2010-08-21, 01:20
|
|
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1780 No BrakesStats: 302 - 276 - 12 ROI: 116.75% Vinstprocent: 52.25%
|
C.Harris vs N.K.Iversen @ 1.90 B365
4 u
Som ni kanske vet så är jag mycket svag för Hagamannen,(förlåt jag menade Harris,det är lika som bär varning på dom två)Iversen imponerade visserligen i Lag-Vm,men i min bok så är det ändå stor klasskillnad på de här två.Harris var dessutom en av de bästa förarna i Lag-Vm finalen,han trivs ypperligt på Vojens.Iversen gillar jag inte,han är väldigt fladdrig i sin åkning och det går hela tiden på lösa boliner.Vi ska heller inte glömma bort att den här tävlingen kommer att köras på de nya omtvistade ljuddämparna.
Där är det fördel Harris gentemot det övriga fältet,eftersom att han faktiskt har tyckt att hans motorer går fortare med dom.Iversens fladdriga stil kommer att göra honom ännu farligare än vanligt,med den nya ljudämparen.
A.Lindbäck vs G.Walasek @ 1.90 Unibet
4 u
Vojens är Antons favoritbana,det var här han så sensationellt vann GP-Challenge som 19-åring 2004.Efter det så har mycket vatten flutit under bron,och annat har flutit nerför Antons strupe. .Men det var då det,framgången kom för snabbt och blev svår att hantera för supertalangen.Numera lever han ett stilla familjeliv,och har lärt sig läxan,hans stora mål är att bli världsmästare en dag.Och om det målet ska uppnås så måste han nog klara kvalet i morgon,det känns som att han har kommit till ett vägskäl i sin karriär,make or break.Jag tror att han har goda chanser att klara "cutten" på sin favoritbana,men världsmästartiteln kommer han han dock aldrig att vara i närheten av IMO.
Tycker Unibet har fel favorit i den här H2H;en,eftersom Walasek är på väg ner i karriären samt att han inte trivs på hala banor,Anton har ju också fördelen av att ha kört två supertuffa tävlingar på den här banan för bara några veckor sedan.
Det här är de två spel som jag tycker känns bäst just nu,får fundera lite mer under morgondagen och se om jag hittar något mer intressant.Tycker fortfarande att 9 ggr är ett fantastisk bra odds på Harris,därför lägger jag till en unit på honom som vinnare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|
|
|