Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-09-09, 09:32   #1
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1518
Standard

ATG går från klarhet till klarhet...


Vad har de gjort nu? Lagt in en stor meny till vänster om sidan som tillför absolut noll, utan istället tar bort massa värdefullt utrymme. Och för att kunna öppna spelkalendern måste den vara framme, sen kan man klicka bort den... Jävla amatörer. Så fort deras sida börjar fungera, måste de förstöra den.
Är det så att ATG kör tävlingar på deras fredags-AW och den som blir fullast får implementera valfri idé, bara den är korkad?
Eller testas alla nya hemsidesidéer bland 12-åriga prenumeranter på Min häst?
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 10:05   #2
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Vad har de gjort nu? Lagt in en stor meny till vänster om sidan som tillför absolut noll, utan istället tar bort massa värdefullt utrymme. Och för att kunna öppna spelkalendern måste den vara framme, sen kan man klicka bort den... Jävla amatörer. Så fort deras sida börjar fungera, måste de förstöra den.
Är det så att ATG kör tävlingar på deras fredags-AW och den som blir fullast får implementera valfri idé, bara den är korkad?
Eller testas alla nya hemsidesidéer bland 12-åriga prenumeranter på Min häst?
Vet inte vad du pratar om men jag har då inget sådant Kanske du som fått in något virus och är på en rysk sajt istället?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 10:57   #3
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1518
Standard

Nu har de tagit bort den. Var väl kanske någon hemsida från 2005 som de av misstag kastat in. Eller så testkörde de någon ny hemsida skarpt, ute på nätet. Bara de inte släpper den varianten. Den var totalt kass!
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 19:24   #4
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1518
Standard

Märker att när jag använder annan webbläsare än Firefox, så visas inte den nya skithemsidan.
Enligt grannen ska den nya hemsidan införas på alla webbläsare inom 2 veckor. Vilket betyder 9 klick innan man kommer dit man ska.
Varför göra det enkelt och överskådligt för användarna? Men tydligen skiter ATG helt och hållet i användarna och låter 19-åriga programmerare med fram-och bakvända kepsar som inte spelar själva bestämma hur hemsidan ska se ut.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 21:27   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Märker att när jag använder annan webbläsare än Firefox, så visas inte den nya skithemsidan.
Enligt grannen ska den nya hemsidan införas på alla webbläsare inom 2 veckor. Vilket betyder 9 klick innan man kommer dit man ska.
Varför göra det enkelt och överskådligt för användarna? Men tydligen skiter ATG helt och hållet i användarna och låter 19-åriga programmerare med fram-och bakvända kepsar som inte spelar själva bestämma hur hemsidan ska se ut.
Edit: Nm

Senast redigerad av sigh den 2018-09-19 klockan 21:36.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 21:50   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Märker att när jag använder annan webbläsare än Firefox, så visas inte den nya skithemsidan.
Enligt grannen ska den nya hemsidan införas på alla webbläsare inom 2 veckor. Vilket betyder 9 klick innan man kommer dit man ska.
Varför göra det enkelt och överskådligt för användarna? Men tydligen skiter ATG helt och hållet i användarna och låter 19-åriga programmerare med fram-och bakvända kepsar som inte spelar själva bestämma hur hemsidan ska se ut.


Om du börjar från www.atg.se/idag istället för www.atg.se så är min gissning att antalet klick för att komma dit du "ska" minskar.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 22:14   #7
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Märker att när jag använder annan webbläsare än Firefox, så visas inte den nya skithemsidan.
Enligt grannen ska den nya hemsidan införas på alla webbläsare inom 2 veckor. Vilket betyder 9 klick innan man kommer dit man ska.
Varför göra det enkelt och överskådligt för användarna? Men tydligen skiter ATG helt och hållet i användarna och låter 19-åriga programmerare med fram-och bakvända kepsar som inte spelar själva bestämma hur hemsidan ska se ut.
Skulle jag gissa hade de där 19-åringarna gjort ett helt överlägset jobb. De vet hur saker ska vara etc. Det är oftast de gamla som inte hänger med och ska hitta komplicerade lösningar. Så är min uppfattning iaf eftersom ungdomar hela tiden försöker se nya lösningar och är väldigt framåt och har koll!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 06:48   #8
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 881
Sharp$: 5143
Standard

nu blev det mer plats på dagsöversikten

Varför Varför gjorde man inte en direkt access till strykningarna !

PS tycker inte sidan blev bättre , ja egentligen tycker jag deras bästa startsida är den gamla ATG.se ja den som hette ATGCLASSIC ett bra tag innan den stängdes,
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+10)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 07:08   #9
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Skulle jag gissa hade de där 19-åringarna gjort ett helt överlägset jobb. De vet hur saker ska vara etc. Det är oftast de gamla som inte hänger med och ska hitta komplicerade lösningar. Så är min uppfattning iaf eftersom ungdomar hela tiden försöker se nya lösningar och är väldigt framåt och har koll!
Jag anser att det är ATG som ska rätta sig efter spelarna, inte tvärtom. Så gör man överallt annars. Det är köparen som bestämmer, kom ihåg det. Vill man inte bry sig, som säljare, får man skylla sig själv. Det är ATG som är beroende av spelarna, inte tvärtom.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 07:30   #10
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Skulle jag gissa hade de där 19-åringarna gjort ett helt överlägset jobb. De vet hur saker ska vara etc. Det är oftast de gamla som inte hänger med och ska hitta komplicerade lösningar. Så är min uppfattning iaf eftersom ungdomar hela tiden försöker se nya lösningar och är väldigt framåt och har koll!
De är absolut bäst på att veta hur saker och ting ska vara, FÖR 19-ÅRINGAR!

Men att låta en 19-åring ansvara för den ergonomiska och grafiska utformningen av produkter som till stor del används av medelålders griniga och tekniktrötta män med halvtaskig syn som vägrar bära glasögon och inte orkar hålla på att lära om och lära nytt hela tiden, är väl lika smart som att låta Jonas Sjönöd vara finansminister eller låta Anne "jag går på helium och har ingen markkontakt" Lööf utforma invandringspolitiken.

Jag undrar om ATG har någon som helst aning om sina användares demografiska uppbyggnad? Eller bryr sig om den?

Och sen kan man kan tycka vad man vill om gamla programmerare, men förr i tiden lyckades man göra små, lågminneskrävande program som när de släpptes var klara och fungerade felfritt. Nu får man typ 2 gånger i veckan uppdateringar av varenda liten app som finns, "innehåller lite förbättringar", "lite felkorrigeringar", etc. Och allihopa ligger på typ 50-100 MB. Och de programmeras av de fantastiska 19-åringarna, speedade av 8 Red Bull till frukost och med större självförtroende än Zlatan, dock utan täckning...
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 07:53   #11
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Jag anser att det är ATG som ska rätta sig efter spelarna, inte tvärtom. Så gör man överallt annars. Det är köparen som bestämmer, kom ihåg det. Vill man inte bry sig, som säljare, får man skylla sig själv. Det är ATG som är beroende av spelarna, inte tvärtom.
Jag förstår inte varför du vill diskutera något med mig som jag inte ens haft en åsikt om här. Jag bemötte ett argument angående 19-åriga killar med kepsen bak och fram. Jag förstår inte varför du bemöter det med vem som ska bestämma eller vem som ska rätta sig efter vem. Det är ju inget jag överhuvudtaget nämnt!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 08:02   #12
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag förstår inte varför du vill diskutera något med mig som jag inte ens haft en åsikt om här. Jag bemötte ett argument angående 19-åriga killar med kepsen bak och fram. Jag förstår inte varför du bemöter det med vem som ska bestämma eller vem som ska rätta sig efter vem. Det är ju inget jag överhuvudtaget nämnt!
Det var inget jag ville diskutera utan jag ville framföra min åsikt (om hur det går till här i världen )
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 08:04   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
De är absolut bäst på att veta hur saker och ting ska vara, FÖR 19-ÅRINGAR!

Men att låta en 19-åring ansvara för den ergonomiska och grafiska utformningen av produkter som till stor del används av medelålders griniga och tekniktrötta män med halvtaskig syn som vägrar bära glasögon och inte orkar hålla på att lära om och lära nytt hela tiden, är väl lika smart som att låta Jonas Sjönöd vara finansminister eller låta Anne "jag går på helium och har ingen markkontakt" Lööf utforma invandringspolitiken.

Jag undrar om ATG har någon som helst aning om sina användares demografiska uppbyggnad? Eller bryr sig om den?

Och sen kan man kan tycka vad man vill om gamla programmerare, men förr i tiden lyckades man göra små, lågminneskrävande program som när de släpptes var klara och fungerade felfritt. Nu får man typ 2 gånger i veckan uppdateringar av varenda liten app som finns, "innehåller lite förbättringar", "lite felkorrigeringar", etc. Och allihopa ligger på typ 50-100 MB. Och de programmeras av de fantastiska 19-åringarna, speedade av 8 Red Bull till frukost och med större självförtroende än Zlatan, dock utan täckning...
Jag tror du ska försöka ha lite mer kött på benen innan du uttalar dig kategoriskt om rena spekulationer vem som programmerat något. Vad som är bra är väldigt subjektivt och det finns inte så stor poäng att diskutera just det.

Jag tror du ska tänka om huruvida vem som är beställaren av en viss uppgift. Jag tror det är gnälliga medelålders män på ATG som inte vet hur man vill ha en viss sak. T ex att inte direkt gå över till HTML5 för att istället köra sidan i flash. Hade en 19-åring tagit det beslutet så hade flash aldrig ens kommit upp som en fråga. Den tekniken var död sen länge.

Skillnaden ligger snarare i att de där 19-åringarna programmerar just det du eftertraktar men att det inte är det mest kommersiella. Girigheten kommer ofta med åldern och då är pengar allt som står i fokus medan att utveckla något bra ligger i människans natur och jag antar att där är yngre människor överrepresenterade.

Nu är så klart detta också spekulationer från min sida men om man använder olika sorters program idag så kommer den äldre generationen alltid använda klart sämre program men där de är desto mer kända. Det gäller att hänga med helt enkelt
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 08:08   #14
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg
Det var inget jag ville diskutera utan jag ville framföra min åsikt (om hur det går till här i världen )
Jo, men den var ju riktad till mig. Vi är väl rätt överens i den frågan. Men vi kan ju båda slå fast att ATG lyckats jävligt bra med sin taktik. De flesta fortsätter spela och det är pengar som styr. Vad kunniga experter sen tycker spelar mindre roll. Det mesta går idag inte ut på att göra något kvalitativt för de som brinner för något, utan man vill göra en halvtråkig produkt som alla "hjärndöda" människor kan vara med och ta del av och direkt eller indirekt finansiera. Inom spelindustrin är t ex oftast inte de största spelen de bästa. Kvalité tilltalar oftast bara en väldigt liten snäv grupp - sen finns det ju alltid undantag!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-09-20, 08:15   #15
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jo, men den var ju riktad till mig. Vi är väl rätt överens i den frågan. Men vi kan ju båda slå fast att ATG lyckats jävligt bra med sin taktik. De flesta fortsätter spela och det är pengar som styr. Vad kunniga experter sen tycker spelar mindre roll. Det mesta går idag inte ut på att göra något kvalitativt för de som brinner för något, utan man vill göra en halvtråkig produkt som alla "hjärndöda" människor kan vara med och ta del av och direkt eller indirekt finansiera. Inom spelindustrin är t ex oftast inte de största spelen de bästa. Kvalité tilltalar oftast bara en väldigt liten snäv grupp - sen finns det ju alltid undantag!
Ursäkta men jag känner att jag måste protestera mot att ATG lyckats så bra. De flesta fortsätter att spela ja, men tillkommer några yngre spelare? Ut har flera yngre släktingar som står som frågetecken inför trav, som betraktar ATG ungefär som något utomjordiskt .
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td