Visa ett inlägg
Gammal 2018-07-21, 13:20   #58
Stekel

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

1
Araw Hoss fick två tredjedelar av sin prissumma i andraplatsen i derbyt och har inte rosat marknaden sedan dess. Innerspår, Goop och Nurmos är starka plus men den känns överstreckad idag. Utgång istället på favoriten. Om "push comes to shove" i starten tror jag faktiskt Björn ger sig den här gången, och grundtipset är väl i alla lägen att Bålsta kommer till ledningen. Bakom där rätt öppet och spelvärt. 2,3,4,8,9 kommer alla med på min kupong. Resten bör vara utfyllnad.

2
Lurigt! Great King Wine och Rushmore Face sprudlar ju inte av form så det är ju inga kusar att luta sig emot. Favoriten Galante Olandese har ändå dokumenterad form och jag tycker mycket talar för den. På start finns väldigt få hästar och i kraft av sitt favoritskap kommer han få överta ledningen förutsatt att han kommer iväg och försöker göra det per omgående. Propositionsmässigt står den väldigt bra inne, kusken är hygglig och de flesta vettiga motståndare har just dunkel form och knepiga lägen därtill. Nära utgång, men det blir nog matematiskt med 8,11,12,13,14.

3
JU sätter 4 getingar på Harvey, det blir första jänkarvagn, helstängt och barfota. Favoriten och första motbudet i spetskörningen hoppar mer än gärna direkt när bilen släpper fältet. Spikar! Annars är 4,7,8,10 rätt bortglömda.

4
Favoriten Under The Counter blir förstahäst även för mig. Men jag kan inte släppa spelvärdet på Dealwithakiss och Una Blessed och tar med dem också. Tänkte först gardera ganska stort men jag inser att de borde få svårt att jaga ikapp sitt tillägg över bara två varv. Om jag skulle strecka någon vore det Dizzy Broad. Visst har de andra bättre chans, men att exempelvis Unique Juni har 22ggr större chans att segra köper jag inte på långa vägar!

5
Roheryn tänkte jag först spika utan större funderingar. Jag tror väl att senaste halvbleka insatsen kan skyllas på banan delvis. Före det var den ju brutalt bra i två raka vinster. Men inte mycket talar för att de kommer släppa honom till ledning, Björn har en startsnabb och bra häst innanför och kommer nog försvara sig. Därtill finns det ett par startsnabba till innanför så spetskörningen kan bli riktigt utdragen med dryga spår för favoriten. 1,3,5,6 med utgång på 6!

6
Trots att han är ny i klassen är väl Urban Kronos en motiverad favorit. Hygglig chans att hålla upp spets, bästa kusken och dokumenterad toppform. Därtill har många bra dragit höga spår. Både Nobel Amok och Trinity Lux vill nog dock ha något att säga till om i inledningen, så det är lite ovisst om det blir enkel spets för favoriten eller en utdragen historia. 1,3,4,10,11

7
Det suger ju i tarmen att "heltäcka" det här med fyra streck, men samtidigt är det att elda upp streck där de förmodligen inte behövs. Jag tror det är så enkelt att 2,8 har:

1. Bästa kuskarna
2. Bästa tränarna
3. Bästa hästarna

Utöver detta är de väldigt travsäkra. Över 2,5 varv borde allt detta sammantaget och nästan oavsett hur det blir kört vara så utslagsgivande att ytterligare streck är bortkastade.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat