Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-05, 21:16   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Lördagen 8 sept - V75 Solänget Örnsköldsvik


Här pratar vi om lördagens V75 på

Solänget
Längd: 1004 m
Bredd: 20,0 m (2140 m), 20,0 m (1640 m)
Upplopp: 193 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej


Lycka till därute!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-06, 09:43   #2
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard


Senast redigerad av kire1111 den 2018-09-07 klockan 18:43.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-06, 11:21   #3
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Mina torsdagstankar inför lördagens omgång:

AVD 1: Quality Tilly kommer troligtvis förbli favorit och det ser ut som en vettig uppgift. Det känns som en eller flera och jag tänker gå på det senare.

Övriga bakspårshästar räknas bakom favoriten där Phototoy är mest intressant på strecken. Jag har lite känsla för att den kan göra ett riktigt bra lopp och med en något förnäm resa kan den segerstrida för den har grundkapacitet för att slåss om det.

Utöver dessa är My Dream Coktail intressant, barfota runt om och första jänkarvagn. Sitter i ledningen efter första halvvarvet? Donners Am ska också räknas, står bra inne och distansgynnad.

AVD 2: Håller med ovanstående om Indoor Voices. Är den som sist får de andra höja sig om de ska ha chans. Jag tycker att den bör vara favorit och blir inte alls förvånad om den seglar upp till det tills på lördag. Hästen ska ha gått framåt med loppet i kroppen och blir min första spik i omgången.

Vill man gardera är den nuvarande favoriten Fame Boko det givna motbudet. Jag gillar den här hästen och når man spets kommer den bita ifrån sig bra sista varvet. Det kan dock bli lite körning direkt och den är inte lika speedig som Indoor och Kihlström vet allt som oftast när han ska sätta in attackerna.

AVD 3: Emile Zola Sisu har visat sig vara riktigt bra och det är förmodligen bra vinstchans även nu. Roofparty är väl den som främst kan utmana men vart hamnar han? Jag hoppas att Kihlströms häst går felfritt och spikar.

AVD 4: Kallblod och här streckar många på vilt, så även jag. Finseth är troligen hästen att slå men det är flera intressanta kuskändringar i loppet, bl.a. på Guli Tor och K.A. Priol. Kaksen, Ängspilen och Spydö plockas också med på kupongen.

AVD 5: Disco Volante fick en efterlängtad vinst senast och blir nu storfavorit, dock lite väl stor kan jag tycka. Jag räknar med körning i inledningen och det är flera bra hästar emot som mycket väl kan vara tuffare för dagen.

Erik Sting gynnas av tempo och är första motbudet till favoriten. Det här är en bra häst och han kan springa låga tider över distansen. Bakom räknas även Cab Hornline som det låter uppåt på, Tobacco från ett bra läge och Magnifik Brodde som kanske kan göra upp om det vid överpace.

AVD 6: Makethemark verkar alla tro bara går ut och vinner det här. Jag köper inte det men betvivlar inte att han har bra chans och ska vara favorit.

Främsta motbudet är Muscle Hustle som var riktigt fin efter galopp senast. Bra startryggar och kan sitta bra på det tidigt om felfri. Diamanten har inte varit som bäst på slutet men når han upp till en bra nivå blir han inte lätt att runda. Sen tycker jag att Zenit Brick ska räknas trots spåret. Han är stark sista halvvarvet och blir det lite körning kan han komma in i matchen.

AVD 7: Sign Me Up Too hade jag spikat om det inte vore för den tidigare halsinfektionen. Har han återhämtat sig fullt? Jag vågar inte lita på det och kommer strecka på lite här.

Dreamboy As är stark och ofta med där framme. Distansen ingen fördel men ändå första motbudet på kapacitet. Med på kupongen ska även Wasa Warrior som tillskillnad från ovan gynnas mer av distansen. Stallet låter uppåt och man har ett passande läge. Vill även varna för Celebrity Lane som har tävlat i Finland på slutet. Ska troligen laddas och Adielsson är en mästare på spets.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Weju (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-07, 18:36   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75 Lördag tidig rad, är nöjd

Avd
1: 12 Global Undecided (10, 9) Ny kusk o 2640 samt hyfsat långt upplopp löser läget.
2: 11 Indoor Voices (1, 7) Ofattbart att hon inte är favoriten efter senast
3: 1, 2, 4, 6, 7, 12 (9, 5) Vunnit typ v4 o är näst fattigaste hästen, 63 %. Ska det trollas?
4: 2, 7, 8, 9, 13 (4, 1) Kanske missar spets och går väl upp lite i klass, gaddar på lite
5: 1, 2, 3, 4, 5, 12 (6, 9) Tro inte på discodans, 1,2,4,12 får gärna dansa vals istället
6: 5 Makethemark (9, 6) Lärt mig att spela efter ögat, inte efter örat.
7: 2, 9 (6, 3) Tar med spetshästen samt hästen som förmodligen krossar detta gäng.

1x1x6x5x6x1x2 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod:

Senast redigerad av kire1111 den 2018-09-08 klockan 09:58.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-07, 19:48   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har varit iskall på spelet ett litet tag, men inför imorrn har jag riktigt bra feeling! Så här går tankarna:


V75-1
Bakspårshästarna ser överkvalificerade ut här och över lång distans blir det nog utslagsgivande. Att flera starka kort sitter där bak stärker chansen då de kan dra fram varandra också. Phototoy väl bortglömd! Donners Am ska väl streckas på läget och hårdheten.

V75-2
Indoor Voices hårt betrodd efter fin spurt senast och möter återigen Fame Boko som han slog då. Samma handikapp dem emellan då också, men stor skillnad ändå när Fame står på start och har god spetschans den här gången. Sist fick indoor slicka sarg ett varv och blev sedan bra framdragen. Roheryn från spets blir nog svårslagen. Räcker med 3 streck, kanske 2 om man chansar bort Indoor som är överbetrodd.

V75-3
Jättefavoriten Emile Zola Sisu känns sårbar imorrn, Bra och bevisat snabb ut även från spår ett, men spåret innebär alltid en galopprisk när det ska laddas. I en annars på pappret ganska lättlöst omgång är det givet att försöka fälla! New Joker är inte dum och kan få en kick med ny kusk. Einstein Sisu och Jetline har resurser att räcka till seger med rätt resa.

V75-4
Att Finseth Yr endast är knapp favorit i kallblodsloppet är enormt märkligt! Har vunnit 10/13 och att han inte vann på Arvika är honom förlåtet. Var där och såg det och två kurvor i tredjespår kan fälla vilken favorit som helst på den banan. Väldigt travsäker också, har bara hoppat en enda gång av egen förskyllan. Hade vunnit V75 redan förra året om inte allt strulat i det loppet.

V75-5
Disco Volante har startgalopperat i 5 av sina 21 starter med framspår bakom bilen. Erik Sting en säkrare pålle och från det spåret kan det bära till ledning när favoriten hoppat bort sig i starten. Speciellt som Cab Hornline har dunkel form och de kanske inte vill köra alltför hårt med den om den utmanas i början.

V75-6
I guld känns Diamanten och Makethemark som ett vettigt lås. Spetshästen och bästa hästen(?) håller bra i relativt ihåliga lopp som dessa. Ska man ta en är det tveklöst Diamanten då det är upplagt för spets. Makethemark har jättebra spår, men den kommer aldrig bli en snabbstartare så det är risk att han hamnar ett par hack för långt bak för att han ska hinna kunna göra sig gällande sista biten.

V75-7
I sista ska man inte glömma Wasa Warrior som har grym form och Uffe Eriksson har 1/1 med den! Signmeuptoo är väl stor favorit med tanke på uppehåll med halsinfektion. Har lite skrällfeeling här!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-07, 20:14   #6
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Har samma känsla som Stekel, känns som det kommer att vara en sån där rad som jag känner att ejag borde ha hittat. Sen åker jag antingen på fel spikval eller så blir det kass utdelning. Mina tankar efter att ha läst in mig på "allt" relevant utom Sjödén:

1: Enig med Stekel, mest troligt finns vinnaren på bakspår och 11 mest prisvärd. Spännande ändringar på 3 och 6 och 1 har läge och är kuskförstärkt. 4 känns överspelad, svårt se den vinna från dödens.
2: Här är vi inte överens kring ordningen men om att tre streck borde räcka lugnt. För mig är dock 11,7,1 ranken och ev. viktning mot 11 som den såg ut senast. 3 är tokskrälllen.
3: Tycker absolut att den stora favoriten bör garderas. Näst fattigast i loppet och orutinerad häst. Vinner väl säkert om spets men det känns inte alls säkert. 7,6 närmast efter. 8 varnas det för på sina håll.
4: Lite av en eller många och kan nog landa i spik på favoriten. Skrik på 7 pga. Örjan och i vanlig ordning prio på att strecka de med (NO) efter namnet.
5: Disco kan vara överlägsen men känns för stor. 2,3,4,5 borde räcka långt.
6: För mig är 2 veckans bästa spik, tar troligen spets och förstår inte riktigt hur den ska förlora sen, särskilt inte om 5 inte går med optimal balans.
7: Tveksam favorit tycker jag. 9 bästa hästen och möjligt spikförslag. Men 6 såg ju ruggig ut senast när jag hade spikat den.

Hamnar spikarna rätt så sitter sjuan!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-07, 22:31   #7
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Några tillägg efter att ha läst Sjödén:
1: 12 kan mer eller mindre tas bort liksom tank 8 och neråt
2: fördel startvolten. Sen lyfter han som alltid super Ariel. Men brukar den inte göra en besviken.
4: en eller många
6: rankar ner favoriten då den går med skor
7: lyfter 5 och tar inte med 6 och 9
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-08, 00:06   #8
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Några tillägg efter att ha läst Sjödén:
1: 12 kan mer eller mindre tas bort liksom tank 8 och neråt
2: fördel startvolten. Sen lyfter han som alltid super Ariel. Men brukar den inte göra en besviken.
4: en eller många
6: rankar ner favoriten då den går med skor
7: lyfter 5 och tar inte med 6 och 9
"Det blir jänkervagn å öppet huvudlag som senast. Grundtanken är även att det blir barfota runt om. Men vad gäller balansen vill jag se hur banunderlaget blir på lördag först innan jag bestämmer det definitivt" Petri salmela Travronden.... Men tydligen ska Makethemark gå med skor, undra om tränaren vet det ens, hum.

Senast redigerad av kire1111 den 2018-09-08 klockan 00:17.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-08, 08:31   #9
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Alldeles strax spelas Travsnack med Sharps in.
Det kan hända att det rullar in en och annan kioskvältare. Samt något avslag.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-08, 08:50   #10
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av lenninen Visa inlägg
Alldeles strax spelas Travsnack med Sharps in.
Det kan hända att det rullar in en och annan kioskvältare. Samt något avslag.
Var hittar man detta ?
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-08, 08:56   #11
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Det kommer en länk
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+5)
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-08, 09:15   #12
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Lägg gärna länken här.

Hopplöst att inte veta om makethemark går med skor ju.

Är spelstopp 1620 som vanligt?? Såg 1430 ngnstans..
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-08, 09:22   #13
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Lägg gärna länken här.

Hopplöst att inte veta om makethemark går med skor ju.

Är spelstopp 1620 som vanligt?? Såg 1430 ngnstans..
Håller med ! Jag tar nog ställning redan nu och spikar diamanten, enbart tack vare spåret.
16.20 dom vanigt gäller
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-08, 09:43   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Travsnack ligger uppe nu.

Lite ljudstrul igen men vi kämpar!

https://youtu.be/TET7E7IEW48
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bowery (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-08, 09:54   #15
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

Vete fan över skriket kring diamanten. Kom 7 sist efter utvändig körning i rygg å tvärdog på upploppet. MAKETHEMARK utvändigt han med å rygg å la i en växel å försvann in i mål på 10 tid långt före diamanten. Där för innan galopp för diamanten, känns mer som diamanten rider på gamla meriter å spår två sen inte mycket mer. Medans MAKETHEMARK rider på nya meriter å en guldvåg. Skor el inte, svårt att se det omvända idag trots dödens för MAKETHEMARK, blir det väl inte lika klar vinnst bara, men haft fel förr. Vinner inte MAKETHEMARK så lär det bli skräll i min bok Sen hur Indoor inte är mer spelad efter senast å Örjan upp, ofattbart..

Senast redigerad av kire1111 den 2018-09-08 klockan 09:55.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td