Visa ett inlägg
Gammal 2018-09-20, 08:30   #10
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Skulle jag gissa hade de där 19-åringarna gjort ett helt överlägset jobb. De vet hur saker ska vara etc. Det är oftast de gamla som inte hänger med och ska hitta komplicerade lösningar. Så är min uppfattning iaf eftersom ungdomar hela tiden försöker se nya lösningar och är väldigt framåt och har koll!
De är absolut bäst på att veta hur saker och ting ska vara, FÖR 19-ÅRINGAR!

Men att låta en 19-åring ansvara för den ergonomiska och grafiska utformningen av produkter som till stor del används av medelålders griniga och tekniktrötta män med halvtaskig syn som vägrar bära glasögon och inte orkar hålla på att lära om och lära nytt hela tiden, är väl lika smart som att låta Jonas Sjönöd vara finansminister eller låta Anne "jag går på helium och har ingen markkontakt" Lööf utforma invandringspolitiken.

Jag undrar om ATG har någon som helst aning om sina användares demografiska uppbyggnad? Eller bryr sig om den?

Och sen kan man kan tycka vad man vill om gamla programmerare, men förr i tiden lyckades man göra små, lågminneskrävande program som när de släpptes var klara och fungerade felfritt. Nu får man typ 2 gånger i veckan uppdateringar av varenda liten app som finns, "innehåller lite förbättringar", "lite felkorrigeringar", etc. Och allihopa ligger på typ 50-100 MB. Och de programmeras av de fantastiska 19-åringarna, speedade av 8 Red Bull till frukost och med större självförtroende än Zlatan, dock utan täckning...