Ämne: EV+ på Trav?
Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-24, 21:58   #1
tino
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

EV+ på Trav?


Jag har/håller på att utveckla en webbaserad portal som automatiskt hämtar startlistor med respektive odds på Vinnare och Plats från ATG.se. Dessa odds är pool-baserade och ändras således hela tiden innan spelstopp.

Dessa odds jämför jag sedan automatiskt mot fasta oddsmarknader inom svenskt trav (dvs. samma lopp som ATG tillhandahåller) som erbjuds av diverse aktörer för att leta överodds.

Oddsen (med justering för marginalen som ATG tar) som ATG erbjuder använder jag för att bedöma sannolikhet för utfall, då jag tror att spelarna på ATG har bättre koll än dom övriga spelbolagen som erbjuder fasta odds då det finns ofantligt många faktorer som påverkar oddssättningen och det är speciellt strax innan spelstopp.

Tror ni att jag är fel ute i mitt antagande här i och med att bara för att en spelare nödvändigtvis inte lägger en insats på en häst han/hon tror vinner, så behöver det nödvändigtvis inte betyda att man tror hästen skall vinna – utan spelaren letar helt enkelt det bästa oddset, eller löser detta sig naturligt i och med att när favoriten inte blir lika spelad så går oddset på denna upp och således är det objektet värt att spela igen?

Sammanfattning: Är marknaderna som ATG tillhandahåller för Vinnare- respektive Platsspel en bra källa för att bedöma sannolikheten för utfallet, eller är övriga spelbolag bättre på detta? (Läs: Använd oddssättningen från övriga spelbolag som utgångspunkt för att identifiera överodds)

Ser fram emot synpunkter!

Tack på förhand!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat