Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-03, 19:51   #1969
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

En hobby kostar i nästan alla fall pengar. Och hästägandet är en dyr hobby. Har alltid varit och kommer alltid vara. Det oavsett om du har den till att rida på, hoppa med, eller trava med (och i trav är det så fiffigt att det finns massa prispengar till skillnad från de övriga sporterna där). Med undantag för de som är lyckosamma nog att landa en Readly Express eller Nuncio, då kan det faktiskt bli ganska lönsamt. Och nog ska de väl då få betalt för det! Blir ju inte mycket spänning kvar i det här med hästägandet om det skulle fördelas enligt god kommunistisk sed där alla får lika mycket tillbaka. Jag har en liten del i en häst och från dag 1 har jag räknat med att varenda inbetalad krona är förlorad för evigt. Har man någon annan inställning än detta är man ju på ett eller annat sätt masochistiskt lagd.

En del gnäller på att de alltid förlorar på travet också. Samma sak där, det är jättesvårt att bli en av dem som plussar på den hobbyn. Mycket skicklighet och/eller stor tur ska till. Och som i princip alla hobbies så kostar den pengar. Jag räknar kallt med att backa en tusenlapp på varje travdag när jag besöker banan. Kostar det bara några hundra är jag nöjd och går jag plus är det en riktigt bra dag.

En del gnäller på att ATG har höga spelavdrag. Och att de lägger pengarna på fel saker. Spela inte då! Eller som i diskussionen ovan, äg ingen häst då! Det är ju ingen mänsklig rättighet varken att få spela med 5% spelavdrag eller att ha så mycket prispengar i loppen att det är en "säker investering" att köpa och äga en travhäst.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat