Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-11, 07:21   #28
Tirich
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av james_bohlinger Visa inlägg
Här är ännu ett nyckelord. Jag tycker det är svårt att få tid till att researcha de stora streckspelen och har därför lite svårt att navigera bland spelformerna. V4-kupongen jag spelade igår hade jag lagt kanske fyra-fem timmar på - och det är bara för att jag har en ledig vecka som jag har tid med det.

Så i vardagen känns det som att V86 och V75 många gånger är uteslutet för jag har ingen lust att lägga rader jag inte pluggat på ordentligt - det är ju ändå en stor del av nöjet för mig att sitta där med min startlista och klura. Men hinner jag bara plugga på tre eller fyra lopp så kommer jag ju behöva lägga halvfärdiga kuponger på dessa spel. Kanske om jag skulle använda Excelsnurran för att ta fram fem hästar i varje lopp som har konkurrenskraftiga tider att titta närmare på - men hur många av vinnarna i gårdagens V86 hade jag fått med då?

Har sökt lite i forumet och försökt hitta synpunkter på vilka spelformer som är vettigare än andra. Har förstått att V75 är en blåsning och att V3 är ofördelaktigt för den som spelar hemma då de på banan inte behöver låsa hela raden innan första avdelnings start. Då återstår V4, DD och ja, vad?
Jag skulle säga att det är rent av omöjligt att lira V75 från ett helt blankt blad. Då är det för många hästar som man behöver plugga på.
Däremot när man tippat under några månader, så kommer det vara hästar som dyker upp om och om igen och man kommer behöva lägga minimalt med tid på brons, silver och guld.
Något knepigt stolopp och klass 2 prioriteras först och de högre klasserna kan man tippa på ren rutin.
Därmed inte sagt att man prickar de högre klasserna varje gång, men underlaget för att lösa dom har man med erfarenheten.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat