Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-01, 19:13   #17
ExtremtRik
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

>>Vad gör ett spel?


Citat:
Ursprungligen postat av james_bohlinger Visa inlägg
Här verkar vara mer diskussion om enskilda lopp än en metadebatt om travet som sport och spel.
...
...
Men vad är DIN metod, och varför?
Skulle hellre / snarare ställa frågan, "vad gör ett spel" än den om en vinnare såvida vi inte talar om spelaren.

***


Nu vet jag inte vad du ska ha detta till, skriva en bok eller whatever, men jag vill gärna dra en anekdot:

Det här var 10-20 år sedan men kunde lika gärna ha varit i lördags även om jag personligen aldrig skulle peka ut ett ekipage med Åke Lindblom(han är alldeles för trevlig) som ickevinnare

Jag tog en fredagsöl och talade med en för mig okänd, men vad det verkade ordentligt insatt galoppspelare av respektabel ålder och då det var V75 tävlingar på Solvalla i annalkande fick jag frågan om jag inte kunde ta ut en rad bestående av de hästar som jag ansåg ha minst vinstchans i respektive lopp.
Jomenvisst, jag tog fram gratisprogrammet och värkte fram sju stycken "chanslösa" varpå galoppmannen tackade och deklarerade att han skulle spela en peng på var och en av dessa sju.

Hur det gick?
Tja, en av dessa slutade som vinnare från ett hopplöst läge och betalade ett småtrevligt odds....

Nu ska man inte dra slutsatser av anekdoter sägs det, men vi kan ju även ta en titt på Jens Sjödéns rekommendation angående avdelning 5 i söndags:

https://www.sharps.se/forums/service...-a/#post586029

Senast redigerad av ExtremtRik den 2018-10-01 klockan 19:31.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat