Ämne: BaraTrav.se
Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-03, 13:00   #17
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Hemsnickrat är bra då får man det man vill ha.

Det teoretiska radvärdet behöver inte kopplas till allarättspotten!

Om du istället tänker svårighetsgrad, jag vill spela alla eller utvalda rader upp till en viss svårighetsgrad.
Då måste det bli samma rader oavsett om det är jackpott eller inte!

Sen om du vill ange svårighetsgraden som en vinstsumma eller som en procentsats det spelar ingen roll.

Själv gillar jag att ange svårighetsgraden som ett odds t.ex max 500.000 i multiplicerat odds för en rad.

Jag tar det lite "kort".

Jag antar att du med svårighetsgrad menar radens bedömda sannolikhet?

Men det är bara hälften av ekvationen.

Om du ska få reda på vilket ungefärligt "odds" du får av potten så måste du jämföra din 50-öres-insats med den potentiella utdelningen. Och när det är Jackpott låter det sig inte göras om du inte gör en uppskattning av allarättspottens storlek.

För icke-Jackpott-omgångar stämmer det dock bra att det bara är för rader med extremt högt svårighetsgrad som omsättningen spelar någon roll alls. Så länge det är relativt rimliga rader vi talar om så spelar det noll roll om det är 25 eller 50 mille i omsättning.

När det är Jackpott spelar extrapengarnas andel av omsättningen väldigt stor roll. Det är ganska stor skillnad på 25 mille extra på en omsättning av 25 mille jämfört med en omsättning på 50 mille.

Och nej. Jag vill inte spela alla rader upp till en viss svårighetsgrad. Svårighetsgraden i sig är bara intressant för mig om jag jämför med oddset.

Jag vill spela alla rader med en viss kvot mellan "oddset från poolen" och "min bedömda sannolikhet".