Visa ett inlägg
Gammal 2018-08-20, 14:17   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-08-23 19:05 Sarpsborg 08 FF - Maccabi Tel Aviv (Europa League)


2018-08-23 19:05Europa LeagueSarpsborg 08 FF vs Maccabi Tel Aviv +0 FT 8 2.410

Sarpsborg +0 - Maccabi Tel Aviv @ 2.41 (Pinnacle), insats 8 units (ca 4%)

Norska Sarpsborg gick in i kvalomgång ett där de enkelt vann dubbelmötet mot isländska IBV med 6-0. Därefter slogs överraskande nog St Gallen ut efter 2-2 men där Sarpsborg avancerade vidare med bortamål. Att de sen efter det skickade hem kroatiska Rijeka med totalt 2-1 (vann 1-0 borta) är starka kort och därför tror jag de fortsätter rida på den här vågen nu och minst klarar ett oavgjort resultat hemma - ofta nog åtminstone!

Israeliska Maccabi spelade gruppspel i Europa League sås sent som förra säsongen och mycket talar för att de åter gör det efter att ha slagit ut Sarpsborg över det här dubbelmötet i Play Off. Men bortamatchen här tycker jag är helt felvärderad. Även om de ska vara favoriter så är den raka tvåan till runt 2.20 alldeles för lågt. På +0 står Maccabi i så låga som runt 1.60 medan vi får fantastiska 2.41 på Sarpsborg.

Maccabis väg hit från kvalomgång ett är i alla fall 1-1 borta mot starka Ferencvaros medan de vann hemma med 1-0. Sedan stötte de på Radnicki Nis från Serbien där de först vann med 2-0 hemma medan det blev 2-2 på bortaplan där de så klart kunde kontrollera det mesta efter en ledning med 2-0. I tredje kvalomgången slogs Pyunik från Armenien ut efter 0-0 borta för att sedan vinna hemmamötet med 2-1. Jag tycker att även om motståndet varit tuffare så är det faktiskt på hemmaplan israelerna avgör. Visst, det är historia nu men Sarpsborg är klart starkare på hemmaplan i inhemska ligan där de nu efter tio matcher har 6-2-2 (20-10).

Av de matcher som inte slutar oavgjort här måste norrmännen vinna minst 42% och det tycker jag nog känns bra nog. Jag menar att det snarare ska ligga upp mot 46-47 procent. Bra värde i så fall och därav en lite högre insats. Den öppnade på 2.45 och jag tror den sjunker ner till 2.30+ något.

BOL!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat