Måste säga att för varje dag som går blir jag mer och mer mörkrädd, hur travet handhas i detta land. Har spelat på trav i snart 25år och har dom sista åren köpt travhästar på auktioner, så nu har jag och min fru 4 stycken från 3år till 2år, vi hade tänkt köpa en eller två till på elitauktionen i år men nu ger vi upp istället.
Vi gör det absolut inte för att tjäna pengar utan för det är en dröm att äga häst och inte minst ett stort intresse. Men när jag ser lopp som har 10.000:- i första pris blir jag mörkrädd, och när det stället ska vara en showdown med 2.5 miljoner i prispengar är det galet. Varför inte dela upp den siffran i 50.000:- lopp?
Ska inte tala om hur irriterade det är att se hur många kanal 75 är varje v75 dag, dom lönepengarna skulle kunna glädja många hästägare istället.
Känns som många gett upp av oss hästägare och det märks tydligt för är nästan vardag idag med ej fulla fält.
Man hoppas innerligt att Svensk travsport ska ta sitt förnuft tillfånga, men inser snabbt det kommer aldrig inträffa.
Hoppas innerligt att vi ska få en blomstrande travsport igen där ägare, tränare kan i alla fall få det att gå plus minus noll. Men är väl en utopi, när pengar slösas bort till rent nonsen som inte kommer travsporten till gagn.
Tack för ordet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: Knutman (+25), hatten1 (+25)
|