Visa ett inlägg
Gammal 2018-05-06, 09:42   #1978
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av warn90 Visa inlägg
Nu är ju Atg travets eget bolag , vinsten kommer ifrån spelet , vilket är en utmärkt modell , om ingen spelade skulle det vara lika dyrt som fotboll o titta på . Nu bestämmer Atg hur mycket prispengar varje bana får , beroende på omsättning , sen är det väl up till varje bana att bestämma prispengar i varje lopp . Dock omsätter ju åsnorna dvs bredlopp tex 2 miljoner på en lunch 4a , så borde va värt lite prispengar !! Dessutom är Sverige en världsnation i trav , Frankrike , Sverige ,USA , vill man utveckla så måste många få chansen. I fotboll är ju Sverige åsnorna o dom stora är Tyskland ,Spanien, Brasilien mm. Ganska säker på att dom i låga divisioner i dessa länder tjänar bra. Sammma sak o tennis där finns flera hundra som åker runt världen o tjänar pengar bara dom kommer med i turneringen . Vem har hört talas om någon rankad 278 ? Om dom inte tjänat något blev det ju inga turneringar , semi direkt Nadal-Federer hur kul e det ? Golfen samma sak finns åsnor där som spelar in över miljonen per år !!
Men nu snackar du om nummer 278 i världen i tennis som tjänar bra. Det är ju en väldig skillnad mot att jag snackar om nummer 2785 i Sverige. Är man 278 i världen så kan man väl få tjäna lite pengar även som travhäst. Men jämför med att vara nummer 278 i Sverige som tennisspelare och se ungefär hur mycket de tjänar. Och de tjänar för att det finns ett intresse och en marknad. Det finns det inte inom travet.

Vad jag vet tjänar ingen av de jag känner något på att spela golf. De gör det som hobby, precis som alla åsnor inom travet borde göra.

Sen är jag väl införstådd med att det finansieras via spelet men det är ju där det hela blir en vurpa i mitt huvud. I grunden handlade det ju om att hästägare vill att det ska vara högre prispengar och då tror jag man missat rätt mycket i hur det hela fungerar. Enligt mig är det en låtsasvärld hur travet fungerar.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat