Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-16, 18:12   #1
AmaerildeRimfrost
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

2018-10-21 17:30 Trelleborgs FF - IK Sirius (Allsvenskan)


2018-10-21 17:30AllsvenskanTrelleborgs FF vs IK Sirius UNDER U 2.5 FT 5 2.010

Trelleborg - Sirius U2.5 @ 2.01 (Pinnacle), insats 5 units (ca 2.5%)

Skåningarna är förvisso i behov av en trepoängare här då säsongen börjar lida mot sitt slut och det mesta talar för att det blir spel i Superettan 2019. Men hellre en seger med 1-0 än ett oavgjort på 4-4 borde de flesta vara medvetna om i laget.

För Sirius del är det också ett prekärt läge då de har tre poäng tillgodo på Brommapojkarna som nu innehar kvalplatsen för att få chansen att klara nytt kontrakt. Så en poäng är viktig här även om de så klart ser tre poäng framför sig mot seriens i särklass sämsta lag, åtminstone formmässigt då Trelleborg nu spelat femton raka matcher utan en seger. Endast tre poäng har de skramlat ihop under den perioden. Senast hade de dock tre poäng borta mot Göteborg till matchens sista spark men det kändes mer som tillfälligheter att målen trillade in där än att det skulle varit standard.

Bägge lagen snittar klart över 2.5 mål på hemma- respektive bortaplan, men då ska vi tänka på att ofta är det mot klart bättre lag de läcker bakåt. Här kommer det viktigaste vara att inte förlora och med två lag som prioriterar defensiven först har jag svårt att se att den här matchen skulle gå över 2.5 mål mer än 50% av gångerna. Trelleborg snittar 0.75 gjorda mål på hemmaplan medan Sirius snittar 0.92 gjorda mål borta. Jag tror det här ligger nära till hands att sluta 1-1 ifall något lag får hål på de andra bara.

I våras slutade det här mötet 1-1 och när de möttes i Superettan för två säsonger sen blev det 0-2 när Trelleborg hade hemmaplan. Det är inte så mycket som talar för målkalas här mellan två lag som är indragna i bottenträsket då det selektiva minnet pekar på att det blir än mer tillknäppt då. Kan även tillägga att fyra av Sirius fem senaste matcher gått under 2.5 mål.

Jag vet dock att bägge lagen har halvt instabila försvar stundtals och av den anledningen nöjer jag mig med fem units här. Spelvärt ner till 1.95 ungefär, med en brytpunkt på 51.3% istället för som nu en brytpunkt på 49.8%. BOL!
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat