utmanas från början och får lägga en speed. När sedan Björn Goop och 5 Zenit Brick trycker till kan det sitta i benen och jag utnämner Nurmos nye stjärna till bästa spiken i om­gången. Han ser ut att bli lite under­spelad i förhållande till vinstchans.

I övrigt litar jag mycket på Robert Berghs hästar som jag tycker har levererat på senaste tiden. Hoppas att Rommes bana blir bra så att man kan köra barfota! Roberts son, Nicklas Westerholm, har det väl förspänt på hemma­plan och tar nog någon seger. Knifetown Winner troligast.

Spetsstriden
V75-1: En felfri 4 Eldvin övertar av 1 Vassbö Faks efter en bit.

V75-2: Står mellan 1 och 6. Fördel 6 Vikens Easy som varit riktigt kvick ut. 7 My Dream Art lär prova, men pappa Robert släpper nog inte till sonen Nicklas ...

V75-3: Favorit på att 1 On Track Piraten håller ledningen. 3 Digital Ink provar in mot svängen, men det är förgäves.

V75-4: 7 Princess Time har bra spetschans, men borde släppa. Någon av 6 Calissa Rich eller 3 Melizza Girl släpps i så fall till täten.

V75-5: Victor A.U. kan hålla ut de övriga med hjälp av solfjädereffekten. Dock rivig ­öppning att vänta, men Jansson i pik efter 500 meter är troligt för mig.

V75-6: 3 Lukas Zaz får överta, men kan tänkas släppa till 6 Aramis Amok?

V75-7: 2 Knifetown Winner med maxad utrustning är knapp spetsfavorit.

Galoppvarning
V75-1: 3 Eldvin kan göra bort sig, så även 7 Tangen Haap. Men få för att vara ett kallblodslopp.

V75-2: 6 Vikens Easy strular till det för sig ibland, likaså 7 My Dream Art och 10 New­flowers King.

V75-3: Få som brukar göra bort sig i den här höga klassen.

V75-4: 1 Superinga och 14 Bella on Tour.

V75-5: 6 Michelangelo Ås kan snubbla till då och då. Få andra syndare i det här loppet.

V75-6: 2 Dust Collector, 6 Aramis Amok, 7 Smokey Herman och 12 Glenn Boko gör ­samtliga bort sig i loppen då och då.

V75-7: 2 Knifetown Winner har stökig historik, 3 Jaques Noir är sårbar den första biten i loppen, även 8 och 12 kan nämnas här.

Tänk på att ...
... 3 Eldvin (V75-1) gjorde karriärens bästa lopp senast, kan komma till ledningen och ska gå barfota runt om den här gången.

... 1 On Track Piraten (V75-3) har hållit ledningen från spår 1 på Romme tidigare, men vunnit loppen bakifrån på sistone.

... 11 Well Done la Marc (V75-4) har haft svårt med voltstart tidigare.

... hemmatränaren och kometen Nicklas Westerholm maxar utrustningen på 3 Lukas Zaz (V75-6) och 2 Knifetown Winner (V75-7).

Spiken
Efter lite startrusning mellan 1 On Track Piraten och 3 Digital Ink kan 5 Zenit Brick (V75-3) och Björn Goop sätta in stöten. Jag tror att hästen är bra nog att vinna utvändigt ledaren i det här loppet och det är en vettig spik i omgången.

Luringen
5 GlobalSatisfaction är en klasshäst och kanske blir svårslagen i V75-5, men 1 600 meter är ­ingen fördel och 9 King City kan få ett perfekt lopp i draget. Det låter som barfotabalans, så se upp med den här sprintern som mycket väl kan slå till.

Bästa spelet
Det låter som att 6 Vikens Easy (V75-2) ska tävla barfota runt om, om banan tillåter. Robert Bergh bör sätta sin häst i ledningen och därifrån ska seger­chansen vara rätt god i ett öppet lopp. Här bör vi få ett okej odds då rundspel är att vänta.

Upplagt: 2018-03-31.

Källa: Erik Pettersson/Sportbladet/Trav365
__________________
Trust the FoxGod
Lazze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:31   #87
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Mina tankar i måndags kväll jämfört med nuvarande och tillsammanssystemet som det troligen blir lagt till slut. Alltid intressant att se hur man ändrar sig över veckan.


1
Kallblodsloppet lägger jag ingen tid på, där litar jag på Månprinsen! Om det funnits några hyggliga motbud vore det något, för den glänste väl inte direkt i comebacken senast. Men den här uppgiften ser ju bara alldeles för lämplig ut, och även om den nog blir omgångens största spik tror jag inte den blir överbetrodd.
Inga ändringar här, speciellt som en strykning tillkommit. Många hänger upp sig på den knappa segern senast i årsdebuten. Närmast optimala förutsättningar och med en så travsäker individ är segerchansen sällsynt hög, en bit över 80% faktiskt. Spik!

2
Måste dra igenom lite mer lopparkiv, men spontant sett till hästar/kuskar/tränare/lägen talar allt för att 1,3,4,6,7 är ett 99%-igt lås här! Om Oskar kört Luksom hade jag väl köpt att den blir klar favorit (för det blir den väl?) men med tränaren i vagnen rankas den ner. Får Bergh iväg sin bra kan den bli att räkna med, höll hyggligt mot bästa hästen och två smygkörda senast den var ute på V75 och har därefter två oddshöjande galopper med sig hit!
"Helgardering" med 1,3,4,6,7,9 med utgång på troliga ledare nämligen 1,6. Hård körning är inte trolig och en hygglig spetshäst borde få bestämma och hålla undan pliktskyldigast. Favoritspelade My Dream Art tror jag inte kommer iväg något vidare trots springspår och blir hängande/trillar ner i 4-5 ytter.

3
Ännu ett lopp där man kan "låsa" på relativt få streck nämligen 1,3,5. Zenit blir nog favorit skulle jag tro men jag säger att Digital Ink har störst vinstchans, då de är relativt jämngoda och DI är den av dessa med bäst chans att få komma till ledningen. Cruzado Dela Noche får nog en del spel, men har inte startat på länge och även om årsdebuten ifjol var bra kan den normalt inte slå alla de tre tungviktarna i det här loppet från bakspår.
I och med det lilla fältet och att det är en del utfyllnadshästar plockas även Cruzado med, blev inte så hårt betrodd och kommer få en hygglig resa oavsett och levererar alltid. Utgång på spetskandidaterna 1,3. Viker de in årorna till slut kan Zenit ta det, men jag tycker fel häst är favorit här.


4
Ännu ett skiktat lopp med en drös amatörtränade skräphästar. Tipset till Calissa Rich som har läget och får spets om han kommer iväg hyggligt då det saknas motstånd på startvolten. Bakom 8,11 och även 12,13,15 om man ska vara helt säker (det är ju ändå ett voltlopp med ston).
Stolopp och skrällvarning! Tror man sitter hyggligt säker med streck på 6,8,11,12,13,15 i det här på pappret ojämna loppet. Utgång på outsidern och troliga ledaren 6!

5
2,3,5 känns säkert här, då har man initiala spetshästen, den som troligtvis får ta över eller kan ta det från dödens och bästa hästen. Svårbedömda Michelangelo Ås drar säkert en del streck men tränaren är rätt iskall för tillfället och jag betalar då inte för den.
Efter några strykningar är det ruggigt spelvärde på bakspårshästarna. Ännu en gång åker alla med chans med på kupongen, nämligen 2,3,5,6,9,11,12. Om det vore medeldistans kunde jag tänka mig att spika Globalsatisfaction till 44%, men på sprint är han lite sårbar och jag nöjer mig med utgång.

6
Enda loppet med riktig skrällpotential och jag har streck för alla utom nummer 11. Sir QC blir nog rätt tung favorit och med bakspår i ett halvjämnt lopp efter att ha samlat på sig en del pengar kan allt bli tufft och jag synar!
Trodde jag behövde nästan alla först, men har vaskat bort några chanslösa. 1,2,3,6,7,9,10,12 och utgång på Aramis Amok som de verkar ha fått bra snurr på efter kastration och låter väldigt uppåt på. Kanske petar med Lukas Zaz också, påställt utrustningsmässigt och kanske behövde loppet senast. Favoriten har för dåligt läge för att jag ska köpa den, tror inte han har råd med det handikappet.

7
Några utfyllnadshästar och lång distans, det luktar att någon av de bättre som dragit lägena kommer hålla undan för de minst lika hyggliga hästarna på bakspår. 1,2,3 och lägg till 7,9,10,11 om man vill ha hängslen.
Får räcka med ett lås på 1,2,3 här, de tillhör de allra bästa hästarna i loppet och har form allihopa. Tycker det ska bli svårt för övriga att klå alla tre från dåliga lägen och spår på vägen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:39   #88
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

1: 4, 6 (9, 10)
2: 4 Djorkaeff Sisu (7, 1)
3: 3 Digital Ink (5, 1)
4: 2, 3, 6, 7, 8, 11, 12, 13 (15, 5)
5: 3, 5, 6 (2, 9)
6: 6, 10 (3, 12)
7: 1, 3, 9, 10 (2, 7)
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:41   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Det sägs felaktigt på flera ställen att Well Done La Marc aldrig har gått felfritt i volt. De två första starterna i karriären gick hon felfritt från spår 1 i volt. Hon vann det ena loppet och blev tvåa i det andra. Sedan har hon hoppat i övriga tre voltstartslopp från spår 6 på tillägg, spår 4 och spår 3. Frågan är därför om hon går iväg från förstaspåret på tillägg. Björn tar det lugnt i starten och håller hon sig bara lugn i volten så borde det gå när han undviker att ladda.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-04-01, 12:42   #90
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9128
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det sägs felaktigt på flera ställen att Well Done La Marc aldrig har gått felfritt i volt. De två första starterna i karriären gick hon felfritt från spår 1 i volt. Hon vann det ena loppet och blev tvåa i det andra. Sedan har hon hoppat i övriga tre voltstartslopp från spår 6 på tillägg, spår 4 och spår 3. Frågan är därför om hon går iväg från förstaspåret på tillägg. Björn tar det lugnt i starten och håller hon sig bara lugn i volten så borde det gå när han undviker att ladda.
Intressant!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td