Visa ett inlägg
Gammal 2018-04-24, 11:23   #2
Emanresu
 
Emanresus avatar
 
Reg.datum: jun 2013
Inlägg: 773
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Casstel Visa inlägg
Jag tänkte försöka skapa en enkel betting algorhytm/model genom att kombinera 2 eller 3 olika variabler tex oddsrörelse, public opinion, H2H, antalet gjorda mål etc.

Alltså, tanken är att skapa en model som skulle användas först och främst inom fotboll, men som också kan användas inom andra sport också.

En sådan skulle kunna se ut så här: sjunkande odds + H2H

Vad har ni andra för erfarenheter? Vilka variabler kan användas för att ge oss fördel?
Först och främst, behövs garanterat fler variabler än 2 eller 3.

Du får också tänka på att bolagen som sätter odds använder samma sak och den är förmodligen mer sofistikerad än vad vi kan skapa.

Jag har försökt själv på Basket med en modell som räknade med 10-15 olika variabler och viktning hit och dit för att försöka slå bolagen, första säsongen slutade med 105% ROI, andra säsongen med 97% ROI.

Tror inte att du kommer att kunna skapa en algoritm som går att applicera på många olika sporter utan du får fokusera på en sport, då alla sporter är olika i vad som är viktigt.

Det är ett väldigt roligt projekt dock så tänker inte avråda dig från att försöka och jag hoppas att du lyckas bra, men av egen erfarenhet så är det otroligt svårt att lyckas slå bolagen med en hemmasnickrad algoritm (åtminstone på de större sporterna).
__________________
Twitter: @EmanresuSharp
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat