Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-05, 10:47   #1974
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Det va det dummaste jag hört på länge !!!! Så klart det ska vara prispengar !! Atg är ju skapat för och tillgodose hästägare och tränare . Nu är det billigt och se på trav tackvare att folk spelar . Sen kanske man kan fördela pengarna bättre , behövs inte 1 miljon tipsprogramm . Tänk om det vore gratis o se all fotboll , ingen betalar o spelarna tjänar inga pengar i Manchester United !!!
Jag tycker att du för förklara varför det ska finnas prispengar till "åsnor" - då det inte finns någon rimlighet i det.

Jag respekterar din åsikt men dessvärre inte om man inte har något som man kan backa upp åsikten med. Ofta tycker jag inte det räcker med "jag äger ju häst och måste kunna leva på det".

Sen får jag ju respektera att marknaden fungerar såhär just nu men det är ju inget som är självfungerande mer än att det finns massa speltorskar som jag sa ovan. Framför allt "olle" är väl helt i rätt linje med detta när han pratar om hur mycket som går tillbaka till de som spelar när det blir jackpotter och liknande.

Inom fotbollen finns det ju intresse för tv-bolag att köpa rättigheter då intresset finns att sälja detta vidare. Inom travet finns det inte. Vem vill köpa en sådan produkt? Därför tar ju ATG inte betalt längre för det eftersom omsättningen ökar och gör gemene man mer spelgalen ju mer lättillgänglig produkten är. De kunde lika gärna finansiera det via "slots". Det finns likväl inte en marknad för travet utan det är bara spelet som är intressant förutom de fåtal dagar om året då det är storlopp. Lite som att jämföra med att det endast skulle vara finalerna i Champions League, Europa League, FA-cupen, VM och EM samt ytterligare några andra tävlingar. Sista omgången kanske i de stora ligorna samt när det r El Classico etc.

Sen tycker jag personligen att det är helt överstyr inom fotbollen på vad en människa kan tjäna där. Men åtminstone kräver inte folk som inte kan spela fotboll att man ska få tjäna pengar bara för att man valt det "yrket" [läs hobby]. Varför ska det finnas 10 000 kronor i förstapris till hästar som är i klass med någon division fem klubb i fotboll?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat