Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-11, 04:28   #26
travanalys
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Ett tips är att inte stirra sig blind på vad som står i loppkommentarerna, de är sällan helt objektiva och jag hittar många exempel varje dag på hästar som jag själv hade gett en annan kommentar på prestationen än den som nämns i loppkommentarerna. Helst ska du ha så bra koll att du minns alla prestationer som hästar gör utan att behöva läsa loppkommentarer men lopparkivet finns ju för att fräscha upp minnet.

Sedan tycker jag själv att det viktigaste är att titta på hur hästen presterar på olika underlag samt vilket fäste de får på banan den givna dagen, men det blir mycket en gissningslek. Ofta när jag är fel ute är jag ruskigt fel ute då jag gjort fel bedömning av dagens underlag. Gör också ofta antaganden om hur hästen ska prestera efter tränaren och vilket underlag den normalt tränar på. Dock inte lätt att hålla koll på när det gäller mindre tränare...

Har tidigare haft en plan att skapa en databas för luftfuktighet för att se ett mönster för hur olika hästar presterar i takt med att luftfuktigheten förändras. Men i takt med att jag börjat spendera minde tid på trav och mer tid på aktier så har jag lagt detta lite grann på is så länge. Men kan vara spännande för någon som vill satsa helhjärtat!
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat