Har samma känsla som Stekel, känns som det kommer att vara en sån där rad som jag känner att ejag borde ha hittat. Sen åker jag antingen på fel spikval eller så blir det kass utdelning. Mina tankar efter att ha läst in mig på "allt" relevant utom Sjödén:
1: Enig med Stekel, mest troligt finns vinnaren på bakspår och 11 mest prisvärd. Spännande ändringar på 3 och 6 och 1 har läge och är kuskförstärkt. 4 känns överspelad, svårt se den vinna från dödens.
2: Här är vi inte överens kring ordningen men om att tre streck borde räcka lugnt. För mig är dock 11,7,1 ranken och ev. viktning mot 11 som den såg ut senast. 3 är tokskrälllen.
3: Tycker absolut att den stora favoriten bör garderas. Näst fattigast i loppet och orutinerad häst. Vinner väl säkert om spets men det känns inte alls säkert. 7,6 närmast efter. 8 varnas det för på sina håll.
4: Lite av en eller många och kan nog landa i spik på favoriten. Skrik på 7 pga. Örjan och i vanlig ordning prio på att strecka de med (NO) efter namnet.
5: Disco kan vara överlägsen men känns för stor. 2,3,4,5 borde räcka långt.
6: För mig är 2 veckans bästa spik, tar troligen spets och förstår inte riktigt hur den ska förlora sen, särskilt inte om 5 inte går med optimal balans.
7: Tveksam favorit tycker jag. 9 bästa hästen och möjligt spikförslag. Men 6 såg ju ruggig ut senast när jag hade spikat den.
Hamnar spikarna rätt så sitter sjuan!