Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-21, 09:01   #46
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Ludde kör inte Moruga så den analysen kanske du får omvärdera....
Absolut. Men då jag tror SOS på Karl Sjöhammar så var det bara bra att Ludde inte kör. Men påställt på bägge unterstiners så visst finns det orosmoln. Men svårt att hitta spikar och någonstans måste man ta ställning.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 09:03   #47
 
Reg.datum: mar 2013
Inlägg: 559
Sharp$: 676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockepo Visa inlägg
Vem kan man spika i Avd4 idag. Måste bli där...
Någon på start. Mest troligt Oscar.
sjukstuga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 10:07   #48
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2018-07-21, 11:05
Axevalla
Lördag 2018-07-21
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Bålsta Palema (1, 3)
2: 3, 7, 12 (14, 11)
3: 1 Silent Hill (5, 2)
4: 3, 10, 12 (11, 14)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 12 (7, 11)
6: 1, 3, 4, 6, 8, 9, 11, 12 (10, 5)
7: 10 Day or Night In (3, 2)

1x3x1x3x8x8x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: 11 % på Day Or Night In får vi aldrig mer
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 10:35   #49
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Dåligt påläst men ägnade ett par timmar i förmiddags till att läsa betaltjänsternas analyser.

Ser verkligen ut som att det precis som i fjor kan bli miljonutdelning. Genomgående svaga favoriter och finns hästar i nästan alla loppen till under 10 procent som egentligen inte är några större överraskningar om dom vinner.

8-10 hästar i varje lopp nästan som finns med på de olika betaltjänsternas topp 4 rank. Alla högst

tänkbara vinnare om man läser motiveringarna.

Bålsta Palema den mest troliga vinnaren men finns en ansedd betaltjänst som spikar emot.

Dom som lyckas lösa dagens V75 gåta har således mycket goda förutsättningar att bli rikligt belönade. Är nog inte fel att chansa bort flera på förhand svaga favoriter en sådan här omgång då vinstchanserna för dom enligt betaltjänsterna i flera fall bara ligger på mellan 10-20 procent.

Ska själv tillbringa eftermiddagen på badstranden.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 10:38   #50
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Tuggat med ägaren till Arraw, han tror att hästen kan få struligt från spåret, men jag tror att han kan ta ledningen om de laddar som de ska testa.
Alla gör det lätt för sig och spikar Bålsta som bara kan vinna från ledningen
Bättre att göra utgång i det loppet i så fall och ha med nån/några roliga.
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 10:52   #51
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jAnman Visa inlägg
Tuggat med ägaren till Arraw, han tror att hästen kan få struligt från spåret, men jag tror att han kan ta ledningen om de laddar som de ska testa.
Alla gör det lätt för sig och spikar Bålsta som bara kan vinna från ledningen
Bättre att göra utgång i det loppet i så fall och ha med nån/några roliga.
Det kan bli galopp om man laddar med Arraw som det känns. Tyvärr så har Bålsta blivit favorit de senaste dagarna, men det vore dumt att byta spik bara för det. Jag tror det är dags idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 11:20   #52
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jockepo Visa inlägg
Vem kan man spika i Avd4 idag. Måste bli där...
3 eller 12! Kommer vara rätt hårt i mål dom emellan. 12 bättre men ska ta 20 å 3. Under pistolhot säger jag 12!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 11:20   #53
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57030
Standard

Medianutdelningen på V75 sedan 2015 på Axevalla ligger på 333 tkr. Rikssnittet på 41 tkr.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 11:50   #54
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 438
Sharp$: 1249
Standard

Ringa till ATG kundservice är helt meningslöst, aldrig dom har ngt fel.
Är på plats på Axvalla och på stallbacken pratar många om Dealwithakiss och Bålsta Palema som jag alltid spelar och tänkte spika idag. Den kommer från två tveksamma insatser och Jensen är nog mer tillfreds med Victory Kårsgård än vad han medgett i pressen. Men som sagt mycket skvaller som alltid på stallbacken så man får ta det för vad det är, men många av dom gammla "gubbarna" är ofta rätt ute.
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 11:58   #55
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

TÄNK EFTER INNAN NI SPIKAR BÅLSTA PALEMA!!

Veckans masspsykos där packet bara verkar ha bestämt sig kan delas upp i två lika stora delar!

1.
ALLA verkar ha bestämt sig för att avdelning 1 står mellan 1 Araw Hoss och 6 Bålsta Palema och att Araw Hoss kommer bli över från start och Bålsta Palema enbart kommer blåsa till spets och sedan är loppet över!

Jag spikade Bålsta Palema och förlorade sjuan på den spiken när värdet fanns den 2/6 på Mantorp! Blev lite hånad för min uträkning att hästen var i form och att startsnabbheten skulle räcka för spets vilket var HELT RÄTT om hästen hade haft kusk! Micke J Andersson vinner INTE V75 på beställning vill jag påminna er om! Han hade dels lite otur när jag spikade men dom där extra besluten på hundradelen som behövs på V75 men är lite mindre viktiga på Åmål och Årjäng saknas! Han bommade spets med en nagel då och blev moralisk vinnare från dödens som trea.

I och med det vill jag bara säga att jag är inte ens säker på att Bålsta Palema spetsar!! Hästen har bra spår JA! Hästen är startsnabb JA! Kusken är erkänt hyffsat startsnabb JA! PÅ ORTEN!! På V75 är marginalerna mindre och alla han kör mot bättre än lallarna på orten. Micke J är en lallare i V75-sammanhang. En kusk jag ALDRIG skulle spika!

Araw Hoss är dessutom en bättre häst och den kommer ut! Tror den kan vinna från dödens faktiskt. BJÖRN GOOP vs JORMA KONTIO är århundradets kuskplus och Björn mkt bättre på att ta beslut men även att volta! Ok att Björn kanske inte tar spets men han kan vända bort dom och se till att Bålsta får problem! Jag är heller inte främmande för att det kan bli någon helt annan om "låset" kommer på vingel och VÄRDET LIGGER I ATT GARDERA.

2.
Veckans "alla har bara bestämt sig" nr.2 är att 1 Urban Kronos ska fällas och förlora! Det är önsketänkande! "Hästen har gått upp fort i klass", "Hästen är startsnabb men kommer få press", "Hästen är inte så startsnabb som folk tror och blir fast" m.m, m.m.....

Är folk helt jävla dyngraka! Hästen har dokumenterad TOPPFORM! Hästen är kapacitetsmässigt bäst i loppet! Hästen ÄR startsnabb och tar spets och det vet konkurrenterna om och att det är en perfekt rygg!! INGEN kommer pressa sönder den! Hästen har bästa läget! Hästen körs av ÖRJAN KIHLSTRÖM! OM spets missas kommer INTE Örjan sitta fast! Högst troligt köra sig till spets i andravåg! HÄSTEN ÄR STENKLAR och 35% är VÄRDE!! Borde vara upp emot 50%!!

Med detta sagt får ni såga mig, ni får tippa hur ni vill men snälla.... Gör er läxa ordentligt innan och ställ er inte och glo rätt upp i luften bara för att en massa andra gör likadant!!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Frasse77 (+10), Basse (+10)

Senast redigerad av doob den 2018-07-21 klockan 12:11.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 12:03   #56
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sjukstuga Visa inlägg
Någon på start. Mest troligt Oscar.
Varför inte Wilhelm Paal och 7 Una Blessed? Blåser till spets från springspåret och sen är det spel mot ett mål....

1% och lite drygt 30 ggr pengarna i nuläget.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 12:13   #57
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Varför inte Wilhelm Paal och 7 Una Blessed? Blåser till spets från springspåret och sen är det spel mot ett mål....

1% och lite drygt 30 ggr pengarna i nuläget.
För att Wilhelm Paal just är Wilhelm Paal! Den lallaren ska aldrig stå i mer än max 10% bara för att det är han!
__________________
Twitter: @sharpsdoob
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 12:20   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

1
Araw Hoss fick två tredjedelar av sin prissumma i andraplatsen i derbyt och har inte rosat marknaden sedan dess. Innerspår, Goop och Nurmos är starka plus men den känns överstreckad idag. Utgång istället på favoriten. Om "push comes to shove" i starten tror jag faktiskt Björn ger sig den här gången, och grundtipset är väl i alla lägen att Bålsta kommer till ledningen. Bakom där rätt öppet och spelvärt. 2,3,4,8,9 kommer alla med på min kupong. Resten bör vara utfyllnad.

2
Lurigt! Great King Wine och Rushmore Face sprudlar ju inte av form så det är ju inga kusar att luta sig emot. Favoriten Galante Olandese har ändå dokumenterad form och jag tycker mycket talar för den. På start finns väldigt få hästar och i kraft av sitt favoritskap kommer han få överta ledningen förutsatt att han kommer iväg och försöker göra det per omgående. Propositionsmässigt står den väldigt bra inne, kusken är hygglig och de flesta vettiga motståndare har just dunkel form och knepiga lägen därtill. Nära utgång, men det blir nog matematiskt med 8,11,12,13,14.

3
JU sätter 4 getingar på Harvey, det blir första jänkarvagn, helstängt och barfota. Favoriten och första motbudet i spetskörningen hoppar mer än gärna direkt när bilen släpper fältet. Spikar! Annars är 4,7,8,10 rätt bortglömda.

4
Favoriten Under The Counter blir förstahäst även för mig. Men jag kan inte släppa spelvärdet på Dealwithakiss och Una Blessed och tar med dem också. Tänkte först gardera ganska stort men jag inser att de borde få svårt att jaga ikapp sitt tillägg över bara två varv. Om jag skulle strecka någon vore det Dizzy Broad. Visst har de andra bättre chans, men att exempelvis Unique Juni har 22ggr större chans att segra köper jag inte på långa vägar!

5
Roheryn tänkte jag först spika utan större funderingar. Jag tror väl att senaste halvbleka insatsen kan skyllas på banan delvis. Före det var den ju brutalt bra i två raka vinster. Men inte mycket talar för att de kommer släppa honom till ledning, Björn har en startsnabb och bra häst innanför och kommer nog försvara sig. Därtill finns det ett par startsnabba till innanför så spetskörningen kan bli riktigt utdragen med dryga spår för favoriten. 1,3,5,6 med utgång på 6!

6
Trots att han är ny i klassen är väl Urban Kronos en motiverad favorit. Hygglig chans att hålla upp spets, bästa kusken och dokumenterad toppform. Därtill har många bra dragit höga spår. Både Nobel Amok och Trinity Lux vill nog dock ha något att säga till om i inledningen, så det är lite ovisst om det blir enkel spets för favoriten eller en utdragen historia. 1,3,4,10,11

7
Det suger ju i tarmen att "heltäcka" det här med fyra streck, men samtidigt är det att elda upp streck där de förmodligen inte behövs. Jag tror det är så enkelt att 2,8 har:

1. Bästa kuskarna
2. Bästa tränarna
3. Bästa hästarna

Utöver detta är de väldigt travsäkra. Över 2,5 varv borde allt detta sammantaget och nästan oavsett hur det blir kört vara så utslagsgivande att ytterligare streck är bortkastade.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 12:20   #59
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Ska iväg idag också, så det blir tidig inlämning. Gick ju bra igår, men idag är det svårare och det krävs en del flyt. Speciellt då två av mina spikar startar från svåra lägen. Spikar blir Bålsta Palema (Finns ingen anledning att byta ut den, snarare tvärtom S&S), Great King Wine (Sjuk senast, men en gång är ingen gång. Bra chans om den är i normal författning igen.) och Handsome Brad (Bästa hästen, men det får inte jävklas för mycket från läget.). Jag tror på hög utdelning idag och då får man köra med sina drag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-21, 12:22   #60
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg

2.
Veckans "alla har bara bestämt sig" nr.2 är att 1 Urban Kronos ska fällas och förlora! Det är önsketänkande! "Hästen har gått upp fort i klass", "Hästen är startsnabb men kommer få press", "Hästen är inte så startsnabb som folk tror och blir fast" m.m, m.m.....

Är folk helt jävla dyngraka! Hästen har dokumenterad TOPPFORM! Hästen är kapacitetsmässigt bäst i loppet! Hästen ÄR startsnabb och tar spets och det vet konkurrenterna om och att det är en perfekt rygg!! INGEN kommer pressa sönder den! Hästen har bästa läget! Hästen körs av ÖRJAN KIHLSTRÖM! OM spets missas kommer INTE Örjan sitta fast! Högst troligt köra sig till spets i andravåg! HÄSTEN ÄR STENKLAR och 35% är VÄRDE!! Borde vara upp emot 50%!!
Hoppas för din skull att den inte "ser lite knölig ut" då, och att den återigen skrynklar ihop sig fullständigt sista 150....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td