Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-08, 11:09   #556
BosseEk
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 2149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tord Visa inlägg
Jo det ofta för dålig chans med sparsystem. Ett 5-0 63 raders som jag postade i början av tråden tycker jag är ok tillsammans med M garderingar. Blir minst 3st 12:or, 25,92% till 13 rätt (lite mer än 1/4) dock kostar systemet 2016 kr om man lägger till 5 halva M garderingar
Jag kan hålla med om att 10-11% chans till alla rätt känns dåligt. Men det är ju just det som är tanken med sparsystem, dvs många garderingar till låg kostnad. Då blir chansen till alla rätt låg.

Om jag skulle försöka sälja en systembok eller ett tipsprogram med S 5-5-864 samtidigt som systemet går att spela på 624 rader med samma minimigaranti skulle det nog inte gå åt som smör i solsken. Enda möjligheten skulle vara att peka på den bättre "allarättschansen". Det kan vara ett bra sätt att dölja bristerna i systemet. Det finns system som iofs har fler rader än "nödvändigt" men då tittar jag alltid på hur stor chans det är till flera vinster, ex hur stor är chansen att jag får 2 tolvor, är det värt insatsökningen i just det systemet? Precis som du skriver Tord. Men allarättschansen tittar jag aldrig på i sparsystem.
BosseEk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat