Visa ett inlägg
Gammal 2018-10-23, 23:42   #2
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6369
Standard

Här kommer lite tisdagstankar.

Avd I
Två hästar jämnspelade varav en 3-åring. Nja, säger jag och letar efter lite roligare vinnare. 7 Glowbull Fusion (Dahlén!) och 6 Enjoy Ginko (jag gillar CE) åker med på lappen.

Avd II
Här lär väl 2 He´s Marvellous bli megalampa när allt är inlämnat och visst är chansen bra. Borde vara straffspark och värsta motbuden har antingen inte startat på ett tag (6) eller hoppar titt som tätt (11,1) där 11 Aventador SF visserligen har bra fart för klassen men Jorma, bakspår och hopphäst gör att jag nog står över helt. Örjans styrning 3 Chapter Review känns tidigast vid gardering men det slutar nog med spik för mig på 2.

Avd III
50% på en 3-åring? Ja visst kan det vara så att man "bara vinner" men spår 7 i ett lopp med unga hästar gör att jag garderar. 2 Alfa Minerva och 4 Destiny först emot men även 8 Fossens Wally åker med. Här går det säkert att hitta drag med utrustningsändringar under morgondagen.

Avd IV
Här var jag först inne på att spika 4 Aria med ÖK men sedan kom jag på att det sällan är en god idé att singla en 3-åring som är ute mot äldre hästar. 2 Lima Mermaid borde väl kunna nå spets härifrån och kan nog rinna undan. Tidig till nuvarande 5%! Tar även med 7 Stardust Melody och 5 Chacha Sisu. Kanske även Benzons 6 Lullaby Sir borde få plats...

Avd V
Jag spikar nog 1 Bankrobber här och hoppas att det blir för långt fram för de där bak.

Avd VI
Jackpot och 75% på 1 Caligula. Svårt! Når man spets så är loppet över. Men det lutar nog åt att jag garderar. Visar sig väl kanske dumt till slut men man måste få drömma lite. Borde inte 2 Stampede Alley kunna vara ett kul streck till 3%. Tar även med BjörnErikÖrjan och kryddar med 5 Vine Vision.

Avd VII
Funderar på att singla 1 Frisco Runner som fått bästa läget av de tänkbara. 10 Aperfectdream var inte på topp senast och har den fatanastiska förkortningen KUBUAG i raden nu. Är förhoppningsvis bättre nu men läget är ju inte spännande direkt. Detsamma gäller för 12 Invicible HC. Spår 4 i volt är inte heller särskilt kul annars tycker jag att Valborg Marje är tidig. Kanske 7 Chipline kan vara ett motbud om man nu inte spikar.

Avd VIII
Bucks to Burn är väl det man vill ha då sista loppet gått i mål och visst har hästen varit fin på slutet. Ska givetvis med på kupongen men jag streckar på och hoppas att 2 Gomez har hittat formen eller att 6 Gianluca Boko (5%!!!) kan rinna undan från spets!

Nåväl, vi får se hur allting landar imorgon...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat