Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-11, 07:54   #27
james_bohlinger
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 41
Sharp$: 146
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Har tidigare haft en plan att skapa en databas för luftfuktighet för att se ett mönster för hur olika hästar presterar i takt med att luftfuktigheten förändras. Men i takt med att jag börjat spendera minde tid på trav och mer tid på aktier så har jag lagt detta lite grann på is så länge. Men kan vara spännande för någon som vill satsa helhjärtat!
Här är ännu ett nyckelord. Jag tycker det är svårt att få tid till att researcha de stora streckspelen och har därför lite svårt att navigera bland spelformerna. V4-kupongen jag spelade igår hade jag lagt kanske fyra-fem timmar på - och det är bara för att jag har en ledig vecka som jag har tid med det.

Så i vardagen känns det som att V86 och V75 många gånger är uteslutet för jag har ingen lust att lägga rader jag inte pluggat på ordentligt - det är ju ändå en stor del av nöjet för mig att sitta där med min startlista och klura. Men hinner jag bara plugga på tre eller fyra lopp så kommer jag ju behöva lägga halvfärdiga kuponger på dessa spel. Kanske om jag skulle använda Excelsnurran för att ta fram fem hästar i varje lopp som har konkurrenskraftiga tider att titta närmare på - men hur många av vinnarna i gårdagens V86 hade jag fått med då?

Har sökt lite i forumet och försökt hitta synpunkter på vilka spelformer som är vettigare än andra. Har förstått att V75 är en blåsning och att V3 är ofördelaktigt för den som spelar hemma då de på banan inte behöver låsa hela raden innan första avdelnings start. Då återstår V4, DD och ja, vad?
james_bohlinger är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat