Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-02, 23:06   #16
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3331
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag vet inte hur jag ska svara på något jag inte menar.

Det står exakt vad jag menar i ovanstående inlägg.

Inget av programmen gör någon bedömning av hur stor andel extrapengarna kommer att utgöra av den slutgiltiga potten.

Utan extrapengar visar är det bara spelformsprocentens svängningar som förändrar det teoretiska radvärdet.

MED extrapengar väger dessa enormt tungt ända till det mesta av omsättningen är inlämnad och programmen överskattar det teoretiska radvärdet. Edit: Fixade så det blev läsbart.


Och nej, ditt hemsnickrade program räknar mer än en smula märkligt om det ger samma radmängd för samma radvärdesintervall med eller utan Jackpott och utan att försöka göra en uppskattning av den slutliga storleken på Allarättspotten.

Hemsnickrat är bra då får man det man vill ha.

Det teoretiska radvärdet behöver inte kopplas till allarättspotten!

Om du istället tänker svårighetsgrad, jag vill spela alla eller utvalda rader upp till en viss svårighetsgrad.
Då måste det bli samma rader oavsett om det är jackpott eller inte!

Sen om du vill ange svårighetsgraden som en vinstsumma eller som en procentsats det spelar ingen roll.

Själv gillar jag att ange svårighetsgraden som ett odds t.ex max 500.000 i multiplicerat odds för en rad.

Senast redigerad av GGS den 2018-09-02 klockan 23:40.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 12:00   #17
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Hemsnickrat är bra då får man det man vill ha.

Det teoretiska radvärdet behöver inte kopplas till allarättspotten!

Om du istället tänker svårighetsgrad, jag vill spela alla eller utvalda rader upp till en viss svårighetsgrad.
Då måste det bli samma rader oavsett om det är jackpott eller inte!

Sen om du vill ange svårighetsgraden som en vinstsumma eller som en procentsats det spelar ingen roll.

Själv gillar jag att ange svårighetsgraden som ett odds t.ex max 500.000 i multiplicerat odds för en rad.

Jag tar det lite "kort".


Jag antar att du med svårighetsgrad menar radens bedömda sannolikhet?

Men det är bara hälften av ekvationen.

Om du ska få reda på vilket ungefärligt "odds" du får av potten så måste du jämföra din 50-öres-insats med den potentiella utdelningen. Och när det är Jackpott låter det sig inte göras om du inte gör en uppskattning av allarättspottens storlek.

För icke-Jackpott-omgångar stämmer det dock bra att det bara är för rader med extremt högt svårighetsgrad som omsättningen spelar någon roll alls. Så länge det är relativt rimliga rader vi talar om så spelar det noll roll om det är 25 eller 50 mille i omsättning.

När det är Jackpott spelar extrapengarnas andel av omsättningen väldigt stor roll. Det är ganska stor skillnad på 25 mille extra på en omsättning av 25 mille jämfört med en omsättning på 50 mille.

Och nej. Jag vill inte spela alla rader upp till en viss svårighetsgrad. Svårighetsgraden i sig är bara intressant för mig om jag jämför med oddset.

Jag vill spela alla rader med en viss kvot mellan "oddset från poolen" och "min bedömda sannolikhet".
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-03, 12:50   #18
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och nej. Jag vill inte spela alla rader upp till en viss svårighetsgrad. Svårighetsgraden i sig är bara intressant för mig om jag jämför med oddset.

Jag vill spela alla rader med en viss kvot mellan "oddset från poolen" och "min bedömda sannolikhet".
Det är lite där problemen kommer oavsett vilket
reduceringsprogram man använder.

"Jag vill" eller "jag vill inte" är högst personligt och
det är egentligen bara att lyda för dom som utvecklar
och administrerar dylika program.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 13:12   #19
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Inte bara trög


Jag ser dåligt också, hittar ingen mailadress på BTs hemsida.

Är det någon som har en bra adress för vanligt gnäll?

Det förvalda värdet på insats%favoriten är fortfarande 0
och det går inte att sätta maxutdelning.
Ja och det går inte att sätta 0-2 bokstav.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 15:03   #20
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 866
Sharp$: 3618
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag ser dåligt också, hittar ingen mailadress på BTs hemsida.

Är det någon som har en bra adress för vanligt gnäll?

Det förvalda värdet på insats%favoriten är fortfarande 0
och det går inte att sätta maxutdelning.
Ja och det går inte att sätta 0-2 bokstav.

Mvh Uffe
[email protected]
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 16:14   #21
 
Reg.datum: jul 2018
Inlägg: 10
Sharp$: 274
Standard

Vi planerar att implementera en lösning för att bättre kunna utnyttja utdelningsvillkor vid Jackpotomgångar. Planen i nuläget är att man manuellt skall kunna ange den förväntade omsättningen, varvid den används tills dess att den verkliga omsättningen överstiger den förväntade.
När det gäller 0-2 för bokstav går det bra att använda sådana villkor. Nollan visas aldrig, vilket är ett designval vi gjort. (Om vi förstod detta rätt)
Maxvärde för utdelning har vi hittills valt bort då vi inte har sett något behov för den funktionen. Finns det önskemål om en sådan och man dessutom kan ge en hyfsad motivering till att införa den så lägger vi in den i planen.
Vi lyssnar alltid på våra kunders önskemål och gör vad vi kan för att uppfylla dem, såvida vi tycker att det finns en nytta med förändringen.
I version 1.2 som vi nu arbetar med kommer vi bland annat att införa ett nytt huvudvillkor i form av intervall för spelarkårens ranking och/eller spelarkårens insatsprocent, där man kan ange min och max antal för rankingintervall och procentintervall. Vi kommer också att införa en nyhetsfunktion så att vi med säkerhet kan nå ut till alla användare med viktigt information.

Genom att skicka mail till [email protected] har man goda möjligheter att få se sin egen favoritfunktion implementeras i BaraTrav framöver.

mvh Henrik på BaraTrav
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)
baratrav är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 18:47   #22
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av baratrav Visa inlägg
Vi planerar att implementera en lösning för att bättre kunna utnyttja utdelningsvillkor vid Jackpotomgångar. Planen i nuläget är att man manuellt skall kunna ange den förväntade omsättningen, varvid den används tills dess att den verkliga omsättningen överstiger den förväntade.
När det gäller 0-2 för bokstav går det bra att använda sådana villkor. Nollan visas aldrig, vilket är ett designval vi gjort. (Om vi förstod detta rätt)
Maxvärde för utdelning har vi hittills valt bort då vi inte har sett något behov för den funktionen. Finns det önskemål om en sådan och man dessutom kan ge en hyfsad motivering till att införa den så lägger vi in den i planen.
Vi lyssnar alltid på våra kunders önskemål och gör vad vi kan för att uppfylla dem, såvida vi tycker att det finns en nytta med förändringen.
I version 1.2 som vi nu arbetar med kommer vi bland annat att införa ett nytt huvudvillkor i form av intervall för spelarkårens ranking och/eller spelarkårens insatsprocent, där man kan ange min och max antal för rankingintervall och procentintervall. Vi kommer också att införa en nyhetsfunktion så att vi med säkerhet kan nå ut till alla användare med viktigt information.

Genom att skicka mail till [email protected] har man goda möjligheter att få se sin egen favoritfunktion implementeras i BaraTrav framöver.

mvh Henrik på BaraTrav
Ännu hellre att man får ange den förväntade storleken på allarättspotten.
Då slipper man räkna baklänges för att få fram omsättningen. Jag skäller ofta på ATG, men en sak de är riktigt bra på är att bedöma omsättningen.

Jag använder maxvärde för utdelning titt som tätt. Det går absolut att se ett behov för den funktionen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 21:49   #23
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2999
Standard

Personligen så har jag svårt att förstå när man vill använda sig av maxutdelning.

Hela grunden med att reducera (åtminstone för mig ) är ju att utifrån sina ekonomiska ramar spela de rader som är mest sannolika utifrån insatsprocent och givetvis sina egna idéer(ram, rank och chansvärdering mm).
Då brukar ju väldigt många av de mest osannolika och högutdelningsraderna försvinna per automatik vid poängsättning, utgångskrav, abc-villkor eller vad man nu använder. Det gör ju oftast att de rader som är kvar som faktiskt ligger i högintervallet oftast består av hästar som man rankat upp rejält, som man personligen tror mkt mer på än kollektivet.
Att filtrera bort dessa som oftast inte är merparten och knappast sänker systemkostnaden så mkt, det tycker jag är märkligt.

Att bränna en V75 på att du satt ett minutdelning och missa typ 10000 är väl inget man ligger sömnlös för. Men att t.ex bränna en sexsiffrig eller t om sjusiffrig utdelning på endast ett maxutdelningskrav på en rad som förmodligen innehåller några av sina stora drag, det skulle jag i alla fall inte må bra av. Hur låg sannolikheten än är för det skulle jag aldrig ta den risken.

Den enda gången jag skulle kunna tänka mig att maxutdelning är användbart är väl om man spelar helt efter statistik och någon form av slump. Den enda skicklighetsbedömingen man i så fall gör är att ta ut en ram. Och kanske också att uppskatta var utdelningen kommer att hamna. När man inte använder några andra villkor där man faktiskt själv graderar hästarnas chanser.

Men jag kanske har missat nåt annat läge där man faktiskt får en väsentlig systemkostnadsminskning av att sätta ett maxkrav, som då motiverar att ta risken?
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 22:42   #24
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Om man har en utdelningsflik i ett reduceringsprogram tex
BaraTrav.se så här man med både ett min och ett maxalternativ.

Sen är det upp till resp. kund att använda funktionen
efter bästa förmåga.

Det är lite som kupevärme i en bil.
Funktionen finns men ingen är tvingad att
använda den.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-04, 22:52   #25
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

BaraTrav.se har definitivt blivit "förda bakom ljuset" av blinda betatestare.
Riktigt sorgligt och det är en väldigt lång väg att gå innan
man har en acceptabel produkt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 05:32   #26
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Personligen så har jag svårt att förstå när man vill använda sig av maxutdelning.

Hela grunden med att reducera (åtminstone för mig ) är ju att utifrån sina ekonomiska ramar spela de rader som är mest sannolika utifrån insatsprocent och givetvis sina egna idéer(ram, rank och chansvärdering mm).
Då brukar ju väldigt många av de mest osannolika och högutdelningsraderna försvinna per automatik vid poängsättning, utgångskrav, abc-villkor eller vad man nu använder. Det gör ju oftast att de rader som är kvar som faktiskt ligger i högintervallet oftast består av hästar som man rankat upp rejält, som man personligen tror mkt mer på än kollektivet.
Att filtrera bort dessa som oftast inte är merparten och knappast sänker systemkostnaden så mkt, det tycker jag är märkligt.

Att bränna en V75 på att du satt ett minutdelning och missa typ 10000 är väl inget man ligger sömnlös för. Men att t.ex bränna en sexsiffrig eller t om sjusiffrig utdelning på endast ett maxutdelningskrav på en rad som förmodligen innehåller några av sina stora drag, det skulle jag i alla fall inte må bra av. Hur låg sannolikheten än är för det skulle jag aldrig ta den risken.

Den enda gången jag skulle kunna tänka mig att maxutdelning är användbart är väl om man spelar helt efter statistik och någon form av slump. Den enda skicklighetsbedömingen man i så fall gör är att ta ut en ram. Och kanske också att uppskatta var utdelningen kommer att hamna. När man inte använder några andra villkor där man faktiskt själv graderar hästarnas chanser.

Men jag kanske har missat nåt annat läge där man faktiskt får en väsentlig systemkostnadsminskning av att sätta ett maxkrav, som då motiverar att ta risken?
Allt har inte med systemkostnadsminskning att göra. Ibland systemkostnadsökar jag.

Uppdelning av "huvud"-systemet i olika utdelningsintervall som man sedan hanterar på lite olika sätt är en variant som kräver möjlighet att sätta både min och max.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 09:45   #27
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2999
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
BaraTrav.se har definitivt blivit "förda bakom ljuset" av blinda betatestare.
Riktigt sorgligt och det är en väldigt lång väg att gå innan
man har en acceptabel produkt.

Mvh Uffe
Nu har du lyckats kalla mig och andra testare för rövslickare, lurade, blinda mm, har du något mer du vill kalla oss när du ändå håller på?
Hade tidigare tänkt be dig om ursäkt för mitt ganska hårda inlägg mot dig efter att du kallat oss testare för rövslickare, men det känns inte aktuellt längre.

Nej, det är inte Sovjetunionen och alla har givetvis rätt till en åsikt. Men när man som du spyr ut dig galla över något utan att egentligen komma med något konstruktivt, känns det mer som provocerande och i nivå med allmänna nättrolls argumentation.

Att komma med konstruktiva förbättringsförslag och tycka att det saknas en och annan funktion är ju bara bra, men att totalsåga något för att programmet default har en stigande poängskala som börjar med 0(som är superlätt att ändra, har jag gjort) och att du inte kan sätta begränsningar på vad du vill/kan vinna på ditt system är enligt min åsikt rent idiotiskt.

BaraTrav är en ny produkt och knappast perfekt ännu, men det finns det inte heller någon annan produkt på marknaden som är. För mig (och borde vara för många andra enligt mig), så är det en mkt välkommen produkt då den är unik på marknaden i form av PC-version som innehåller de viktigaste funktionerna för reducering(som säkerligen räcker för en stor majoritet av spelarna) och har ett tilltalande och lättanvänt användargränssnitt.

Sen innehåller BT precis som andra produkter på marknaden unika funktioner, och där har säkert olika användare olika åsikter vilka som man anser bra eller mindre nödvändiga.

Det jag dock kan garantera är att man på BaraTrav är mkt lyhörda för förbättringsförslag och ny funktionalitet, speciellt om det motiveras på ett konstruktivt sätt. En känsla man knappast har för t ex Joker sen det ingått i TR-Media-kartellen.
Sen jag började använda BT för flera månader sedan så sker det konternueligt förbättringar, bara på dessa månader har produkten gått från lovande till riktig bra enligt mig. Och blir förhoppningsvis och högst troligt ännu bättre framöver.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10), gertove65 (+10), boozty (+10), Grant (+11), addictedtoraw (+10), jomtien (+10)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 17:50   #28
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Ja det är onekligen svårt att hänga med i Grants argumentation eller förstå hans syfte. För övrigt kan jag bara instämma i allt du skriver.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
svepet (+10)
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 18:42   #29
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2389
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Nu har du lyckats kalla mig och andra testare för rövslickare, lurade, blinda mm, har du något mer du vill kalla oss när du ändå håller på?
Hade tidigare tänkt be dig om ursäkt för mitt ganska hårda inlägg mot dig efter att du kallat oss testare för rövslickare, men det känns inte aktuellt längre.

Nej, det är inte Sovjetunionen och alla har givetvis rätt till en åsikt. Men när man som du spyr ut dig galla över något utan att egentligen komma med något konstruktivt, känns det mer som provocerande och i nivå med allmänna nättrolls argumentation.

Att komma med konstruktiva förbättringsförslag och tycka att det saknas en och annan funktion är ju bara bra, men att totalsåga något för att programmet default har en stigande poängskala som börjar med 0(som är superlätt att ändra, har jag gjort) och att du inte kan sätta begränsningar på vad du vill/kan vinna på ditt system är enligt min åsikt rent idiotiskt.

BaraTrav är en ny produkt och knappast perfekt ännu, men det finns det inte heller någon annan produkt på marknaden som är. För mig (och borde vara för många andra enligt mig), så är det en mkt välkommen produkt då den är unik på marknaden i form av PC-version som innehåller de viktigaste funktionerna för reducering(som säkerligen räcker för en stor majoritet av spelarna) och har ett tilltalande och lättanvänt användargränssnitt.

Sen innehåller BT precis som andra produkter på marknaden unika funktioner, och där har säkert olika användare olika åsikter vilka som man anser bra eller mindre nödvändiga.

Det jag dock kan garantera är att man på BaraTrav är mkt lyhörda för förbättringsförslag och ny funktionalitet, speciellt om det motiveras på ett konstruktivt sätt. En känsla man knappast har för t ex Joker sen det ingått i TR-Media-kartellen.
Sen jag började använda BT för flera månader sedan så sker det konternueligt förbättringar, bara på dessa månader har produkten gått från lovande till riktig bra enligt mig. Och blir förhoppningsvis och högst troligt ännu bättre framöver.

Att dela upp sitt "huvudsystem" i utdelningsintervall där man hanterar raderna på olika sätt skulle jag inte kalla idiotiskt.

Det låter sig inte göras om man inte kan sortera på både min och max för radvärden.

Något jag tycker är en smula idiotiskt är att döma ut saker som man uppenbarligen inte förstår till fullo.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-05, 20:53   #30
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 2999
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Att dela upp sitt "huvudsystem" i utdelningsintervall där man hanterar raderna på olika sätt skulle jag inte kalla idiotiskt.

Det låter sig inte göras om man inte kan sortera på både min och max för radvärden.

Något jag tycker är en smula idiotiskt är att döma ut saker som man uppenbarligen inte förstår till fullo.
Fast det har jag inte gjort. Om du läser igen så ser du att det var totalsågningen jag kallade idiotisk, inte maxvillkoret i sig. Och absolut inte ditt inlägg, du redogjorde för användningsområdet för det så det har jag inga invändningar mot. Sen har du rätt att jag inte är expert på just det området

Så, läs om läs rätt

Sen kanske ordvalet var lite hårt ändå, visst.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td